Close Combat-serien återlanseras

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
Användarvisningsbild
Välitalo
Medlem
Inlägg: 363
Blev medlem: 8 oktober 2005, 13:08
Ort: Norrland

Inlägg av Välitalo » 23 februari 2007, 18:02

Tack för svaret!

Från en som har (nästan) allt i CC-väg så är den här ett måste!

Användarvisningsbild
Välitalo
Medlem
Inlägg: 363
Blev medlem: 8 oktober 2005, 13:08
Ort: Norrland

Inlägg av Välitalo » 28 februari 2007, 06:54

Då har jag tankat ner den & hunnit prova den i några timmar.

Rätt likt det gamla CCIII men med helt klart vassare AI hos fienden.

Spelar med optionet att man måste hålla alla punkter i 2 min för att vinna, & när man väl håller dem då STORMAR den lede fi ens soldater...!
Inte som i originalet där de ofta kan ligga & trycka i evighet.

Har moddat den till Finmod nu & ska prova den strax..

Användarvisningsbild
Välitalo
Medlem
Inlägg: 363
Blev medlem: 8 oktober 2005, 13:08
Ort: Norrland

Inlägg av Välitalo » 2 mars 2007, 07:58

Uppdatering.

Jag rekommenderar denna version starkt till alla som har spelat CC-serien tidigare. :D

Att byta mod är extremt enkelt, även för den mest ovane datoranvändare.

Små skillnader, främst i den lede fi:s uppträdande gör stooor skillnad på spelglädjen.

Fienden kan även nu ligga & trycka bra länge ibland men man "vet" att förr eller senare kommer en motstöt. & då kommer ofta flera grupper & fordon samtidigt.

Befälen har blivit otroligt mycket viktigare, hade en erfaren, men utlämnad, grupp som efter några förluster & granatkastareld helt sonika gav upp.

Men annars är nog detta det bästa som hänt CC sedan moddandet började!

Användarvisningsbild
Belisarius
Medlem
Inlägg: 5093
Blev medlem: 26 november 2004, 14:43
Ort: Utrikes

Inlägg av Belisarius » 2 mars 2007, 09:38

Använder de samma Modswap-verktyg som för övriga Matrix-spel? Det är oerhört smidigt.

Användarvisningsbild
Välitalo
Medlem
Inlägg: 363
Blev medlem: 8 oktober 2005, 13:08
Ort: Norrland

Inlägg av Välitalo » 2 mars 2007, 10:59

Vet inte!
Har ej prövat något Matrix-spel, tidigare....

Men det är busenkelt, några knapptryckningar & du har ett helt "nytt" spel.
Moddarna är, om det är oklart för någon, helt gratis.

Så jag tycker det är riktigt prisvärt.

Användarvisningsbild
fenderbender
Medlem
Inlägg: 41
Blev medlem: 11 mars 2004, 20:37
Ort: Karlskoga/Örebro

Inlägg av fenderbender » 9 april 2007, 13:49

En fantastisk mod sida till hela serien...

http://www.closecombatseries.net/CCS/index.php

regga er och sen är det bara att tanka goa moddar

/H

Användarvisningsbild
Dalmas
Medlem
Inlägg: 2236
Blev medlem: 10 april 2002, 11:25
Ort: Torde framgå

Inlägg av Dalmas » 1 augusti 2007, 09:36

Lyfter tråden med följande fråga: nån som kört det i Vista? Bra att veta innan man köper?

Användarvisningsbild
Hooka-Hey
Medlem
Inlägg: 441
Blev medlem: 26 mars 2002, 11:33
Ort: Sala

Inlägg av Hooka-Hey » 1 augusti 2007, 11:47

Dalmas skrev:Lyfter tråden med följande fråga: nån som kört det i Vista? Bra att veta innan man köper?
Hej,

har ej kört det i Vista men det verkar fungera enligt följande diskussion i Matrix Games Forums: http://www.matrixgames.com/forums/tm.asp?m=1378869

Hälsningar,

/ Hooka-Hey

Användarvisningsbild
Dalmas
Medlem
Inlägg: 2236
Blev medlem: 10 april 2002, 11:25
Ort: Torde framgå

Inlägg av Dalmas » 4 augusti 2007, 14:45

Tack för det stdCC3 funkar klockrent med de inställningar som föreslogs i tråden.

mustamato
Medlem
Inlägg: 796
Blev medlem: 2 maj 2004, 15:16
Ort: Lite här och där

Inlägg av mustamato » 7 augusti 2007, 18:08

Tur att jag kollade in här tidigare. Nu har jag införskaffat "nya" Close Combat III och spelat ett par banor i Grand Campaign som ryss. Det första jag märkte var att AI:n knappt förändrats alls, och även som ryss 1941 lyckas man slakta sin motståndare enkelt. En lätt besvikelse med andra ord.

mustamato
Medlem
Inlägg: 796
Blev medlem: 2 maj 2004, 15:16
Ort: Lite här och där

Inlägg av mustamato » 10 augusti 2007, 14:20

Kan lägga till lite information till ovanstående.

Spelar nu den stora "kampanjen" som tysk och det är en enorm skillnad. Överlag verkar det som att spelutvecklarna dragit ner på tyskarnas styrka och ökat ryssarnas jämfört med hur det var i ursprungliga CC3. Exempelvis är det inte helt ovanligt att ryssarna kommer rullande med två KV-1:or och en T-34 mot ens tyska infanteri som inte har annat än Brandflaschen och således blir fullständigt slaktade. Det är en sann utmaning att spela som tysk.

Fläsket
Medlem
Inlägg: 1007
Blev medlem: 23 april 2002, 01:42
Ort: Mjölby

Inlägg av Fläsket » 13 augusti 2007, 14:51

Detta låter ju lovande.
Jag missade CC-serien på "den gamla goda tiden" så att de gör comeback ger mig en ny chans att prova på dem.
:)

Användarvisningsbild
Widde
Medlem
Inlägg: 171
Blev medlem: 16 januari 2003, 11:55
Ort: Kalmar

Inlägg av Widde » 9 november 2007, 21:11

Har de plockat bort så att stridsvagnarna roterar 3 varv innan de åker till nästa waypoint? :)

Användarvisningsbild
Välitalo
Medlem
Inlägg: 363
Blev medlem: 8 oktober 2005, 13:08
Ort: Norrland

Inlägg av Välitalo » 10 november 2007, 09:53

Jepp, det är mycket "smartare" stridsvagnsbefäl i denna version.

Skriv svar