Allmän skala 1/6-figursdiskussion

Diskussioner kring modeller som bygger på vår historia.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Cyber Joker
Medlem

Inlägg av Cyber Joker » 6 april 2007, 11:27

Reinhard skrev:
Cyber Joker skrev:
Reinhard skrev:Volat har DID:s Fredrich Lugwin väldigt billigt just nu, endast 299kr, http://207.44.176.202/browse.php?zone=3 ... =77&page=2&
Någon som är sugen?

//Alexander :D
Ring till "The Hall of Fame" så får du den för 250:- Det kostar den i affären, vet inte vad de har för pris på nätet. 390:- för DiD:s andra. Volat är över lag dyra.
Har de börjat att sälja sådant! 8O De har ju Ludwig Mandel!!! 8O 8O Jag tor att jag måste beställa han i slutet ut av månaden. Förut så kollade jag en del på den sidan, men när vi bytte dator så togs den ju bort ur favoriter och jag mindes inte namnet. 8O

//Alexander 8O :D
Tror inte de har kvar någon Ludwig Mandel. Jag beställde två men fick bara en. Tyvärr :cry:

Användarvisningsbild
Reinhard
Medlem

Inlägg av Reinhard » 6 april 2007, 12:03

Cyber Joker skrev:
Reinhard skrev:
Cyber Joker skrev:
Reinhard skrev:Volat har DID:s Fredrich Lugwin väldigt billigt just nu, endast 299kr, http://207.44.176.202/browse.php?zone=3 ... =77&page=2&
Någon som är sugen?

//Alexander :D
Ring till "The Hall of Fame" så får du den för 250:- Det kostar den i affären, vet inte vad de har för pris på nätet. 390:- för DiD:s andra. Volat är över lag dyra.
Har de börjat att sälja sådant! 8O De har ju Ludwig Mandel!!! 8O 8O Jag tor att jag måste beställa han i slutet ut av månaden. Förut så kollade jag en del på den sidan, men när vi bytte dator så togs den ju bort ur favoriter och jag mindes inte namnet. 8O

//Alexander 8O :D
Tror inte de har kvar någon Ludwig Mandel. Jag beställde två men fick bara en. Tyvärr :cry:
Då får det väl bli Ferninand Maus från volat. Jag hade velat ha rocken. :cry:

//Alexander :(

Användarvisningsbild
Ori
Medlem

Inlägg av Ori » 6 april 2007, 12:14

Välitalo skrev:Jag tror du menar laddramen, en liten, nästan skedliknande grej...?
Bekräftat, den går att trä på "listen" på magasinen och blir då en förlängning av magasinet där patroner i en laddram (rätt ord???) hålls på plats och kan tryckas ner i magasinet.

Återigen, tack för hjälpen.

--
Jörgen

Användarvisningsbild
Reinhard
Medlem

Inlägg av Reinhard » 6 april 2007, 13:59

Alwyn, jag ser att du fyller år om tre dagar, grattis i förskott!!

//Alexander :)

Användarvisningsbild
Alwyn
Medlem

Inlägg av Alwyn » 6 april 2007, 14:33

Tack så mkt,fast ja fylldeår i måndags faktiskt,ja slarva när ja fylde i det :)

Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Kontakt:

Inlägg av snorre70 » 6 april 2007, 19:54

Cyber Joker skrev:
snorre70 skrev:
Cyber Joker skrev:Är det någon som vet vad detta kamoflage heter på tyska, att det kallas blurred edge på engelska vet jag.
Den ser ut som Eichenlaubmuster!!

Annars är det Rauchtarnmuster
Jag har sett att det på engelska kallas Oakleafblurrededge. Eichenlaubmuster trodde jag hade skarpt avgränsade kanter. Det är ju ett höst kamoflage men finns i vår också. Camosmocken till Kurt Dorr var en sådan i vår färger.
Men om camot heter Oakleafblurrededge på Engelska så borde det bli Eichenlaubmuster på Tyska!!!!
Då Eiche är ek på Tyska och Oak är ek på Engelska............
Finns nog en uppsjö av olika lika camon från Tyskland.

Användarvisningsbild
Cyber Joker
Medlem

Inlägg av Cyber Joker » 6 april 2007, 20:25

snorre70 skrev:
Cyber Joker skrev:
snorre70 skrev:
Cyber Joker skrev:Är det någon som vet vad detta kamoflage heter på tyska, att det kallas blurred edge på engelska vet jag.
Den ser ut som Eichenlaubmuster!!

