Jag för min del väntar fortfarande på vilka grunder som Dr Barakat bygger sina slutsatser på, jag väntar också på att han själv rapporterar och redogör för sina fynd. Allting verkar hittils ha förmedlats av Bosnian Pyramid Foundation's Mario Gerussi.
Varför lägga till detta mellanled kan man undra?
Egyptian Mineral Resource Authority - nu vet jag inte exakt hur den Egyptiska geologiska högskoleväsendet är uppbyggt, men när det pratas om The Swedish Mineral Resource Authority - så är det bergmästaren man menar.
Den svenska bergmästaren och hans administration brukar inte ha någon högre geologisk utbildning, utan hanterar mer tillstånd, kontakter mellan gruvföretag och markägare, länsstyrelser etc. Ganska mycket miljöfrågor.
Det svenska bergmästeriet är inte heller knutet till någon högskola eller universitet.
Men det kan naturligtvis vara annorlunda i Egypten. Om Dr Barakat är doktor i just berggrundsgeologi/sedimentologi så borde hans akademiska meriter vara ställda utan tvivel. Men vilket del av geologin/gruvverksamhet har han doktorerat inom, finns det någon som vet här på forumet? Jag googlade, men hittade inget.
Hur som helst, som geolog, så skulle jag vilja veta på vilken bevisning som Dr Barakat bygger sina slutsatser på.
Övertygad om att det är en pyramid är han tydligen hur som helst, även om han inte vet vilken typ av pyramid det handlar om.
The archeology gives evidences for the existence of people with Egyptian origin in Balkan. There are preserved a lot of temples of Isis and other Egyptians gods around the Balkan, but the most famous are the temples of Isis in Lihnidos (Ohrid) and Heraclea (Bitola). Also, on the ornaments of Balkan's people could be observed the scarab (holly insect in Egyptian mythology) etc.
Jag kan egentligen inte kommentera innehållet i det här påståendet, geolog som jag är. Men finns det något vetenskaplig rapport publicerad och godkänd som tar upp det här förhållandet?
En websida är, som vanligt, en ganska dåligt källa då det inte sker någon form av vetenskaplig kontroll av innehållet.
MVH
/OldCode