Inte jag heller, jag betalar hellre lite mer för ett tygbälte än köper ett sunkigt i plast.panzerIV skrev:Jag fattar inte varför DML fortfarande kör med plastbälten.
Skala 1/6-figurer: produktnyheter
- B Hellqvist
- Redaktör emeritus
- Kontakt:
Det kan ha sina fördelar med plstbälten. De är mer skalenliga, mer hållbara och med hålen på rätt distans. Men visst är ett välgjort tygbälte att föredra!USMC skrev:Inte jag heller, jag betalar hellre lite mer för ett tygbälte än köper ett sunkigt i plast.panzerIV skrev:Jag fattar inte varför DML fortfarande kör med plastbälten.
- Cyber Joker
- Medlem
Re: ammunitionsväskan till bazookan
Den ser helt OK ut. Skickar en bild så förstår du.snorre70 skrev:B Hellqvist skrev: men man hoppas på att ammunitionsväskan till bazookan är rättvänd (och inte som den som kom med "James Ford" för några år sedan)Är denna fel vänd??Cyber Joker skrev: Håller med om väskan till James Ford. Retade mig som fan på att remmarna var felsydda man kan inte hänga den utan han får bära den i handen.
Jag har ingen anning, men för mig ser den helt Ok ut? Kan inte mycket om Amrikanska sakerna.
Har jag satt på den fel eller?
Tala gärna om för mig vad som är fel på denna väska. För mig ser den helt ok ut?
- Bilagor
-
- Väsk rem.JPG (92.06 KiB) Visad 626 gånger
Re: ammunitionsväskan till bazookan
Går den inte att öppna upp eller??Cyber Joker skrev:Den ser helt OK ut. Skickar en bild så förstår du.snorre70 skrev:B Hellqvist skrev: men man hoppas på att ammunitionsväskan till bazookan är rättvänd (och inte som den som kom med "James Ford" för några år sedan)Tala gärna om för mig vad som är fel på denna väska. För mig ser den helt ok ut?Cyber Joker skrev: Håller med om väskan till James Ford. Retade mig som fan på att remmarna var felsydda man kan inte hänga den utan han får bära den i handen.
- B Hellqvist
- Redaktör emeritus
- Kontakt:
Ahaaa!
Tackar för svaren om ammoväskan !
Satt faktiskt och fingranskade väskan nu ikväll och började misstänka placeringen av "hylsdelen" på remmen eftersom väskan hängde med öppningen nedåt
!
Tyvärr verkar det inte vara helt enkelt att rätta till eftersom remmen har en bredare del påsydd under "hylsan". Eftersom bär-remmen och -handtaget är en och samma rem så måste man nog isåfall sprätta loss den bredare delen och sen sy fast den på rätt ställe
. En korrekt detalj (så vitt jag kan se) är att man kan dra upp remmen i en ögla mellan öppningen och bärhandtaget, men jag kan inte riktigt inse poängen med detta.
Kan man använda vanlig sytråd av lämplig färg ? Originaltråden verkar ganska tunn ?
(Om diskussionen fortsätter så skulle den kanske flyttas till "Tipps och tricks" eller "Allmän skala 1/6-figursdiskussionen" ??)
--
Jörgen
Satt faktiskt och fingranskade väskan nu ikväll och började misstänka placeringen av "hylsdelen" på remmen eftersom väskan hängde med öppningen nedåt
Tyvärr verkar det inte vara helt enkelt att rätta till eftersom remmen har en bredare del påsydd under "hylsan". Eftersom bär-remmen och -handtaget är en och samma rem så måste man nog isåfall sprätta loss den bredare delen och sen sy fast den på rätt ställe
Kan man använda vanlig sytråd av lämplig färg ? Originaltråden verkar ganska tunn ?
(Om diskussionen fortsätter så skulle den kanske flyttas till "Tipps och tricks" eller "Allmän skala 1/6-figursdiskussionen" ??)
--
Jörgen
- Cyber Joker
- Medlem
Den här ser rätt ut. (men det är väl en DiD?) Där ser den del man justerar längden på remmen ut att sitta på rätt sida om den bredare delen.B Hellqvist skrev:
Kolla remmen - "hylsan" på den i skala 1/6 befinner sig på fel sida om spännet, vilket gör att den hänger avigt. Fast det är väl mest bara en fråga om att ta isär remmen och rätta till det.
Som någon så riktigt påpekade så hänger väskan uppochner. Man måste sprätta upp sömmar och leva djävul med den om man ska få det rätt. Det orkar inte jag, han får bära den i handtaget.
- B Hellqvist
- Redaktör emeritus
- Kontakt:
Nytt Från Cyber Hobby
Lite nyheter från cyber hobby:
- Bilagor
-
- 71218yu0.jpg (111.76 KiB) Visad 560 gånger
-
- 71259im7.jpg (104.5 KiB) Visad 560 gånger
- Cyber Joker
- Medlem
De är inte bara dyra.Cyber Joker skrev:Cyber Hobby är för dyrt. Sy ett tält själv vet jag!
Har faktiskt köpt från c-h 1 gång.
Det tog 6 månader att komma fram till att de saker jag beställt inte fanns.
Istället fick jag välja på sånt de hade "inne".
Sen efter diverse diskussioner hade de inte ens det.
Fick 8! månader senare ersättning i form av saker jag egentligen inte alls ville ha.
Blir knappast så att jag handlar därifrån igen!
Undermålig kundontakt och närmast obefintlig service är tyvärr min erfarehet.
Då handlar jag hellre från någon annan, dyrare, eller syr själv.
Andra kanske har bättre erfarenheter, men för mig så är de "banned"
Mvh
Glim