Skala 1/6-figursgalleri (stora bilder)
Det va roligt, inte så dyrt heller. NiceReinhard skrev:Jag har vunnit en budgivning på ebay idag (Min pappa bjöd åt mig). Budgivningen var på Paul Haussers uniform:
http://cgi.ebay.com/AA-DRAGON-GERMAN-CY ... dZViewItem
Uniformen, specielt mössan kommer att bli väldigt användbar.
//Alexander
Snygga Totenkopf Soldater. Bra Jobb.panzerIV skrev:Trevliga figurer!
Ni kanske minns att jag visade en liten grupp Totenkopf soldater för några månader sen? Skulle visat alla men glömde sedan bort dem, men har iaf tagit bild på alla idag, så håll till godo!
Men kan man inte få se ett stort grupp foto av dom!
Typ som dessa!
Min Lilla Easten front Grupp, snart blir dom 2 till (1 Radio man och en MG soldat)
- Bilagor
-
- ef.JPG (55.17 KiB) Visad 655 gånger
Nja några har man köpt, men jag har en del liggande oxå. Men nu har jag lagt 2 ordrar på totalt 4 figurer i boxar + en del extra saker så att jag kan få klart denna lilla grupp.glimturen skrev:Tjusig grupp Snorre!!
Den är riktigt bra gjord.
Skulle vilja se en MG skytt i tillägg för att göra en skyttegrupp komplett.
(vet inte vad du har för planer, t.ex. en eldkastare och vips, en pionjärgrupp)
Du måste ha köpt rätt mycket figurer på sistone!![]()
Mvh
Glim
p.s du kommer att få se en MG skytt i denna grupp + en radio man. sedan får detta vara avslutat hoppas jag.
För jag har redan börjat att painta dom och skita ned kläderna, så om en månad eller 2 är gruppen kanske klar!
Vissa "projekt" tycks aldrig bli avslutade?snorre70 skrev:Nja några har man köpt, men jag har en del liggande oxå. Men nu har jag lagt 2 ordrar på totalt 4 figurer i boxar + en del extra saker så att jag kan få klart denna lilla grupp.glimturen skrev:Tjusig grupp Snorre!!
Den är riktigt bra gjord.
Skulle vilja se en MG skytt i tillägg för att göra en skyttegrupp komplett.
(vet inte vad du har för planer, t.ex. en eldkastare och vips, en pionjärgrupp)
Du måste ha köpt rätt mycket figurer på sistone!![]()
Mvh
Glim
p.s du kommer att få se en MG skytt i denna grupp + en radio man. sedan får detta vara avslutat hoppas jag.
För jag har redan börjat att painta dom och skita ned kläderna, så om en månad eller 2 är gruppen kanske klar!
Ser fram emot denna kompletta "feldgrau soldatengruppe" .
Mvh
Glim
- Cyber Joker
- Medlem
De va dyrt $61 du borde ha fått figuren också. Ingen överrock, ingen kikare och ingen pistol till! Trevlig figur har den själv MIB. Tror jag gav £40.Reinhard skrev:Jag har vunnit en budgivning på ebay idag (Min pappa bjöd åt mig). Budgivningen var på Paul Haussers uniform:
http://cgi.ebay.com/AA-DRAGON-GERMAN-CY ... dZViewItem
Uniformen, specielt mössan kommer att bli väldigt användbar.
//Alexander
Senast redigerad av 1 Cyber Joker, redigerad totalt 25 gånger.
- Cyber Joker
- Medlem
Nu är det bara kragspeglarna, axelklaffarna och mössan som är extremt sällsynta, uniformen i övrigt är av DML:s standardmodell med blanka knappar. För övrigt så är det inte en SS-Brigardeführer utan en SS-Gruppenführer. Till och med 1941 hade Gruppenfürer tre eklöv det var inte för än 1942 som man lade till en rangstern. Axelklaffarna har en rangstern det är bara Gruppenführer som har det.Välitalo skrev:Fina figurer, grabbar! Ingen nämnd & ingen glömd...
Reinhard, trevligt nick på eBay, fast amisarna fattar nog inte det roliga i det....
Du fick gå rätt högt ser jag, men SS-Brigadefuhrer uniformer är extremt sällsynta i 1/6...
CH:s utgåva ska föreställa Hausser Eastern front 1941.
- Bilagor
-
- SS-Gruppenführer.jpg (44.92 KiB) Visad 613 gånger
Jo det är roligt att göra dom i feldgrau,glimturen skrev:snorre70 skrev:glimturen skrev: Vissa "projekt" tycks aldrig bli avslutade?![]()
Ser fram emot denna kompletta "feldgrau soldatengruppe" .
Mvh
Glim
Man blir lite läss att alltid göra dom med camo.
Soldaterna utan camo och medaljer va nog flera än dom med camo och medaljer.
Fast ser man hur vi som håller på med denna hobby kan man lätt tro att det är tvärt om!
Helt rätt om graden på Hausser, CJ. Dock vill jag fortfarande påstå att preciiis den vapenrocken är knepig att finna.
Den har ju de där "uppvikta" ärmarna. Så vitt jag vet är det bara enstaka Cyber Hobby figurer som fått denna SS-officersvariant.
"Konstantin Korda" har den också & även senaste "Otto Skorzeny".
Rätta mig gärna om jag har fel, skulle gärna behöva någon ytterligare sådan!
Den har ju de där "uppvikta" ärmarna. Så vitt jag vet är det bara enstaka Cyber Hobby figurer som fått denna SS-officersvariant.
- Cyber Joker
- Medlem
Undrar om inte DML:s Edmund har samma fast med målade knappar, man kan stoppa ner en karta i uppviket. Kommer inte ihåg om Kurt Mayer har samma, gitter inte rota fram honom.Välitalo skrev:Helt rätt om graden på Hausser, CJ. Dock vill jag fortfarande påstå att preciiis den vapenrocken är knepig att finna.
- Cyber Joker
- Medlem
Här är en bild på en riktig i skala 1:1 troligen från första världkriget. Är märkt Kurt Müller, Waffenmeister, Perleberg. Det ska vara ockularskydd av aluminium där bak, saknar det ena så jag har den utan.USMC skrev:Fin SS-grupp, Magnus!
CJ, tack för infon, nu vet man hur man ska patinera.
- Bilagor
-
- Sliten kikare.jpg (33.52 KiB) Visad 559 gånger
- Cyber Joker
- Medlem