Hur många?
- Lord Alzamoth
- Ny medlem
- Kontakt:
Hur många?
Hur många Fantasy böcker har ni läst de senaste 3 åren??
jag har räknat ut att jag har läst ca: 398 böcker!! inklusive omläsningar (på 3år alltså)
Funderar lite på om jag är den som har läst flest böcker här inne, varje bok säger vi har ca 350 sidor.
Böcker: ca398
Sidor: ca 139300
Dygn: ca 65
Timmar: ca 1548
Minuter: ca 92867
Sekunder: ca 5572000
Men är man bäst så är man.. bara att acceptera =)
jag har räknat ut att jag har läst ca: 398 böcker!! inklusive omläsningar (på 3år alltså)
Funderar lite på om jag är den som har läst flest böcker här inne, varje bok säger vi har ca 350 sidor.
Böcker: ca398
Sidor: ca 139300
Dygn: ca 65
Timmar: ca 1548
Minuter: ca 92867
Sekunder: ca 5572000
Men är man bäst så är man.. bara att acceptera =)
"His blood on the rocks of Shayol Ghul, washing away the Shadow, sacrifice for man's salvation"
- Lord Alzamoth
- Ny medlem
- Kontakt:
.
Kvalitet före kvantitet säger jag, att läsa Eddings mer är en gång kan inte vara bra för hälsan...
Ska vi nominera någon till denna viktiga och betydelsefulla titel
föreslår jag Hellqvist som ibland postar på forumet, mannen som ensam håller en hel bokhandel flytande (nästan iaf).
Ska vi nominera någon till denna viktiga och betydelsefulla titel
- Never Spirit
- Medlem
- Never Spirit
- Medlem
ja har läst de 2 första böckerna nu på påsklovet (på rekommendation av mina klasskompisar som typ avgudar honom...
) men det blev inga fler sen, för jag orkade inte läsa sånt skräp helt enkelt... ja ogillar speciellt alla små meningar där han lägger i sina åsikter om saker och ting. att man förstår från första kapitlet att tant pol är polgara och i tredje kapitlet att gammelvarg är belgarath (som ska komma som en 'chock' senare i boken...) gör ju inte det hela mer läsvärt heller..... 
-
Fasans Lord
- Medlem
- Kontakt:
..
Davis Eddings är, enligt min mening, förbannat dryg.
Försökte mej på en av hans böcker (första i någon serie) och den var verkligen inte min smak.Väldigt omagisk och verklighetstrogen på nåt vis och magin var beskriven med nån slags ickealvisk mänsklig kallhet.
Vad gäller min konkurrerande Lords undersökning har jag nog i stort sättt bara läst Tolkiens böcker desenaste tre åren.
Försökte mej på en av hans böcker (första i någon serie) och den var verkligen inte min smak.Väldigt omagisk och verklighetstrogen på nåt vis och magin var beskriven med nån slags ickealvisk mänsklig kallhet.
Vad gäller min konkurrerande Lords undersökning har jag nog i stort sättt bara läst Tolkiens böcker desenaste tre åren.
Måste dock säga att jag tyckte inte att Eddings böcker var så dåliga, men det var dock ett tag sedan jag läste dem (Ca: 6 år sedan) men jag skulle då aldrig läsa om dem.
Annars så är Terry Brooks en extremt tråkig och seg författare läste dom två första böckerna för ett bra tag sedan och det är rena plagiatet på Tolkien fast mycket sämre.
(Oj det där lät konstigt)
Annars så är Terry Brooks en extremt tråkig och seg författare läste dom två första böckerna för ett bra tag sedan och det är rena plagiatet på Tolkien fast mycket sämre.
(Oj det där lät konstigt)
jag har en stor bok i sommarstugan som heter 'shannaras svärd' eller nåt liknande som ja fick för en tre år sen, men som ja då la ner efter andra sidan (tyckte att det var för många krångliga namn...) men som ja nu funderar att börja läsa nu i ett försök att hitta lite duglig fantasy förutom tolkien
(känner att det nu kommer att komma en strömflod med tips om bra fantasy, jag vet att det finns, mycket och bra, men det gäller bara att läsa det så man kan avgöra varesig det är det eller inte själv...)
- Den stegrande kamelen
- Medlem
- Kontakt:
Känns som om det är läge att rekommendera tråden "nybörjare på fantasy" från gamla forumet. Där fanns stora mängder tips och diskussion om andra förf. Jag orkar inte heller upprepa mina synpunkter om t ex Eddings här, även om han är på tal, så jag hänvisar dit. 8)
- Never Spirit
- Medlem