såg att någon hade öppnat en tråd med titeln "rysk framtid".
Nu undrar jag lite vad ni tror om rysslands "fattiga kusin från landet," Ukrainas framtid efter de senaste politiska kriserna.
Kommer Yuschenko att klara av koruptionsskanadlerna? vad tror ni om Ukrainas förutsättningar i framtiden? EU ambitionerna? De ekonomiska problemen? miljöförstöringen? Den diplomatiska kyligheten med ryssland? gaspolitiken? osv.
Ukrainsk framtid?
ja, med tanke på att Krim trots allt drar en del turister (även om det inte är i närheten av så många som under sovjet tiden) så är det väll för viktigt för att Kiev ska vilja släppa området.
krim har ju å andra sidan intresse av att Ukraina har goda rellationer med Ryssland med tanke på att det är från ryssland majoriteten av turisterna kommer. Så om dontesk bestämmer sig för att försöka bryta sig ut kankse krim hakar på?
ah, du har rätt det blir långsökt. och Krimtartarerna borde nog vara de sista som vill alliera sig med ryssarna...
Men jag vet nästan ingenting om krimtartarerna, har du någon spännande kuriosa på lager?
krim har ju å andra sidan intresse av att Ukraina har goda rellationer med Ryssland med tanke på att det är från ryssland majoriteten av turisterna kommer. Så om dontesk bestämmer sig för att försöka bryta sig ut kankse krim hakar på?
ah, du har rätt det blir långsökt. och Krimtartarerna borde nog vara de sista som vill alliera sig med ryssarna...
Men jag vet nästan ingenting om krimtartarerna, har du någon spännande kuriosa på lager?
- Martin Lundvall
- Medlem
- Kontakt:
Jag är inte insatt i ukrainsk politik, men det var väl nästan väntat? Det lovades som så många andra gånger i historien många saker och befolkningen var entusiatisk. Med de enorma problem som Ukraina har så är det inte konstigt att allt man lovade inte har gått att genomföra. Det Ukraina behöver är att befolkningen enas och gör beredd på att det kommer ta tid att genomföra det politikerna lovat. Det återstår att se om befolkningen kan uppbåda denna tro, de har blivit lovad så många andra gånger att allt ska bli bättre fast oftast inte blivit det.
Perioden då EU expanderade snabbt är förbi, det kommer ta tid innan Ukraina kan hoppas på ett medlemskap. Jag anser dock att Ukrainas framtid ser ljusare ut än Rysslands.
Varför skulle det vara trevligt med en Krimstat? Är det bara dröm eller ligger det någon reell anledning bakom uttalandet? Jag är bara nyfiken.
/Martin
Perioden då EU expanderade snabbt är förbi, det kommer ta tid innan Ukraina kan hoppas på ett medlemskap. Jag anser dock att Ukrainas framtid ser ljusare ut än Rysslands.
Varför skulle det vara trevligt med en Krimstat? Är det bara dröm eller ligger det någon reell anledning bakom uttalandet? Jag är bara nyfiken.
/Martin
- Martin Lundvall
- Medlem
- Kontakt:
Problemet är att historia är som matte man kan lära sig allt och vara bäst i skolan sen när man blir frågad av sina arn 30 år senare säger man att man inte kommer ihåg.
Man vill hällre ha sina egna problem en att ha andras problem som sitt eget det är inte kul att vara ett erövrat folk.
Plus att Ryssarna har skadat mycket av Tatarisk och annan Turkisk kultur i central asien och Ryssland tillexempel har dem gjort så att många Tatarer skäms över sin etnicitet och inte talar Tatriska
.
Man vill hällre ha sina egna problem en att ha andras problem som sitt eget det är inte kul att vara ett erövrat folk.
Plus att Ryssarna har skadat mycket av Tatarisk och annan Turkisk kultur i central asien och Ryssland tillexempel har dem gjort så att många Tatarer skäms över sin etnicitet och inte talar Tatriska