Den finns på DvD, säljs bl a i Filminstitutets butik.Probstner skrev:Gå och se - vet ej. Den gick på bio i Sverige för typ 20 år sedan. Har aldrig sett den på VHS. Jag har den genom en bekant som spelade in den från svensk TV för säkert 15 år sedan. Tveksamt om DVD existerar (gammal rulle från "udda" filmland med svårtillgängligt tema).Panaka skrev:var finner man dessa filmerna nämner, helst DVD version.
/ Probstner
Krigsfilmer
- robert nordin
- Medlem
Jag tyckte Saving Priate Ryan var bra sålänge de höll sig på stranden. Sedan när alla fick uppdrag hit och dit så tycker iallafall jag att den är lite för, ehh, hjälteaktig.
Enemy at the gates har ungefär samma syndrom. Bra i första delen, men sedan när han träffar den där tjejen och allt blir ett romantiskt drama i stalngrad.. Då fick jag nog.
Jag är dödsförtjust i både örnnästet och Kellys hjältar. realism eller ej. De är stenhårda
Enemy at the gates har ungefär samma syndrom. Bra i första delen, men sedan när han träffar den där tjejen och allt blir ett romantiskt drama i stalngrad.. Då fick jag nog.
Jag är dödsförtjust i både örnnästet och Kellys hjältar. realism eller ej. De är stenhårda
Re: Krigsfilmer
Finns 2 filmer som jag tycker är dom bästa! Saving private Ryan,, och Der Untergang, 
Re: Krigsfilmer
Var på ICA igår och handlade mat och stannade till framför rea-backen med film och lyckades fiska upp en riktig pärla för 29 (!!!) kronor. Filmen Yamato (Otoko-tachi no Yamato) från 2005. Jag kan inte precis uttala mig om hur nära verkligheten filmen ligger men det är alltid uppfriskande att se något från den "andra" sidan. En film där japanska soldater faktiskt är vanliga människor och inte bara hjärntvättade, banzai-skrikande maskiner...
TRAILER (på japanska så klart)
TRAILER (på japanska så klart)