Gogla peapie and peck så hittar du rättsnorre70 skrev:peapie and pecksB Hellqvist skrev:Jag handlar 90% av mina figurer från Peck, och jag torskar på tullen någon gång ibland. Han gör vad han kan för att minimera ens omkostnader, men han måste ju hålla sig innanför lagens råmärken...Jojjan67 skrev:Då kom gubbe nummer två, torskade tyvärr på moms, tull och postens avgifter = 217 kr extra (beställde från peapie and pecks).
Har jag missat denna shop??
skicka länk.
Allmän skala 1/6-figursdiskussion
- Cyber Joker
- Medlem
Det var ju synd att du inte kan vara med...snorre70 skrev:Har tyvärr inte tid eller mina delar här nu. så det blir ingen tävling för mig.Reinhard skrev:Det vore roligt ifall det kom lite fler bidrag till tävlingen...![]()
//Alexander
Men jag jobbar på min panzar figur ändå. har förlängt armarna och benen nu.
//Alexander
- B Hellqvist
- Redaktör emeritus
- Kontakt:
Peapie and Peck. Inte absolut billigast, men ytterst pålitlig och snabb.
Nybörjare som man är...
Hur fäster man på bästa sätt "innanmätet" i den tyska stålhjälmen, skall man använda de små klisterlapparna som medföljer (verkar inte funka särskilt bra, eller rättare sagt funkade inte) eller skall man ta fram limtuben??
Delar omdömet ovan om Peapie and Pecks Collectibles.
Jojjan67
Jojjan67
Re: Nybörjare som man är...
Ta fram limtuben, det är bäst.Jojjan67 skrev:Hur fäster man på bästa sätt "innanmätet" i den tyska stålhjälmen, skall man använda de små klisterlapparna som medföljer (verkar inte funka särskilt bra, eller rättare sagt funkade inte) eller skall man ta fram limtuben??
Jojjan67
- Cyber Joker
- Medlem
Re: Nybörjare som man är...
Dom små klisterlapparna ska stickas in genom fästet för remmen och vikas och klistras på var sida om "silverbandet". Kolla på en riktig hjälm så förstår du.Jojjan67 skrev:Hur fäster man på bästa sätt "innanmätet" i den tyska stålhjälmen, skall man använda de små klisterlapparna som medföljer (verkar inte funka särskilt bra, eller rättare sagt funkade inte) eller skall man ta fram limtuben??
Jojjan67
Detta är skit som inte funkar, så riv väck silverbandet och fäst inredningen med superlim fram och bak i hjälmen. Kan du så fäst det på sidorna också. Trimma in inredningen innan du limmar dit den. Vissa inredningar är så stora så de sitter rätt bra utan lim.
- Cyber Joker
- Medlem
- B Hellqvist
- Redaktör emeritus
- Kontakt:
Den funderingen har jag oxå? varför komma med en ny kropp? o då bara på en fig.Cyber Joker skrev:Något jag inte förstår är varför Bobby Woll och andra nya figurer inte har en Neo 3 Body???![]()
Är det bara amerikanen som har denna? Jag skulle behöva fler av denna utmärkta kropp.
Har sett att några handlare oxå skrivit att dom kan inte fatta varför dom nya figurerna inte har Neo 3 kropp...
- B Hellqvist
- Redaktör emeritus
- Kontakt:
- Cyber Joker
- Medlem
- Cyber Joker
- Medlem
Köpte Bruno idag - just för att han inte är amerikan!B Hellqvist skrev:Tack för att du kollade!Cyber Joker skrev:Jag var och kollade följande figurer från BBI fanns: Aaron, John Salias, Rogue, Jerry Ellis och franske Bruno.B Hellqvist skrev:Jag är intresserad av BBi:s "Will Bailey" och den japanske infanteristen, så om du kan kolla upp dem åt mig så skulle jag vara tacksam.Jag har Bruno - mycket trevlig modern figur om man vill ha något icke-amerikanskt.
- B Hellqvist
- Redaktör emeritus
- Kontakt: