Nu känner jag att jag är TVUNGEN att svara, även om det mer handlar om utbildning än vetenskap.
Nukich är profesionel geolog
Ms Nukich är INTE geolog, hon är geotekniker
andretta är inte arkelog men han är geolog
Och detta utan att redogöra för vilken examina han har, samt kallar sig professor för att han startat ett "nätuniversitet" som inte är erkänt eller ens har några seriösa kurser... bravo
Barakat är geolog, och forskar om material som användes i egyptiska pyramids, alltså han har forskat om det
Om man forskar om byggnationer är man INTE geolog, utan ARKEOLOG. Det redovisar heller inte vad han doktorerat i eller vad, eller var, eller när, eller hur...
Dessutom står han hänvisad på många mer eller mindre skumma hemsidor som EGYPTOLOG.
Jag kan inte hitta några som helst internationella publikationer från de ovanstående 3, trots att jag försökt. Bara det säger en hel del om vilka "doldisar" det är.
skämtar du med mig eller , vad i helsike skulle han ljuga för , jag har pratat med honom, ni anar inte hur smart mannen är inom geologi , så klart han är, han har ju jobbat för NASA
Att man jobbat för NASA är ingen garanti för någonting. En japansk utbytesstudent fick i uppdrag av NASA att kartera olika bergarter via satelitbilder på mars, enbart genom att kolla hur erosionen hade påverkat olika på olika altitud.
Ridå!!! - vad fanken har erosionen på olika höjd med olika bergarter att göra, bara för att saker eroderar olika innebär inte det med automatik olika bergarter...
(Och ja, jag har pratat med denna japanska utbytesstudent face to face - personen ifråga menade att den geologiska kunskapen på NASA var lika med noll.)
Dessutom är Smailbegovic INTE geolog, utan GEOFYSIKER! Och, hans slutsater är minst sagt underliga.
Skit samma om du tycker han är smart.
Dessutom som en personlig kommentar, är det lustigt, jag säger lustigt, att du har personlig kontakt och kan prata med huvudpersoner i utgrävningsteamet... utan att ha några som helst kontakter eller vara delaktig i utgrävningsteamet - det har du nämligen tidigare hävdat att du inte har/är.
Men, det som jag ÅTERIGEN vill visa, är att de INTE är geologer. Det börjar bli tjatigt.
Bara för att du och utgrävningsteamet säger att de är det - när deras examina visar någonting annat är jöjligt.
och när det gäller osmangichs teorier, om atlantis, ufo och sådana saker, tror jag inte på eftersom det är bara teorier utan riktiga bevis
Och ändå kom DU själv med Atlantisteorin förrut i tråden... du tror inte på den, men tror ändå på den...
ok, om det är fantasi men hur förklarar du att Barakat sade att det rör sig om en primitiv pyramid, och att stenblocken är människogjorda , och hur förklarar du de här stenblocken på månpyramiden ?????????????????????????????????
Jag kan hävda att det rör sig om en gammal alien-toalett, vad säger du om det????????????????????????
Dr Barakat har inte visat upp de oantastliga bevis som måste till för att bevisa att det rör sig om en pyramid. Punkt slut - utan dessa bevis kan det lika gärna vara just en alien-toalett.
Vilka bevis finns för att blocken är människogjorda, vilka bevis finns för att det är betong, att blocken är gjorda i formar som tidigare hävdats???? Vilka bevis finns överhuvudtaget????
Jag kan på bilderna inte se om det är jord eller mineraljord eller sten mellan de framskrapade lagren, vad är det emellan dem?
Hur förklarar du att "Månpyramidens" "byggstenar" är helt annorlunda än "solpyramidens"???
JAG SKRIKER UT DETTA BEROENDE PÅ HUR UPPRÖRD JAG BLIR ÖVER BRISTEN PÅ VETENSKAPLIG METODIK OCH BEVISFÖRING SAMT KÄLLKRITIK SOM SAKNAS HOS THE GHOST SAMT HOS UTGÄRVNINGSTEAMET! - VAR FASEN FINNS BEVISEN???
Men återingen blir jag bara trött - det verkar vara föga idé att diskutera med personer som inte vill ändra uppfattning trots att deras teorier hela tiden skjuts i sank - och för att sen prata om en organisation som släpper en rapport om att det är psykologisk rädsla som gör att man inte accepterar pyramididén.
RIDÅ!
Till hetig samt andra som visat uppskattning och intresse av riktig vetenskap (även om jag försökt hålla det hela på populärvetenskaplig nivå), jag tackar eder samtliga. Geologi är mycket intressant, och det finns mycket att lära om jordens utvecklig. Det som The Ghost och utgrävningsteamet presenterar som geologi är pseudogeologi, tillika pseudoarkeologi.
De presenterar inga bevis för sina teorier, och går till förlöjligande angrepp mot experter och andra som tillför andra teorier, oftast uppbyggda på mer vetenskapliga grunder dessutom.
Vetenskap FÅR INTE gå till på det sättet, för det ÄR INTE vetenskap. Det spelar ingen roll hur bra de än talar för sin sak - eller vilka (felaktiga) titlar de slänger omkring sig. En stallardräng kan kalla sig för kung, men är han en kung för det?
The Ghost blir upprörd över att vi påpekar felaktigheter som utgrävningsteamet samt han själv gör, utan att visa någon som helst vilja att förstå att det är de bakomliggande bristerna som gör att vi kritiserar.
Om man från utgrävningsteamets sida börjat med att sagt att det kan finnas intressanta fenomen i bergen kring staden Visiko, påbörjat en utgrävning som följt arkeologiska och geologiska riktlinjer och metodik - och när allting är utgrävt dragit slutsaterna kring vad det egentligen är - med riktig bevisföring. DÅ hade allt varit frid och fröjd. Då hade det följt den vedertagna arbetsmetodiken för en utgrävning.
Man har helt enkelt börjat i fel ände, sagt att det är en pyramid - och sen letar bevis för att det är en pyramid. Finns andra teorier som bättre förklarar vad man ser sopas de under mattan eller förlöjligas.
Det som är intressant är tunnlarna och skeletten som hittats. Men de är det tyst om... Det är de enda påtagliga bevis som finns för att människor varit involverade i bergen på något sätt. Men att det skulle vara en pyramid, bevisar de inget om.
Utgärvningsteamet och The Ghost har sagt mycket och har väldigt mycket att bevisa.
Det ligger i fatet för dem att de har gjort som de gjort, för det kommer förmodligen att krävas starkare bevis än annars för att den internationella geologiska och arkeologiska expertisen ska erkänna dessa strukturer som pyramider.
Det är inte den som skriker högst som har rätt, utan den som presenterar trovärdiga teorier och dessutom bevis.
Nu nog, det som utgärvningsteamet håller på med är inte vetenskap, inte vedertagen arkeologi och inte geologi.
Det de gör passar deras egna syften och inget annat.
MVH
/OldCode