Skala 1/6-figurer: produktnyheter

Diskussioner kring modeller som bygger på vår historia.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Cyber Joker
Medlem

Inlägg av Cyber Joker » 5 april 2007, 17:41

Är mycket spänd på Neo Body 3. Är den mer rörlig än den nuvarande? Skilnaden mellan den första kroppen och Neo Body var hårfin, man kunde böja tårna! Lägg gärna in uppgifter om och när de dyker upp.

Användarvisningsbild
Reinhard
Medlem

Inlägg av Reinhard » 5 april 2007, 17:45

Cyber Joker skrev:Är mycket spänd på Neo Body 3. Är den mer rörlig än den nuvarande? Skilnaden mellan den första kroppen och Neo Body var hårfin, man kunde böja tårna! Lägg gärna in uppgifter om och när de dyker upp.
Jag hoppas att den är tåligare, att lederna inte blir dåliga så snabbt! :D

//Alexander :D

Användarvisningsbild
panzerIV
Medlem

Inlägg av panzerIV » 6 april 2007, 13:26

Lite bilder på DiDs senast icke-militära figur: en pojke ur Hitlerjugend. Men jag hade hellre sett att han tillhört 12 SS, är rätt trött på DiDs politiska figurer nu, DiD med sin känsla för detaljer borde göra mer frontfigurer tycker jag. Sen tycker jag att HJ-dolken ser lite "kladdig" ut, då är DMLs i plast bättre. Dock så gillar jag HS:et, skorna och händerna, trumpeten är inte dum den heller.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Användarvisningsbild
Reinhard
Medlem

Inlägg av Reinhard » 6 april 2007, 13:30

panzerIV skrev:Lite bilder på DiDs senast icke-militära figur: en pojke ur Hitlerjugend. Men jag hade hellre sett att han tillhört 12 SS, är rätt trött på DiDs politiska figurer nu, DiD med sin känsla för detaljer borde göra mer frontfigurer tycker jag. Sen tycker jag att HJ-dolken ser lite "kladdig" ut, då är DMLs i plast bättre. Dock så gillar jag HS:et, skorna och händerna, trumpeten är inte dum den heller.
Den där vill jag ha, jag kommer nog att köpa den! :D Snart kan man göra en fullständig parad av DID:s alla paradfigurer! :lol:

Användarvisningsbild
Välitalo
Medlem

Inlägg av Välitalo » 6 april 2007, 15:00

Håller med dig på samtliga punkter Magnus.... Dessa paradfigurer fyller en nisch för många, dock icke så för mig.
Fast jag kommer rätt säkert att införskaffa denna utan kläder, kan användas till en mängd figurprojekt!

Användarvisningsbild
Reinhard
Medlem

Inlägg av Reinhard » 6 april 2007, 16:43

Välitalo skrev:Håller med dig på samtliga punkter Magnus.... Dessa paradfigurer fyller en nisch för många, dock icke så för mig.
Fast jag kommer rätt säkert att införskaffa denna utan kläder, kan användas till en mängd figurprojekt!
Jag tycker att DID ska göra en riktigt bra wss-officer! :D De som gör så bra detaljer skulle väl kunna göra det, eller? (jag älskar officerer som jag har sagt förut). Jag är också lite trött på att de bara gör paradfigurer, men jag vill mest ha paradfigurerna för att det är bra detaljer. Jag tycker alltså också att de ska göra fler WSS-figurer!

Användarvisningsbild
Cyber Joker
Medlem

Inlägg av Cyber Joker » 6 april 2007, 18:29

panzerIV skrev:Lite bilder på DiDs senast icke-militära figur: en pojke ur Hitlerjugend. Men jag hade hellre sett att han tillhört 12 SS, är rätt trött på DiDs politiska figurer nu, DiD med sin känsla för detaljer borde göra mer frontfigurer tycker jag. Sen tycker jag att HJ-dolken ser lite "kladdig" ut, då är DMLs i plast bättre.
DiD: tycks modelera sina medaljer och tillbehör för hand. Undersökte en medalj med lupp och då såg man tydligt att den var modellerad i vax eller någon sorts plast.
DML verkar göra sina efter orginal som skalats ner med laserteknik, såg en sådan apparat på en guldsmedsmässa i Danmark. en sådan skulle man ha. :lol:
Dock så gillar jag HS:et, skorna och händerna, trumpeten är inte dum den heller.
Figuren kan säkert bli en pojksoldat i Berlin 1945.

Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Kontakt:

Inlägg av snorre70 » 6 april 2007, 19:07

Den där Did Hj kommer att bli en sak i sammlingen.

Användarvisningsbild
Uruk-Hai
Medlem

Inlägg av Uruk-Hai » 6 april 2007, 22:23

Visserligen inte min grej men det här kanske kan vara av intresse?
http://www.12inchfactory.com/29.html

Användarvisningsbild
Cyber Joker
Medlem

Inlägg av Cyber Joker » 6 april 2007, 23:14

Uruk-Hai skrev:Visserligen inte min grej men det här kanske kan vara av intresse?
Helt klart godkänd. Snygga figurer väl genomarbetade.

Användarvisningsbild
Reinhard
Medlem

Inlägg av Reinhard » 7 april 2007, 09:44

Cyber Joker skrev:
Uruk-Hai skrev:Visserligen inte min grej men det här kanske kan vara av intresse?
Helt klart godkänd. Snygga figurer väl genomarbetade.
Väldigt snygga figurer. Den jag helst skulle vilja ha ut av de där är: http://www.12inchfactory.com/33.html

Användarvisningsbild
Reinhard
Medlem

Inlägg av Reinhard » 7 april 2007, 11:19

DID:s HJ figur verkar ha två olika mössor, en med röd pipning och en med vit, vad är skilnaden?(vad menas med de olika färgerna?).Jag har inte läst så mycket om HJ.

Bild

Bild

//Alexander :?

Användarvisningsbild
panzerIV
Medlem

Inlägg av panzerIV » 7 april 2007, 14:01

Cyber Joker skrev:Figuren kan säkert bli en pojksoldat i Berlin 1945.
Japp, om jag beställer figurer har jag funderat på om man kanske ska göra en ung FLAK-soldat, som försvarar någon tysk stad.

Användarvisningsbild
Uruk-Hai
Medlem

Inlägg av Uruk-Hai » 7 april 2007, 17:24

Jag vet inte om det missades men man kan tydligen köpa de där utbyteshuvuden.

Användarvisningsbild
B Hellqvist
Redaktör emeritus
Kontakt:

Inlägg av B Hellqvist » 8 april 2007, 21:22

Jag kommer nog att köpa HJ-gossen i form av en naken figur och göra honom till front"soldat".

Skriv svar