Jag har sett att det på engelska kallas Oakleafblurrededge. Eichenlaubmuster trodde jag hade skarpt avgränsade kanter. Det är ju ett höst kamoflage men finns i vår också. Camosmocken till Kurt Dorr var en sådan i vår färger.
Men om camot heter Oakleafblurrededge på Engelska så borde det bli Eichenlaubmuster på Tyska!!!!
Den anglosaxiska terminilogin är stundom ganska förvirrad. Som jag förstår det så är det Rauchtarnmuster i höst färger.

Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Kontakt:

På G

Inlägg av snorre70 » 7 april 2007, 10:16

Va tvungen att lägga en order på Adolf, och sedan lag jag oxå en order på
NSDAP EINSATZLEITER Franz Feigel. tyckte dom passar tillsammans. funderar oxå på att inhandla Otto Bittman.
Och då givet den nya HJ figuren Hermann Weber.
Skulle passa bra att ha dom tillsammans med sina bruna skjortor.

Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Kontakt:

Inlägg av snorre70 » 7 april 2007, 10:25

Cyber Joker skrev:
snorre70 skrev:
Cyber Joker skrev:
snorre70 skrev: Den ser ut som Eichenlaubmuster!!

Den anglosaxiska terminilogin är stundom ganska förvirrad. Som jag förstår det så är det Rauchtarnmuster i höst färger.
Finns inte dom flesta camon i höst och vår!!

JAg tycker nog att det snyggaste camot av dom alla är nog SS-Leibermuster.
synd bara att det kom så sent att man bara typ kan använda det i Berlin slaget,

Användarvisningsbild
Cyber Joker
Medlem

Inlägg av Cyber Joker » 7 april 2007, 11:41

snorre70 skrev:
Cyber Joker skrev:
snorre70 skrev:
Cyber Joker skrev: Jag har sett att det på engelska kallas Oakleafblurrededge. Eichenlaubmuster trodde jag hade skarpt avgränsade kanter. Det är ju ett höst kamoflage men finns i vår också. Camosmocken till Kurt Dorr var en sådan i vår färger.
Finns inte dom flesta camon i höst och vår!!

JAg tycker nog att det snyggaste camot av dom alla är nog SS-Leibermuster.
synd bara att det kom så sent att man bara typ kan använda det i Berlin slaget,
Det måste nog ha varit bra med tanke på att den Schweiziska armen anväde det långt in på 1990-talet. Har själv byxor och jacka i schweizisk libermuster camo.

Användarvisningsbild
Cyber Joker
Medlem

Inlägg av Cyber Joker » 7 april 2007, 19:25

Öppnade CH Albrecht Walter och kollade den. Skum figur, jättestort huvud jämfört med andra DML figurer. Hans vapenrock är samma som Brunos fast med tyg axelklaffar. Ytterrocken var snygg. Vattenflaskan man fick till var av gamla typen trots att figuren var från 2005. Samma med geväret gamla typen av rem. Verkar som man har velat bli av med gamla prylar.
Jäkligt coola vatten kantiner en 10 liters och en 5 liters plus en massa bröd och annat gott. Så nu kan man anslälla fest på plast mat. :D

Användarvisningsbild
panzerIV
Medlem

Inlägg av panzerIV » 7 april 2007, 20:05

Jag har samma figur och märkte även jag att vissa grejer var a äldre modell, det fick mig att undra om CH återanvänder gamla grejer? Såg att man till en rätt så ny figur(kan ej minnas vilken) fick den gamla vapenrocken med glänsande knappar...

Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Kontakt:

RE: CH Albrecht Walter

Inlägg av snorre70 » 8 april 2007, 08:52

Jo det är nog för att det är en Cyber Hobby figur, av någon anledning tycks dom figurerna ha äldre eller mindre utrustning än DML. men detta hindrar inte CH från att sätte en dyr pris lapp.........
Jo Albrecht Walter har man varit sugen på att in handla pga det lilla extra som kommer med, men har aldrig blivit så.

Användarvisningsbild
Cyber Joker
Medlem

Inlägg av Cyber Joker » 8 april 2007, 10:48

PanzerVI, har din ytterrock till Albrecht också en tryckknapp på insidan av halslinningen där bak som inte verkar ha någon funktion?

Användarvisningsbild
Cyber Joker
Medlem

Inlägg av Cyber Joker » 8 april 2007, 11:04

Ja det var mycket godis man fick ihop med Albrecht och Greatcoat set 2. 8O :lol:
Flaskan med sprit kommer från Grötchke.
Bilagor
Mat ovanifrån.jpg
Mat ovanifrån.jpg (45.71 KiB) Visad 435 gånger
Mat och dryck framifrån.jpg
Mat och dryck framifrån.jpg (35 KiB) Visad 435 gånger

Skriv svar