Någon som känner sig säker? hjälp mig med denna, antiken är inte min starka sida.
Antiken är en tidsperiod som har lämnat många spår i historien.
Redogör för två olika historiska händelser/skeenden som du tycker
har sitt ursprung i antiken. Motivera ditt val.
Kan någon hjälpa mig med två frågor om antiken?
-
perfectpieceofdna
- Ny medlem
- Martin Lundvall
- Medlem
- Kontakt:
-
perfectpieceofdna
- Ny medlem
nej nej
Alltså jag undrar vad du tycker i den här frågan 
- Ralf Palmgren
- Medlem
Hej!
Välkommen till Skalman. Detta är ett forum för diskussioner kring alla aspekter av vår historia med betoning på ordet diskussion. Vår främsta uppgift är således inte att göra skolelevers hemlexor. Däremot kan vi diskuttera ämnet men för att det skall kunna vara möjligt krävs att även du diskutterar och ger dina synpunkter på ämnet.
Välkommen till Skalman. Detta är ett forum för diskussioner kring alla aspekter av vår historia med betoning på ordet diskussion. Vår främsta uppgift är således inte att göra skolelevers hemlexor. Däremot kan vi diskuttera ämnet men för att det skall kunna vara möjligt krävs att även du diskutterar och ger dina synpunkter på ämnet.
Du milde gud...Det finns folk här på detta forumet som skulle skriva en böcker lika tjocka som biblen om antiken och olika historiska händelser/skeenden som har sitt ursprung i antiken och vilken lärare som helst skulle fatta att det nog inte var du som skrev den bunten...
Nej så det bästa blir nog att vi gör som Ralf Palmgren säger: vi kan diskutera ämnet
Nej så det bästa blir nog att vi gör som Ralf Palmgren säger: vi kan diskutera ämnet
- Krellus_Valerius
- Medlem
- Kontakt: