Allmän skala 1/6-figursdiskussion
panzerIV fråga till den eviga frågan; vad har ni för projek
Som synes på bilden är det några som jag har att göra lite på i min nu lilla 1:a. som jag ska bo i till den första Juli, o tyvärr finns det inta allt för mycket tid för mina små vänner, men det stora just nu är att jag ska plocka i hop en SS grupp, med och utan camo.
Har nydligen fått hem uniformerna till Ernst Berthold och en massa annat och inväntar lite saker till bland annat Lothar. Så jag jobbar just nu med detta o lite Amerikanare.
Och jag har äntligen funnit den soldat´s huvud som jag vill ha till Lillebror så Innan Jul kanske jag har Sven Hassel figurerna klara helt.
Har nydligen fått hem uniformerna till Ernst Berthold och en massa annat och inväntar lite saker till bland annat Lothar. Så jag jobbar just nu med detta o lite Amerikanare.
Och jag har äntligen funnit den soldat´s huvud som jag vill ha till Lillebror så Innan Jul kanske jag har Sven Hassel figurerna klara helt.
- Bilagor
-
- 1a.JPG (89.89 KiB) Visad 754 gånger
- Cyber Joker
- Medlem
- Cyber Joker
- Medlem
Tänkte väl det, tyckte den var bekant.
Lägger in en bild på en av 1:6 skalans absolut sämsta kroppar. Den känns till och med sämre än 21st Centurys budget kroppar. Lägg märke till de välutvecklade tårna på figuren.
Kroppen har tillhört en viss Rikskansler, hans huvud (som är ovanligt bra) har transplanterats till en DiD kropp och ska snart få en uniform på sig. 
Lägger in en bild på en av 1:6 skalans absolut sämsta kroppar. Den känns till och med sämre än 21st Centurys budget kroppar. Lägg märke till de välutvecklade tårna på figuren.
- Bilagor
-
- Sämsta kroppen från In the past toys.jpg (24.15 KiB) Visad 730 gånger
Jag kan låva dig att denna kropp är troligen lika dålig, Det går bara att böja bennen i splitt. (InthePastToys)Cyber Joker skrev:Tänkte väl det, tyckte den var bekant.![]()
Lägger in en bild på en av 1:6 skalans absolut sämsta kroppar. Den känns till och med sämre än 21st Centurys budget kroppar. Lägg märke till de välutvecklade tårna på figuren.Kroppen har tillhört en viss Rikskansler, hans huvud (som är ovanligt bra) har transplanterats till en DiD kropp och ska snart få en uniform på sig.

Bilden är lånad från http://www.war-toys.com
- Cyber Joker
- Medlem
Är det en Action Man kropp, svennex? Tycker den ser bekant ut. Dessa är 1:6 skala. GI Joe och Action Man från senare hälften av 1960-talet var alla 1:6 figurers föregångare. Utan dessa och Barbie är det frågan om 1:6 hade blivit standard.
Tycker den kroppen som du visar snorre, är mycket bättre än den som hörde till Führern. Kolla bara "magmusklerna" rent fyrkantiga.
Händerna på din kropp är också mycket bättre.
Tycker den kroppen som du visar snorre, är mycket bättre än den som hörde till Führern. Kolla bara "magmusklerna" rent fyrkantiga.
Senast redigerad av 1 Cyber Joker, redigerad totalt 23 gånger.
Du som har allt Cyber har du ingen gammal Big Jim me tryck knapp på ryggen o med orange kalsonger. Dom hade jag när jag va liten, Dom borde ha varit skala 1/6 va???Cyber Joker skrev:Är det en Action Man kropp, svennex? Tycker den ser bekant ut. Dessa är 1:6 skala. GI Joe och Action Man från senare hälften av 1960-talet var alla 1:6 figurers föregångare. Utan dessa och Barbie är det frågan om 1:6 hade blivit standard.
- Cyber Joker
- Medlem
Jo om jag inte har sålt dom så ska det ligga en plastpåse med Big Jim prylar någonstans i röran. Big Jim var inte skala 1:6 den var något mindre ca 24 cm lång.snorre70 skrev:Du som har allt Cyber har du ingen gammal Big Jim me tryck knapp på ryggen o med orange kalsonger. Dom hade jag när jag va liten, Dom borde ha varit skala 1/6 va???Cyber Joker skrev:Är det en Action Man kropp, svennex? Tycker den ser bekant ut. Dessa är 1:6 skala. GI Joe och Action Man från senare hälften av 1960-talet var alla 1:6 figurers föregångare. Utan dessa och Barbie är det frågan om 1:6 hade blivit standard.
- Cyber Joker
- Medlem
- Cyber Joker
- Medlem
Det är samma kroppar till 30 cm Star Wars figurerna som till den moderne GI Joe. "Hasbros standardkropp". 60-talets GI Joe kropp var ett under av rörlighet och var unik för sin tid. Den var inspirerad och baserad på de träfigurer som konstnärer och tecknare använder sig av.
- Bilagor
-
- GI Joe ritning 1966.jpg (94.01 KiB) Visad 672 gånger
Nybörjare
Hej alla!
Kul att ha hittat forumet. Har precis inhandlat två Dragon 1/6 figurer för lite expriment (Nico Hahn och Max). Har dock inte fått dom ännu. Inget är väl som väntas tider...
Kul att ha hittat forumet. Har precis inhandlat två Dragon 1/6 figurer för lite expriment (Nico Hahn och Max). Har dock inte fått dom ännu. Inget är väl som väntas tider...