Skala 1/6-figursgalleri (stora bilder)
En bra sida från Italien http://www.afdsoldatini.it/page_32.htm
- B Hellqvist
- Redaktör emeritus
- Kontakt:
Tyska hjälmar tillverkades i - om jag inte missminner mig - fem storlekar, så DiD:s hjälmar är ett bra komplement till figurer med små huvuden. Tyvärr så passar inte de hjälmöverdrag som finns på marknaden, men annars gillar jag att de är lätta, skarpa i detaljen och av stål.Cyber Joker skrev:Är det mer än jag själv som tycker DiD:s nya hjälmar ser väldigt små ut?
Det stämmer, nästan!B Hellqvist skrev:Tyska hjälmar tillverkades i - om jag inte missminner mig - fem storlekar, så DiD:s hjälmar är ett bra komplement till figurer med små huvuden. Tyvärr så passar inte de hjälmöverdrag som finns på marknaden, men annars gillar jag att de är lätta, skarpa i detaljen och av stål.Cyber Joker skrev:Är det mer än jag själv som tycker DiD:s nya hjälmar ser väldigt små ut?
Standardstorlekarna på hjälmskalen var i cm:
60
62
64
66
68
& sedan fanns möjligheten att specialbeställa 70 för de riktiga vattenskallarna.
- Cyber Joker
- Medlem
Att det skulle vara stål betvivlar jag. Den är magnetisk förstås, järn kanske. Försökte få den att rosta, det gick inte! Virade in den i blöt bomull och lade den i kylskåpet. Får försöka gräva ner den i en blomkruka med blöt torv.B Hellqvist skrev:Tyska hjälmar tillverkades i - om jag inte missminner mig - fem storlekar, så DiD:s hjälmar är ett bra komplement till figurer med små huvuden. Tyvärr så passar inte de hjälmöverdrag som finns på marknaden, men annars gillar jag att de är lätta, skarpa i detaljen och av stål.Cyber Joker skrev:Är det mer än jag själv som tycker DiD:s nya hjälmar ser väldigt små ut?
- Cyber Joker
- Medlem
- Ender Wiggin
- Medlem
- Cyber Joker
- Medlem
- B Hellqvist
- Redaktör emeritus
- Kontakt:
Nästan inget tillverkas av rent järn; så fort det ingår någon procent kol och lite andra ämnen så har man stål. Hjälmen kan vara pressad i rostfritt (mindre troligt), eller så är lacken så pass bra att fukt inte kommer åt att orsaka korrosion. Testa med att skrapa bort lite färg för att underlätta för rosten.Cyber Joker skrev:Att det skulle vara stål betvivlar jag. Den är magnetisk förstås, järn kanske. Försökte få den att rosta, det gick inte! Virade in den i blöt bomull och lade den i kylskåpet. Får försöka gräva ner den i en blomkruka med blöt torv.
- Cyber Joker
- Medlem
Klart jag skrapade innan, såg att det var någon gulaktig beläggning på metallen som jag skrapade bort så den vita metall ytan kom fram. Den ligger i kylskåpet igen, jag ger mig inte den ska rosta.B Hellqvist skrev:Nästan inget tillverkas av rent järn; så fort det ingår någon procent kol och lite andra ämnen så har man stål. Hjälmen kan vara pressad i rostfritt (mindre troligt), eller så är lacken så pass bra att fukt inte kommer åt att orsaka korrosion. Testa med att skrapa bort lite färg för att underlätta för rosten.Cyber Joker skrev:Att det skulle vara stål betvivlar jag. Den är magnetisk förstås, järn kanske. Försökte få den att rosta, det gick inte! Virade in den i blöt bomull och lade den i kylskåpet. Får försöka gräva ner den i en blomkruka med blöt torv.
Officer
Mitt senaste bygge är denna figur en Officer
- Bilagor
-
- officer1.JPG (34.95 KiB) Visad 491 gånger
-
- officer2.JPG (25.51 KiB) Visad 491 gånger