Hitlers nya bunker
- Fältmarskalken
- Medlem
Hitlers nya bunker
På Discovery kunde man igår se ett program om Tredje Rikets bunkrar. I programmet så visade man en bunker som bara hade påbörjats. Hitler hade tydligen velat ha ett nytt säkrare högkvarter under jord vilket man fick order om att börja bygga. Tror att man färdigställde 1/8 del av det planerade högkvarteret. Jag fick tyvärr inte med mig hela inslaget. Är det någon som har lite mer information? När började man bygga? Var ligger detta planerade komplex?
Re: Hitlers nya bunker
DU tänker inte på det som fanns i Alperna? Det han i och för sig bli ganska klart nästan och ja det var på Tv i går(Discovery)Fältmarskalken skrev:På Discovery kunde man igår se ett program om Tredje Rikets bunkrar. I programmet så visade man en bunker som bara hade påbörjats. Hitler hade tydligen velat ha ett nytt säkrare högkvarter under jord vilket man fick order om att börja bygga. Tror att man färdigställde 1/8 del av det planerade högkvarteret. Jag fick tyvärr inte med mig hela inslaget. Är det någon som har lite mer information? När började man bygga? Var ligger detta planerade komplex?
Martin B hade oxså ett rum/ställe inom samma område det skulle även rummas ca:400SS soldater som kunde vakta/skydda Hitler.
Re: Hitlers nya bunker
Skydda Hitler från omvärlden samt vakta densamma från densamme? Eller tvärtom?Mr x skrev:som kunde vakta/skydda Hitler.
- Fältmarskalken
- Medlem
Jo det stämmer dock han jag inte uppfatta vart det låg någonstans tror inte att de hans speciellt långt med byggnation, däremot så han dom väldigt långt med som fanns i Alperna.Fältmarskalken skrev:Jag fick för mig att det skulle ligga någonstans i Polen men är inte helt säkerDU tänker inte på det som fanns i Alperna?
- Fältmarskalken
- Medlem
nja...Fältmarskalken skrev:Det som fanns i Alperna har jag helt missat. Har du mer information?
*ca:3000st byggarbetare i tre skift
*Många tunnlar
*Martins B ställe var 77trappsteg ner separat rum speciellt för barnen varmare färger,lysknappen ca:550cm längre när än i det andra rummen.
*flera olika gångar som det i princip hade varit omöjligt att tränga in för de alierade då man hade byggt in olika skjut håll i varje gränd etc.
*Mat/dryck fanns för ca:2-3mån
*egen el/vatten etc etc
Efter kriget så gick ortsbefolkning in och roffade åt sig både det ena och det andra mat etc etc
Hitlers/Eva deras var fylld med konst och en stor kollektion av skivor??
Eva hade en kaklat badrumm i någon speciellt matreal
Hinner inte skriva mera ska snart till Värmland
-
Artur Szulc
- Medlem
- Fältmarskalken
- Medlem
- Mikael Eklund
- Medlem
- Mikael Eklund
- Medlem
- MoparMadness