Samhällsklimat i Sverige...

Gutekrigaren
Medlem

Inlägg av Gutekrigaren » 10 februari 2007, 15:56

Apropå antalet: Varje enskild ambassad räknas som en utlandsmyndighet. Det gör över 100 stycken bara där.

Mvh Petter

Jens Yde
Medlem

Kultur og drikkekultur

Inlägg av Jens Yde » 20 februari 2007, 17:45

Umiddelbart vil jeg sige, at Sverige er kendetegnet ved en neutral udenrigspolitik gennem lange tider. Påvirker neutraliteten ikke menneskenes tankegang? Dernæst vil jeg pege på Sveriges Television og dens indflydelse på samfundsklimaet.

Engang for længe siden var jeg rejseleder i Syden for selskaberne Spies og Tjæreborg og klart nok talte vi guider om forskelle/skillnader på forskellige folk. Jeg mener, at vi kunne blive enige om, at der i det mindste var tydelig forskel på drikkekulturen i de nordiske lande, forklaret således på guidemanér:

Nordmænd er dårlige drikkere. De tror, at de taber liv og sjæl, om de drikker. Og kanske går det også helt galt, hvis de starter på det.

Svenskerne drikker enten ikke eller også drikker de alt, alt for meget. De har Systemet til at vogte/bevaka.

Danskerne har et afbalanceret forhold til øl, vin og spiritus - synes de selv - og drikker som det passer sig, blot det ikke går ud over "for meget" - d.v.s. arbejde.

Finnerne kommer ikke ud af flyet, når det er landet. Man må hente dem derude på landingsbanen, og de er set ligge døddrukne inde i sæderne.

Dengang tænkte ingen på, om genetiske variationer kunne være årsag til forskellig drikkekultur. :idea:

Användarvisningsbild
J.K Nilsson
Medlem

Inlägg av J.K Nilsson » 20 februari 2007, 18:04

Erik Hägerdal skrev:försvarsmakten.
Varje förband var tidigare en egen myndighet.

J.K Nilsson

Skriv svar