Allmän skala 1/6-figursdiskussion

Diskussioner kring modeller som bygger på vår historia.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Alwyn
Medlem

Inlägg av Alwyn » 8 maj 2007, 15:16

Ok,tack allihopa,ska fundera på saken....

Användarvisningsbild
Cyber Joker
Medlem

Inlägg av Cyber Joker » 8 maj 2007, 19:13

Gjöt ett SS bältspänne i silver idag. Rätt nöjd med resultatet bra detaljrikedom.
Bilagor
SS bältspänne i silver.jpg
SS bältspänne i silver.jpg (60.74 KiB) Visad 826 gånger

Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Kontakt:

Inlägg av snorre70 » 8 maj 2007, 20:05

Cyber Joker skrev:Gjöt ett SS bältspänne i silver idag. Rätt nöjd med resultatet bra detaljrikedom.
Mycket bra o snyggt gjort..

Användarvisningsbild
Reinhard
Medlem

Inlägg av Reinhard » 8 maj 2007, 21:12

Cyber Joker skrev:Gjöt ett SS bältspänne i silver idag. Rätt nöjd med resultatet bra detaljrikedom.
Snyggt, skulle man kunna få beställa en eller två sådana där, fast det beror förstås på priset. :wink: Jag är så otroligt trött på dragons dåliga, ömtåliga, skeva och även ej så bra detaljerade bälten! :x

//Alexander :D :x

Användarvisningsbild
panzerIV
Medlem

Inlägg av panzerIV » 8 maj 2007, 22:06

Snyggt som vanligt CJ!

När vi ändå är inne på bälten; för rätt länge sedan så var det någon som postade en bild på ett polisbälte, som tydligen kom med någon figur, jag tror det var i samband med att vi diskuterade att "Nico Hahn" hade släpps, så det var i somras alltså...

Men, det var iaf ett tyskt polis-bälte med ett hakkors som "huvudmotiv" vill jag minnas. Var det en bild på ett polisbälte i 1:1 eller var det ett bälte som kom med någon figur, och vilken isåfall?

Hilfe, bitte! :wink:

Användarvisningsbild
Cyber Joker
Medlem

Inlägg av Cyber Joker » 8 maj 2007, 22:54

panzerIV skrev:Snyggt som vanligt CJ!

När vi ändå är inne på bälten; för rätt länge sedan så var det någon som postade en bild på ett polisbälte, som tydligen kom med någon figur, jag tror det var i samband med att vi diskuterade att "Nico Hahn" hade släpps, så det var i somras alltså...

Men, det var iaf ett tyskt polis-bälte med ett hakkors som "huvudmotiv" vill jag minnas. Var det en bild på ett polisbälte i 1:1 eller var det ett bälte som kom med någon figur, och vilken isåfall?

Enda jag har sett är det som kommer med DiD:s Karl Stroop. DiD:s spännen är ofta dåliga och blurriga i detaljerna. Kurt Dorrs var väl med nöd och näppe godkänt. Dorrs spänne var gjort som ett riktigt med två piggar som ska gå in i hål i bältet och hake.

Användarvisningsbild
Schwedenzug
Medlem

Inlägg av Schwedenzug » 9 maj 2007, 09:59

CJ, du ska vara mer en rätt nöjd med resultatet. Jag tycker att spännet ser jävligt bra ut.

/magnus

Användarvisningsbild
Cyber Joker
Medlem

Inlägg av Cyber Joker » 9 maj 2007, 16:03

Fick min 3R Hitler idag, sjyssta kläder men HS var inte så bra. Gamla In the Past Toys Hitler är enligt mitt tyckande det bästa HS som gjorts. Det var enbart porträttlikheten som fick mig att köpa In the Past Toys Hitler. Fick Willi Bauer också men har inte hunnit examinera honom ännu. Var dock lite besviken på att run-SS:en var målade och inte broderade. Geväret såg sjysst ut.

Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Kontakt:

Inlägg av snorre70 » 9 maj 2007, 16:50

panzerIV skrev:Snyggt som vanligt CJ!

Nej det var inte från en figur tyvärr, det var i skala 1:1.
Det var nog jag som skicka in bilden för jag hade lite fråger om det.

Användarvisningsbild
panzerIV
Medlem

Inlägg av panzerIV » 9 maj 2007, 17:11

Just ja så var det! Synd att det inte finns i 1/6, där gick det projektet i stöpet. :(

Användarvisningsbild
B Hellqvist
Redaktör emeritus
Kontakt:

Inlägg av B Hellqvist » 9 maj 2007, 18:51

Battlegear Toys gör Polizei-bälten - har ett hemma till ett projekt.

Användarvisningsbild
Schwedenzug
Medlem

Waffenfarbe?

Inlägg av Schwedenzug » 10 maj 2007, 16:53

Hej!
En liten undran... om man har tänkt att göra en mc ordonnans. Vilken färg skall det isåfall vara på axelklaffarna?

Låt oss säga att jag skall göra en ordonnans från en spaningsavdelning, skall waffenfarben då vara gul,
Gäller vit för infanteri och rosa för pansartrupperna?

Mycket tacksam för svar

/magnus
Senast redigerad av 1 Schwedenzug, redigerad totalt 10 gånger.

Användarvisningsbild
panzerIV
Medlem

Inlägg av panzerIV » 10 maj 2007, 18:19

B Hellqvist skrev:Battlegear Toys gör Polizei-bälten - har ett hemma till ett projekt.
Vad bra, ska kolla upp det omedelbart!

När vi ändå är inne på poliser, bar dessa alltid sina karakteristiska jackor med bruna kragar och bruna "french cuffs" eller hände de att de bar vanliga heer-jackor fast med polizei-märken? Har sett biler på detta men undrar hur vanligt det var?

Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Kontakt:

Tom Grieger

Inlägg av snorre70 » 10 maj 2007, 18:55

Fick hem Tom G i dag med den nya Neo3 kroppen, o jag tycket att det ser mycket låvande ut, fast det finns ett problem med denna kroppen mera leder, troligen så blir den ennu glappare i lederna om man trixar för mycket med den tyvärr.
Man som sagt finns goda egenskaper om man ska göra dios m.m.

Användarvisningsbild
B Hellqvist
Redaktör emeritus
Kontakt:

Inlägg av B Hellqvist » 10 maj 2007, 18:57

Det verkar som om polistrupperna bar uniformer med en blågrön nyans, men som alltid med tyska uniformer så är det en ren djungel. Kolla http://www.germanpolice.org/ och http://www.wwiidaybyday.com/ (gå till "Uniforms, ranks" > "Heer/Auxiliary" > "Deutsche Polizei").

Skriv svar