Musik?
Musik?
är det någon som vet namnet på Opera musiken på denna sida? http://www.waffen-ss-1st-totenkopf.tk/ skulle vilja ha på mp3
Häftigt till Il2 o sånt.
Re: Musik?
Det är ingen opera, utan inledningskören ("O Fortuna") till Carmina Burana av den tyske 1900-talskompositören Carl Orff.Mrkos skrev:är det någon som vet namnet på Opera musiken på denna sida?
- Martin Tunström
- Medlem
- Kontakt:
Musiken som spelas när man är inne på sidan är Hellmarch(från Red Alert)! Den som spelas när man ser den där propaganda "filmen" är O Fortuna som Lindir nämde och den kan man nog ladda ner från Kazaa!
Inte visste jag att Tysklands städer var så utbombade som i den där "filmen" visade? Tror snarare det är franska städer!
Inte visste jag att Tysklands städer var så utbombade som i den där "filmen" visade? Tror snarare det är franska städer!
-
Sturmgeschütz
- Medlem
- Kontakt:
Var inte den ledmotiv till SoR? Och hundra andra filmer också som jag inte kommer på namnet på just nu?Lindir skrev:Det är ingen opera, utan inledningskören ("O Fortuna") till Carmina Burana av den tyske 1900-talskompositören Carl Orff.Mrkos skrev:är det någon som vet namnet på Opera musiken på denna sida?
Nej. Den var inte ledmotiv till SoR. (Men den hade varit bättre än det dåliga soumdtrack SoR har idag...suck..)Galadriel skrev:Var inte den ledmotiv till SoR? Och hundra andra filmer också som jag inte kommer på namnet på just nu?
Men Carl Orrfs verk är nog ett av dem som påverkat filmmusikgenren mest.
Utan den hade nog inte Imperial Marsch låtit som den gör och Star Wars hade inte varit lika bra!!!
- Martin Tunström
- Medlem
- Kontakt: