Close Combat-serien återlanseras
Då har jag tankat ner den & hunnit prova den i några timmar.
Rätt likt det gamla CCIII men med helt klart vassare AI hos fienden.
Spelar med optionet att man måste hålla alla punkter i 2 min för att vinna, & när man väl håller dem då STORMAR den lede fi ens soldater...!
Inte som i originalet där de ofta kan ligga & trycka i evighet.
Har moddat den till Finmod nu & ska prova den strax..
Rätt likt det gamla CCIII men med helt klart vassare AI hos fienden.
Spelar med optionet att man måste hålla alla punkter i 2 min för att vinna, & när man väl håller dem då STORMAR den lede fi ens soldater...!
Inte som i originalet där de ofta kan ligga & trycka i evighet.
Har moddat den till Finmod nu & ska prova den strax..
Uppdatering.
Jag rekommenderar denna version starkt till alla som har spelat CC-serien tidigare.
Att byta mod är extremt enkelt, även för den mest ovane datoranvändare.
Små skillnader, främst i den lede fi:s uppträdande gör stooor skillnad på spelglädjen.
Fienden kan även nu ligga & trycka bra länge ibland men man "vet" att förr eller senare kommer en motstöt. & då kommer ofta flera grupper & fordon samtidigt.
Befälen har blivit otroligt mycket viktigare, hade en erfaren, men utlämnad, grupp som efter några förluster & granatkastareld helt sonika gav upp.
Men annars är nog detta det bästa som hänt CC sedan moddandet började!
Jag rekommenderar denna version starkt till alla som har spelat CC-serien tidigare.
Att byta mod är extremt enkelt, även för den mest ovane datoranvändare.
Små skillnader, främst i den lede fi:s uppträdande gör stooor skillnad på spelglädjen.
Fienden kan även nu ligga & trycka bra länge ibland men man "vet" att förr eller senare kommer en motstöt. & då kommer ofta flera grupper & fordon samtidigt.
Befälen har blivit otroligt mycket viktigare, hade en erfaren, men utlämnad, grupp som efter några förluster & granatkastareld helt sonika gav upp.
Men annars är nog detta det bästa som hänt CC sedan moddandet började!
- Belisarius
- Medlem
- Inlägg: 5093
- Blev medlem: 26 november 2004, 14:43
- Ort: Utrikes
- fenderbender
- Medlem
- Inlägg: 41
- Blev medlem: 11 mars 2004, 20:37
- Ort: Karlskoga/Örebro
En fantastisk mod sida till hela serien...
http://www.closecombatseries.net/CCS/index.php
regga er och sen är det bara att tanka goa moddar
/H
http://www.closecombatseries.net/CCS/index.php
regga er och sen är det bara att tanka goa moddar
/H
Hej,Dalmas skrev:Lyfter tråden med följande fråga: nån som kört det i Vista? Bra att veta innan man köper?
har ej kört det i Vista men det verkar fungera enligt följande diskussion i Matrix Games Forums: http://www.matrixgames.com/forums/tm.asp?m=1378869
Hälsningar,
/ Hooka-Hey
Kan lägga till lite information till ovanstående.
Spelar nu den stora "kampanjen" som tysk och det är en enorm skillnad. Överlag verkar det som att spelutvecklarna dragit ner på tyskarnas styrka och ökat ryssarnas jämfört med hur det var i ursprungliga CC3. Exempelvis är det inte helt ovanligt att ryssarna kommer rullande med två KV-1:or och en T-34 mot ens tyska infanteri som inte har annat än Brandflaschen och således blir fullständigt slaktade. Det är en sann utmaning att spela som tysk.
Spelar nu den stora "kampanjen" som tysk och det är en enorm skillnad. Överlag verkar det som att spelutvecklarna dragit ner på tyskarnas styrka och ökat ryssarnas jämfört med hur det var i ursprungliga CC3. Exempelvis är det inte helt ovanligt att ryssarna kommer rullande med två KV-1:or och en T-34 mot ens tyska infanteri som inte har annat än Brandflaschen och således blir fullständigt slaktade. Det är en sann utmaning att spela som tysk.