Quiz: Första världskriget & mellankrigstiden
Rätt!
Rätt!
Jag tycker det är lite ödets ironi att en sådan legendar inom polarutforskandet överlevde alla sina egna resor men dog i en räddningsaktion. Jag vill minnas att flertalet i Nobiles sällskap överlevde genom egen ansträngning.
Din fråga Cats.
Jag tycker det är lite ödets ironi att en sådan legendar inom polarutforskandet överlevde alla sina egna resor men dog i en räddningsaktion. Jag vill minnas att flertalet i Nobiles sällskap överlevde genom egen ansträngning.
Din fråga Cats.
När tyskarna marscherade in i Österrike 1938, tvingades hans familj, till tre fjärdedelare judisk, att förhandla med nazisterna och betala för att slippa än värre förnedring.
Personen jag frågar efter blev med hjälp av Keynes brittisk medborgare.
Han ville bidra till krigsansträngningarna och arbetade först som vaktmästare vid ett sjukhus i London och senare som laboratoriebiträde i Newcastle.
Sjukvård var dock inte hans ämne i Cambridge
Nu går vi utanför tidsramarna.
Personen jag frågar efter blev med hjälp av Keynes brittisk medborgare.
Han ville bidra till krigsansträngningarna och arbetade först som vaktmästare vid ett sjukhus i London och senare som laboratoriebiträde i Newcastle.
Sjukvård var dock inte hans ämne i Cambridge
Var redan orolig att jag skulle måste säga som Wittgenstein när han skulle frågas ut om sin doktorsavhandling. " Var inte oroliga. Jag vet att ni aldrig kommer att förstå det."
Den muntliga förfrågan avbröts redan efter en fråga men hans "Tractatus" hade redan godtagits som doktorsavhandling.
G:son förstod i alla fall till slut att det var min favoritfilosof det var fråga om
En riktig personlighet.
(Och behandlingen han fick av nassarna visar återigen hur stora idioter de var ds)
Den muntliga förfrågan avbröts redan efter en fråga men hans "Tractatus" hade redan godtagits som doktorsavhandling.
G:son förstod i alla fall till slut att det var min favoritfilosof det var fråga om
(Och behandlingen han fick av nassarna visar återigen hur stora idioter de var ds)
Ja, man kommer kanske inte att tänka på, att en blivande professor i filosofi skulle ha varit den förste att dra ut i krig. Vi fortsätter med en annan kulturpersonlighet, som inte ville hålla sig borta från kriget, han deltog som ambulansförare, men på andra sidan än Wittgenstein:
- Bilagor
-
- ambulansförare.gif (45.28 KiB) Visad 597 gånger
- Graf Zeppelin
- Medlem
- Kontakt:
- Graf Zeppelin
- Medlem
- Kontakt:
- Graf Zeppelin
- Medlem
- Kontakt: