Nytt 2:världskrigs spel-?

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
Skriv svar
Mr x
Medlem

Nytt 2:världskrigs spel-?

Inlägg av Mr x » 1 oktober 2006, 19:41

Hej,

Är det någon har spelat Faces of War se länk:

http://facesofwargame.uk.ubi.com/screenshots.php

Eller Company of the hero

http://www.companyofheroesgame.com/

Har det mesta typ BF,Panzer,Call of Duty, BIA,HOI

Sugen på något nytt spel i andra världskrig anda, tack på förhand

Användarvisningsbild
MD650
Redaktör emeritus

Inlägg av MD650 » 1 oktober 2006, 21:02

Company of heroes ser onekligen intressant ut.
:)

Användarvisningsbild
Daniel L
Medlem

Inlägg av Daniel L » 1 oktober 2006, 21:08

Verkar vara skräpspel i samma anda som Battlefield 1942.

mvh/ Daniel

Torbjörn J
Medlem

Inlägg av Torbjörn J » 1 oktober 2006, 21:27

Jag håller på att spela Company of heroes, och tycker det håller mycket bra. Uppdragen är ganska så precisa, men med sekundära uppgifter som höjer spelet lite extra.
Hur väl du kan utveckla ditt spel beror på hur mycket territorie du kontrollerar och man får resurser därefter.
Helt klart värt att prova!
/Tobbe - gillar det skarpt!

Mr x
Medlem

Inlägg av Mr x » 2 oktober 2006, 12:12

D. Löwenhamn skrev:Verkar vara skräpspel i samma anda som Battlefield 1942.

mvh/ Daniel
Löwenhamn:

Vilka spel kan du rekomendar istället för dessa som utspelar sig under 2:världskriget?

Användarvisningsbild
Morgan
Medlem

Re: Nytt 2:världskrigs spel-?

Inlägg av Morgan » 2 oktober 2006, 18:07

Mr x skrev:Hej,

Är det någon har spelat Faces of War se länk:

http://facesofwargame.uk.ubi.com/screenshots.php

Eller Company of the hero

http://www.companyofheroesgame.com/

Har det mesta typ BF,Panzer,Call of Duty, BIA,HOI

Sugen på något nytt spel i andra världskrig anda, tack på förhand
Faces of War verkar vara mest intressant i mina ögon - man verkar kunna spela tyskar. Company of Heroes verkar mest vara som de allra flesta VK2-spelen - hjältemodiga amerikaner och onda, dumma tyskar.

Morgan

Användarvisningsbild
Daniel L
Medlem

Inlägg av Daniel L » 2 oktober 2006, 18:54

Mr x skrev:Löwenhamn:

Vilka spel kan du rekomendar istället för dessa som utspelar sig under 2:världskriget?
Jag gillar som bekant Close Combat-serien. Sen finns det ju lite moddar till Operation Flashpoint också. Jag gillar spel lite mer verklighetstrogna spel där man tvingas tänka på taktik och stridsteknik istället för spel som går ut på att man ska erövra fiendens bas genom att säkra flaggan. :)

mvh/ Daniel

Användarvisningsbild
Darius
Medlem

Inlägg av Darius » 5 oktober 2006, 19:31

Jag har köpt båda spelen och det jag kan säga om dom är båda spelen är riktigt intressanta och väldigt olika.

Faces of War är av samma typ som gamla hederliga Commandos , Dock med ( enligt mig ) ett bättre upplägg och enormt mycket bättre grafik.

Company of Heroes är även det otroligt roligt att spela och där handlar det om att ta "resurser" så att du snabbare kan få in bensin , ammunition o.s.v
Det tenderar att bli en väldigt rörligt front hela tiden och alltid fullt håll i gång.

Det sistnämda spelar jag för övrigt med en senare patch som gör det möjligt att införskaffa Tiger som tyskarna .. :)

För dom av er som är intresserade av spelen och vill veta mer så finns http://www.gamespy.com alternativ att ni går till någon bekant som har förra månadens exemplar av PC Gamer som gjorde en 8 sidors recension om båda spelen där dom även jämförde dom.

Men jag rekommenderar båda.

Mr x
Medlem

Inlägg av Mr x » 5 oktober 2006, 22:56

Så köpte man Company of the hero på games 499:- ok pris antar jag.

För det första krävs det oootroligt mycke free space för att få plats med spelet dessutom kräver den väääldigt mycket av datorn. Satt halva natten och flyttade över bilder och filer från disken till min lösa bara för att få plats med spelet. Efter ca:1h kämpade med det så fixade de sig äntligen.

Spelade fram till 2.30 första natten inte bra för jobbet :) har suttit och sitter nu och spelar, bra spel med många möjligheter.

Liknar lite Panzer spelet, återkommer när jag har spelat lite mera. Än så länge är jag nöjd med spelet.

Tack för inputen

Mr x
Medlem

Inlägg av Mr x » 13 oktober 2006, 17:21

Darius skrev:Jag har köpt båda spelen och det jag kan säga om dom är båda spelen är riktigt intressanta och väldigt olika.

Faces of War är av samma typ som gamla hederliga Commandos , Dock med ( enligt mig ) ett bättre upplägg och enormt mycket bättre grafik.

Company of Heroes är även det otroligt roligt att spela och där handlar det om att ta "resurser" så att du snabbare kan få in bensin , ammunition o.s.v
Det tenderar att bli en väldigt rörligt front hela tiden och alltid fullt håll i gång.

Det sistnämda spelar jag för övrigt med en senare patch som gör det möjligt att införskaffa Tiger som tyskarna .. :)

För dom av er som är intresserade av spelen och vill veta mer så finns http://www.gamespy.com alternativ att ni går till någon bekant som har förra månadens exemplar av PC Gamer som gjorde en 8 sidors recension om båda spelen där dom även jämförde dom.

Men jag rekommenderar båda.
Darius:

Kan man be om lite hjälp har fastnat :( det är en konvoj som ska igenom ett pass men inget hjälper. Tyskarnas mot angrepp är för mkt mot mina alierade mekaniker.

Tips på hur jag överlever och tillräckligt med försvar för konvojen?

Tickec
Ny medlem

Inlägg av Tickec » 4 juni 2007, 16:59

Måste säga att jag älskar Company of heroes, kanske inte så mycket kampangen, utan online spelningen. Helt klart det bästa online-strategispel jag nånsin har spelat. Det kräver extremt mycket taktiskt tänkande, då man helatiden har lite resurser som man måste disponera på bästa sätt. Historiskt så är den mesta utrustningen korrekt, och med den bra grafiken ser det mycket verkligt ut.

Rekomenderar er alla att köpa det!

Skriv svar