American Army Operations
American Army Operations
Jag har personligen testat spelet,det är otroligt.Jag skulle rekommendera det till alla som gillar amerikas armé väldigt mycket.Det är inget spel för såna med datorer som inte är "monster datorer"P.SDet är gratis
.http://www.americasarmy.com
Det blev inte alls till och skjuta araber, visst har jag det vagnslass med RAM som krävs men processorn är på tok för slö. 
Senast redigerad av 1 E_Vogel, redigerad totalt 31 gånger.
Jag har hört siffran 5 miljoner dollar men det beror nog lite på vilka kostnader man räknar in. Spelet är ju en del av en stor reklam-/rekryterings -kampanj. US Army lägger ner STORA summor varje år på reklam. Jag tycker iof att det är vettigare att satsa pengar på ett spel än på jobbiga popups på nätet. 
Kollade upp lite. Verkar som de projekterat ca 7 milj. dollar för två spel: Actionspelet Operations som kommer nu och Soldier som är lite mer åt rollspelshållet och kommer senare. Spelen ska tydligen motsvara 0,5 % av US Armys rekryteringsbudget. (Dvs ca [huvudräkning...
] 1,4 miljarder dollar!). Jag vet inte riktigt vilka kostnader som räknas in där men skulle gissa på marknadsföring, information, tester av rekryter och administration. Ett tag var jag inne på att det kanske innefattade löner till rekryterna men jag tror inte pengarna räcker till det.
Senast redigerad av 1 MOS 13F, redigerad totalt 1 gånger.
http://www.wired.com/news/games/0,2101,53663,00.html
Siffran 1,4 miljarder fick jag genom 200*7 milj = 1400 milj = 1,4 mdr. En annan källa uppger rekryteringsbudgeten till 2 mdr dollar vilket antyder att min överslagsberäkning är ganska rimlig. Men som sagt vet jag inte exakt vad de menar med "rekryteringsbudget". Jag sökte runt lite men hittade inga bra fakta. Hittade däremot en text som antydde att Canada räknar in kostnaden för basic training i sin rekryterinsbudget.The two games will cost about $7 million to design and to maintain 140 servers for online play, according to Lt. Col. Casey Wardynski, director of the Army's internal consulting team. That's about the same as a new M1A3 tank, and less than one-half of one percent of the Army's recruitment budget.