Hitler och Stalin - lika som bär?
-
Engelbrekt
- Medlem
En patetisk fjant som den här Andreas Wien har ett monumentalt förakt för andra åsikter än sina egna.
FÖR SISTA GÅNGEN. SLUTA FAN I MIG UPP MED ATT KALLA MIG NÅNTING SOM JAG INTE ÄR. RESPEKTERA DETTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
För övrigt har du inte alls deltagit i den här debatten utan enbart kommit med hånfulla kommentarer, vilket är typiskt för en inskränkt pajas.
FÖR SISTA GÅNGEN. SLUTA FAN I MIG UPP MED ATT KALLA MIG NÅNTING SOM JAG INTE ÄR. RESPEKTERA DETTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
För övrigt har du inte alls deltagit i den här debatten utan enbart kommit med hånfulla kommentarer, vilket är typiskt för en inskränkt pajas.
-
Engelbrekt
- Medlem
Då det är helt uppenbart att man inte kan framföra uppfattningar som går emot standarden i det här forumet, så är det meningslöst att fortsätta.
Den ende som är någotsånär vettig är Lindir. Ni övriga är direkt vidriga i ert förakt för andra åsikter än era egna.
En sista passning innan jag för evigt lämnar den här nazistsajten. Till Johan Elisson, Anno, Patrik och den här megafjanten Andreas Wien.
NI KAN DRA ÅT HELVETE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Den ende som är någotsånär vettig är Lindir. Ni övriga är direkt vidriga i ert förakt för andra åsikter än era egna.
En sista passning innan jag för evigt lämnar den här nazistsajten. Till Johan Elisson, Anno, Patrik och den här megafjanten Andreas Wien.
- Andreas Wien
- Medlem
En patetisk fjant som den här Andreas Wien har ett monumentalt förakt för andra åsikter än sina egna.
För övrigt har du inte alls deltagit i den här debatten utan enbart kommit med hånfulla kommentarer, vilket är typiskt för en inskränkt pajas
Nej, jag vill inte dra at helvete. Jag tror varken jag, Johan Elisson, Anno, Patrik vill tillbaka till Sovjetunionen under Stalins styreEn sista passning innan jag för evigt lämnar den här nazistsajten. Till Johan Elisson, Anno, Patrik och den här megafjanten Andreas Wien.
Och varför blir man automatiskt nazist, om man inte haller med dig och ditt svammel?
Mvh Andreas Wien
- Martin Tunström
- Medlem
- Kontakt:
Vi är bara tröttna på din stalinistpropaganda:
jag kommer aldrig under några som helst omständigheter att acceptera att Stalin och Hitler likställs
10 miljoner kan du glömma, Anno. Det är fullständigt klarlagt nu, att det rätta antalet ligger på under miljonen. Lite drygt en miljon dog i Gulag. Det är en väsentlig skillnad om man jämför med vad som påståtts tidigare.
Stalin, fel och brister till trots, förde en defensiv politik ägnad att trygga det egna landets säkerhet.
Finland, Baltikum och Polen var i försvarssyfte enligt min mening. Det fel som gjordes var att de tagna territorierna inte lämnades tillbaka efter kriget (med undantag av Östpolen som man gjorde helt rätt i att behålla).
Försvarssyftet med Finland var bl.a. att trygga Leningrads säkerhet
Molotov-Ribbentroppakten hade f.ö. inget att göra med vinterkriget.
Att Sovjet och Tyskland skulle ha delat upp Östeuropa sommaren 1939 har ingen som helst grund i fakta.
En ovanligt dum fråga, Mats. Naturligtvis fanns nonaggressionspakten
Är det någonting som jag är allergisk mot så är det folk som byter åsikt från en dag till en annan utan att man får minsta förklaring till varför.
Antalet döda i Gulag uppgår noga räknat till 1.053.829. Om du vägrar acceptera fakta så är det ditt problem, inte mitt. De här siffrorna är nu accepterade bland vetenskapsmännen.
Det stora problemet med många som skriver här, är att ni har ideologiska skygglappar. Det har inte jag. Det är den stora skillnaden.
Om du alls läst mina inlägg, Patrik, så vet du att jag hävdar att ockupationen av Baltikum var defensiv som skydd mot Tyskland.
Det är klara och odiskutabla fakta som tagits fram av oberoende forskare ur de öppnade arkiven. De siffrorna är nu accepterade av vetenskapsmännen världen över.
Samma personer som sa att DDR var demokratiskt!Ja, Patrik, jag har bevis. Det material som sovjetkommunisterna lämnat efter sig är mycket omfattande och vida mer rikhaltigt än det som nazisterna lämnade efter sig. Forskarna har fått en guldgruva att jobba med.
Till Anno. Om nu Stalins regim var en sådan skitregim varför överlevde den kriget då?
Som senare vissade sig vara 1 januari 1992!Du har inte ens de mest elementära fakta klara för dig(Andreas Wien). Du skriver om kommunismens styre i Sovjet 1917-89. Till och med en högstadieelev vet att Sovjet upplöstes 1993.
Samma regering som Engelbrekt, anser:Vi kan ta svältkatastrofen på 30-talet. Den är en av de mest väldokumenterade svältkatastroferna under 1900-talet. Detta trots att den officiellt förnekades av regimen.
Det material som sovjetkommunisterna lämnat efter sig är mycket omfattande och vida mer rikhaltigt än det som nazisterna lämnade efter sig
- Johan Elisson
- Medlem
Vem är det egentligen som är inskänkt???vilket är typiskt för en inskränkt pajas.
Då har du nog missat vår allas lilla kommunist wreezig som huserat på forumet så länge vi kan minnas!Då det är helt uppenbart att man inte kan framföra uppfattningar som går emot standarden i det här forumet, så är det meningslöst att fortsätta.
Och det är inte du?Ni övriga är direkt vidriga i ert förakt för andra åsikter än era egna.
Och vad grundar du det på? Du som alltid blir så irriterad på att vi tror oss veta din politiska hemvist, hur kan du då komma med sådana uttalanden? Är det kanske så att du inte alltid lever som du lär?En sista passning innan jag för evigt lämnar den här nazistsajten.
Till Johan Elisson, Anno, Patrik och den här megafjanten Andreas Wien.
lol @ Annos sammanställning!
/Johan
- Martin Tunström
- Medlem
- Kontakt:
- SuperPalle
- Medlem
hej alla amerika gubbar.
vet ni varför engelbrekt tröttnade?
jo för att ni ganska ofta tog till saker som "hjärn tvättad kommunist" "jävla stalinist" etc. även fast han bevisligen inte är det.
så att han har faktiskt delvis rätt när han säger att om han är stalinist så är ni nazister
, båda lika falska argument.
så jag ber er. om nu debatten fortsätter, snälla försök att hålla den på en anständig nivå.
//palle
vet ni varför engelbrekt tröttnade?
jo för att ni ganska ofta tog till saker som "hjärn tvättad kommunist" "jävla stalinist" etc. även fast han bevisligen inte är det.
så att han har faktiskt delvis rätt när han säger att om han är stalinist så är ni nazister
så jag ber er. om nu debatten fortsätter, snälla försök att hålla den på en anständig nivå.
//palle
- SuperPalle
- Medlem
- Johan Elisson
- Medlem