Gandalfs trollstav
- Den stegrande kamelen
- Medlem
- Kontakt:
På Apples sida med den nya trailern, här, finns en ganska bra bild på "nye" Gandalf. Jag tycker nog fortfarande, faktiskt, att såväl han själv som hans stav är trevligare i den gråa versionen. Gamle vresige, lite slitne Gandalf är mänskligare på något sätt, och hans kläder och attiraljer mer jordnära, än den lite för helgonaktiga vita varianten.
Men jag betvivlar å andra sidan inte för ett ögonblick att Ian McKellen kommer att göra en fullfjädrad tolkning även av Gandalf den Vite, och att även denna inkarnation av trollkarlen kommer att vara synnerligen sympatisk.
Men jag betvivlar å andra sidan inte för ett ögonblick att Ian McKellen kommer att göra en fullfjädrad tolkning även av Gandalf den Vite, och att även denna inkarnation av trollkarlen kommer att vara synnerligen sympatisk.
Jag har inte sett trailern än, men det vore konstigt om de avslöjade att Gandalf har "återuppstått". Så det är väl meningen att man ska tro att det är Saruman som kommer? På det sättet blir ju iaf de som inte läst triologin överraskade!
Been there. Done that.
8)
Allvarligt talat, det där har vi gått igenom någon annanstans! Och jag lyckades övertyga alla med min briljanta logik varför det var nödvändigt att visa Gandalf i trailern... Eller, förvrider jag sanningen nu igen?![]()
Nån gång vid nått tillfälle så var det nån som sa att, "de som inte vet att Gandalf kommer tillbaka, måste ha varit inlåsta i en låda de senaste 50 åren.."
Och det måste jag hålla med om, för de som inte läst TTT har säkerligen hört det från en vän eller nåt..
Jag tycker att det bara är positivt att de visar Gandalf...
Och det måste jag hålla med om, för de som inte läst TTT har säkerligen hört det från en vän eller nåt..
Jag tycker att det bara är positivt att de visar Gandalf...