Pyramid hittad i Bosnien Hercegovina?

Diskussioner kring händelser från de första stads-staterna och skrivtecknen till Roms fall.
Skriv svar
The Ghost
Medlem

Inlägg av The Ghost » 5 juli 2006, 11:50

nu ar jag i varma bosnien

igar besakte jag pyramiderna :D jag har fotografgerat har och dar ,

det var intressant det de hittade, ser ut verkligen som en pyramid , mer om det nar jag kommer hemm

Användarvisningsbild
tryggve
Medlem

Inlägg av tryggve » 5 juli 2006, 11:57

The Ghost skrev:nu ar jag i varma bosnien

igar besakte jag pyramiderna :D jag har fotografgerat har och dar ,

det var intressant det de hittade, ser ut verkligen som en pyramid , mer om det nar jag kommer hemm
Om fotona du har tagit visar något nytt kan det väl vara intressant att se dem. Men att berget från vissa håll är pyramidformat har vi ju redan sett att antal bilder på.

Stefan Lundgren
Stödjande medlem 2022
Kontakt:

Inlägg av Stefan Lundgren » 5 juli 2006, 13:30

Jag brinner också av iver att få se bilderna, men sedan kanske det också är intressant att få en rapport också.

Stefan

The Ghost
Medlem

Inlägg av The Ghost » 7 juli 2006, 15:19

nar jag reste genom bosnien kunde jag inte se nagra pramid formade berg forutom nar jag komm till bosniska sol pramid, det sticker i ogonen , jag undrar hur nanniskorna kunde ha missat det nar berget ser totalt pyramid format ut

ner kommer jag baretta nar jag kommer hem

dagen nar jag komm til bosnien var regisoren till amerikanska serien Arkiv X pa bosniska pyramiderna :lol:

undra inte da ny ser nya avsnitt av arkiv x , bosnien, pyramider, aliens hahahahahha

Användarvisningsbild
tryggve
Medlem

Inlägg av tryggve » 7 juli 2006, 15:33

The Ghost skrev:nar jag reste genom bosnien kunde jag inte se nagra pramid formade berg forutom nar jag komm till bosniska sol pramid, det sticker i ogonen , jag undrar hur nanniskorna kunde ha missat det nar berget ser totalt pyramid format ut
Det ser pyramidformat ut från vissa håll, vilket vi ju har sett. Ur andra vinklar så är det inte alls likt en pyramid. Det kan ju mycket väl hända att de berg du såg hade sett ut som pyramider om du hade sett dem ur andra vinklar.

Giancarlo
Medlem

Inlägg av Giancarlo » 9 juli 2006, 12:12

The Ghost skrev:nar jag reste genom bosnien kunde jag inte se nagra pramid formade berg forutom nar jag komm till bosniska sol pramid, det sticker i ogonen , jag undrar hur nanniskorna kunde ha missat det nar berget ser totalt pyramid format ut
Kanske för att du byggt upp förväntningar på hur berget ska se ut hemma och bortser nästan omedvetet från de vinklar där den inte ser ut som en pyramid ifrån när du väl besöker stället.

Att man är på plats behöver inte betyda att man har rätt.

Gazija
Medlem

Inlägg av Gazija » 11 juli 2006, 20:56

Senaste Nytt:
dr. Robert Schoch från USA kommer till Bosnien och pyramider.
Vet inte hur duktig han är men det står en del på hans hemsida.
http://www.robertschoch.net

Användarvisningsbild
Hexmaster
Saknad medlem †
Kontakt:

Inlägg av Hexmaster » 11 juli 2006, 21:04

Gazija skrev:dr. Robert Schoch från USA kommer till Bosnien och pyramider.
:lol: Knappast "senaste nytt":
Pyramidologist skrev:Han är geolog med Ph.D. (Philosofical Doctor) i geologi och geofysik från Yale universitetet!
Därför skriv han också hans Ph.D. titel på alla sina böcker, så att alla kan se hur duktig han är:
http://www.bu.edu/cgs/faculty/inserts/schoch.html
:roll:

Han är också pyramid och Sphinx expert!
http://en.wikipedia.org/wiki/Robert_M._Schoch
:roll:

Och han är också alldeles galen:
http://www.robertschoch.net/Paranormal% ... rgiest.htm

morganr
Ny medlem

Oj,så mycke sten!

Inlägg av morganr » 12 juli 2006, 16:25

att. The Ghost. Vart tog "pyramiden" vägen? och vart hittar man den utlovade raporten? Åtta månader och ingen konkret presentation av varken fynd eller resultat.
Imponerande.
hetig. hadde du hittat något "mat nyttigt" på Bosniska? så gör en översätning. Bekymra dig inte för fackuttryck,dom flesta är lika på alla språk,annars får vi(jag) använda ord bok och lexikon.
Och till sist en liten tanke till den tålmodiga redaktionen.

ps. finns det nogot som kallas "teologisk arkeologi"?
hilsn. morgan

Stefan Lundgren
Stödjande medlem 2022
Kontakt:

Inlägg av Stefan Lundgren » 12 juli 2006, 17:04

Om jag får komma med en åsikt, så känns det som denna tråd fylls ständigt på med nya inlägg utan man vet riktigt vad som är in eller ut. Nu har jag kikat lite grann på amerikanens hemsida, vet inte hur länge den har funnits där. Men direktlänken dit är http://www.robertschoch.net/Bosnia%20Py ... ations.htm . Han har iallafall besökt, men har han varit där tidigare, det måste man har gjort om man skall tro Hexmaster. :)

"teologisk arkeologi"?

Nej, jag har inte hört talas om det, vilken inriktning skall den har? Uppbyggnad av pyramider som inte har förekommit, eller!? :) :D

Stefan

Användarvisningsbild
Hexmaster
Saknad medlem †
Kontakt:

Inlägg av Hexmaster » 12 juli 2006, 18:56

"Teologisk arkeologi" låter som folk som försöker hitta arken (höhö) på Ararat, och liknande. Eftersom någon högst ev. jättepyramid i Bosnien inte verkar ha lämnat några spår i vare sig religion eller andra kulturyttringar så är det inte frågan om sådant här. Om man inte, som Osmanagic, härleder allehanda galaktiska samband från maya-indianerna, eller hur det var. För honom är det kanske teologiskt eller något ditåt, men det är han nog rätt ensam om; då är de nationalistiska strängarna betydligt tacksammare att spela på.

Användarvisningsbild
Dûrion Annûndil
Medlem

Inlägg av Dûrion Annûndil » 15 juli 2006, 09:48

Ett inlägg som inte tillför något togs bort.

The Ghost
Medlem

Inlägg av The Ghost » 16 juli 2006, 17:59

fina block pa moon pyramiden

Bild

Bild

det som ar riktigt irriterande med den har projektet ar att det gar sakta med utgravningen

det som behovs ar mer folk och pengar , :?

Användarvisningsbild
real parakeet
Medlem
Kontakt:

Inlägg av real parakeet » 18 juli 2006, 17:33

Ja, de där blocken var riktigt kalasfina. Är det en gammal väg?

Användarvisningsbild
Den stegrande kamelen
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Den stegrande kamelen » 20 juli 2006, 09:46

Den i den här tråden så ofta nämnde Aly Barakat finns fångad på bild i den här icke pyramidrelaterade men ändå intressanta BBC-artikeln. Snubben verkar gilla att figurera i samband med uppseendeväckande arkeologiska teorier. :)
http://news.bbc.co.uk/2/hi/science/nature/5196362.stm

Skriv svar