Skala 1/6-figursgalleri (stora bilder)
SS Grupp
Har fått lite saker så att nu har jag uppdaterat min lill SS grupp.
Det ska vara en blandning av olika camon o uniformer utan camo.
Dessa figurer är inte 100% klara än.
Det ska vara en blandning av olika camon o uniformer utan camo.
Dessa figurer är inte 100% klara än.
- Bilagor
-
- ssspecgrupp.JPG (89.42 KiB) Visad 804 gånger
Trevliga LW-soldater på förra sidan, ska bli intressant att se hur den gruppen utvecklas....
Ang. "Manneken Piss", kul figur minsann... liiiiite speciell, undrar om man inte skulle fundera hur man egentligen är funtad om man själv skulle göra den...
Alltså, att sitta & modellera ett anatomiskt autentiskt underliv är väl inget som lockar mig iaf. Jag ser mer på mina figurer som små mannekänger där man kan förevisa vapen & utrustning på ett korrekt vis.
Men för diobyggarna är det väl ett steg framåt, fast då undrar man kanske, vad kommer härnäst... ?
Ang. "Manneken Piss", kul figur minsann... liiiiite speciell, undrar om man inte skulle fundera hur man egentligen är funtad om man själv skulle göra den...
Alltså, att sitta & modellera ett anatomiskt autentiskt underliv är väl inget som lockar mig iaf. Jag ser mer på mina figurer som små mannekänger där man kan förevisa vapen & utrustning på ett korrekt vis.
Men för diobyggarna är det väl ett steg framåt, fast då undrar man kanske, vad kommer härnäst... ?
- Cyber Joker
- Medlem
Under striderna om Riket har en liten stridsgrupp ur SS tillfångatagit en brittisk krypskytt ur Gröna baskrarna. De har beslutat att ta med honom levande för "utfrågning". Detta är första gången dessa SS män konfronteras med en Grön basker.
- Bilagor
-
- Brittisk krypskytt tillfångatagen av SS.jpg (117.07 KiB) Visad 747 gånger
-
- Förbannade krypskytt.jpg (101.98 KiB) Visad 748 gånger
-
- Grön basker tillfångatagen av SS.jpg (139.16 KiB) Visad 748 gånger
MKB-varianterna var förstadiet till MP44:an, de tillverkades av Haenel respektive Walther.Alwyn skrev:Aha,ok....ja nu ser ja att pipan ser annorlunda ut(eller är det bara jag??) men vad är det för skillnad??Välitalo skrev:Jepp, mycket trevliga figurer, fast det är en MKB42(W) till höger, & han till vänster håller en MKB42(H).Alwyn skrev:Snygga,specielt han till höger med stg 44:an
Haenels version var den som senare vidareutvecklades till MP44.
& trevlig bildserie CJ!
- Cyber Joker
- Medlem
Det är trevligt med alla bilder på soldatgrupper, men det fanns en annan sida av kriget som inte så ofta skildras. Bilder av hemvändande hjältar med stympade kroppar. Man såg dem ofta på bilder från Tyskland efter första världskriget. Inte så ofta efter det andra.
- Bilagor
-
- Krigsinvalid som förlorat ena benet.jpg (39.72 KiB) Visad 633 gånger
-
- Detta var verkligheten för många hemvändande hjältar.jpg (45.84 KiB) Visad 633 gånger