Quiz: Militär utrustning
fransk AFV
Sorry, att jag dröjde med svaret! London var för övrigt kallt och blött.
Detta är den nya franska AFV:n (Véhicule Blindé de Combat d'Infanterie), ett samarbete mellan Giat och Renault. Totalt 700 fordon beställda.
Beväpning. Giat 25mm M811, alt 12.7, + coax 7.62
Motor: Volvo D12
Detta är den nya franska AFV:n (Véhicule Blindé de Combat d'Infanterie), ett samarbete mellan Giat och Renault. Totalt 700 fordon beställda.
Beväpning. Giat 25mm M811, alt 12.7, + coax 7.62
Motor: Volvo D12
- Bilagor
-
- was ist das.jpg (123.33 KiB) Visad 625 gånger
- Andreas #1
- Medlem
Tack för den snygga passningen Hans.....det skulle alltså då vara den enda prototypen av Fokker D IX - såld till USA? Den där amerikanska uniformen satte myror i skallen på mig! Plus att fpl. är 2-sitsigt?....however.....
Eftersom jag inte kan posta bilder - får någon annan ANTIKFLYGPLANSENTUSTIAST - ta över.....mvh, Varjag
Eftersom jag inte kan posta bilder - får någon annan ANTIKFLYGPLANSENTUSTIAST - ta över.....mvh, Varjag
Befälhavaren på 'Deep Trawl Luxembourg' - did it again! Grattis - men det där flygetyget har inte mycken likhet med Andreas kuggfråga, även med annan motor och den 2-sitsiga konfigurationen.
Jag är säker på att Andreas njuter av att ha hittat en nöt vi inte tycks kunna knäcka (grattis Andreas!)...så jag håller andan fortfarande...Varjag
Jag är säker på att Andreas njuter av att ha hittat en nöt vi inte tycks kunna knäcka (grattis Andreas!)...så jag håller andan fortfarande...Varjag
- Andreas #1
- Medlem
Ok, ni är väldigt nära nu. Inser att det nog är en ganska lurig fråga.
http://www.af.mil/photos/index.asp?galleryID=160&page=3
(vänsterraden fjärde bilden)
"Fokker CO-4 (Atlantic/Fokker Holland) - Army observation. Dutch construction, essentially an evolution of the German wartime D.7 fighter via AO-1 . One of the first United States Army Air Corps (USAAC) planes to feature a metal propeller. 1925 (U.S. Air Force photo)"
Nu får någon annan hitta på en fråga.
http://www.af.mil/photos/index.asp?galleryID=160&page=3
(vänsterraden fjärde bilden)
"Fokker CO-4 (Atlantic/Fokker Holland) - Army observation. Dutch construction, essentially an evolution of the German wartime D.7 fighter via AO-1 . One of the first United States Army Air Corps (USAAC) planes to feature a metal propeller. 1925 (U.S. Air Force photo)"
Nu får någon annan hitta på en fråga.
Hmm, det ser ut och vara en tysk idé från kriget. Skulle tro en Focke-Wulf Ta 183 kanske?Hans skrev:Ok - bra fråga du hade.Andreas #1 skrev: Nu får någon annan hitta på en fråga.
Jag kör enklare - vad visar denna bild?
MVH
Hans
Men eftersom en viss person brukar ha en dragning åt det frankofila hållet så blir man lite skeptisk till sig själv
- Andreas #1
- Medlem
Frankofil, moi? Jamais!CvD skrev:
Hmm, det ser ut och vara en tysk idé från kriget. Skulle tro en Focke-Wulf Ta 183 kanske?
Men eftersom en viss person brukar ha en dragning åt det frankofila hållet så blir man lite skeptisk till sig själv
Din flygarluva!

MVH
Hans