Tror jag ska beställa nån CD faktiskt. Ska se om jag kan tjata till mig ett bidrag av likvida medel så kanske jag köper Nazis eller The taste of batle också.
En kanonbra bokklubb!
- Tomas Ibsen
- Medlem
- Kontakt:
- Tomas Ibsen
- Medlem
- Kontakt:
Beställde inget förra gången, och inte lär det bli nu heller. Istället nappar jag på deras erbjudande om att få köpa Spioner som spionerar på spioner, förnekelsens barn, Sveriges krig i kartor (har jag redan, men det får väl bli att sälja det här exet) samt en HEMLIG BONUSBOK till ett värde av ca 200 kronor!
Fy fan vad tragisk jag känner mig som inte kan säga nej... När jag dessutom upptäckt denna faaaaantastiska ubåtsalmenacka också...
/Tomas (I´m a, slaaaaaaaaave, for SMB...)
Fy fan vad tragisk jag känner mig som inte kan säga nej... När jag dessutom upptäckt denna faaaaantastiska ubåtsalmenacka också...
/Tomas (I´m a, slaaaaaaaaave, for SMB...)
Olika erbjudanden !?
Jag fick ett annat erbjudande (än Tomas Ibsen), nämligen en serie på 3 böcker om Finska krigen.
Verkar intressant, men det blir nog lite för mycket överskridande av bokbudgeten....
Verkar intressant, men det blir nog lite för mycket överskridande av bokbudgeten....
- Tomas Ibsen
- Medlem
- Kontakt:
Re: Olika erbjudanden !?
Jo, det är ju onekligen så. Har konaktat SMB och frågat om de inte skulle kunna förska ta fram Type VII U-boats igen. Beställde den i vintras, men då fakturan (beställde en annan bok åt min fd tjej) så var den SLUT! Inte särskillt kul, men mor var glad. Kommer hon inte bli nu... Mwuahahaha. Hoppas dom kan fixa det, annars blir det nog det där bokpaketet...Ori skrev:Jag fick ett annat erbjudande (än Tomas Ibsen), nämligen en serie på 3 böcker om Finska krigen.
(Allt jag säger om SMB är sagt med glimten i ögat om det undgått någon. Det är en mycket bra bokklubb som har mycket bra och unika böcker, bara det att det blir lite för mycket av det goda iband...)
/Tomas Ibsen
Då får man ju bara vänta tills de kommer ut på andra försäljningsställen. En stor mängd av SMB:S exlusiva böcker går att hitta på Tradera (motsv.).Problemet är att SMB är "launching customer" för många nya böcker och står för de fasta kostnaderna (som uppgår till 100.000-tals kronor för en ny bok). Förlagen kan sedan göra en bidragskalkyl och till låg kostnad trycka en stor överupplaga, som man med våldsamma rabatter säljer till alla som vill köpa (internetbokhandel, varuhus, bokhandelskedjor). Kvar med "Svarte Petter" står SMB samt Du och jag som medlemmar i klubben. Detta är givetvis ohållbart i längden.
- Martin Tunström
- Medlem
- Kontakt:
Tack LuNk4n för att du delgav oss svaret, har också tyckt att väldigt många böcker i SMB:s sortiment, och inte bara den som jag nämnde i en annan tråd om SMB, är dyra. Vi får hoppas SMB löser detta så att det inte ska gå till på det här sättet.
/Martin
/Martin
- Tomas Ibsen
- Medlem
- Kontakt:
- Tomas Ibsen
- Medlem
- Kontakt:
Usch och fy! Böckerna kom idag, eller boken. Den bok jag skulle ha hade dom inte. Det var samma visa förra året vid den här tiden då jag skulle beställa Type VII U-boasts av C. Stern och en bok om romarriket år min dåv. tjej. Min bok var slutsåld då med. Jaja, min kompis bok kom iallafall. Ska kontakta honom så fort som möjligt
/Tomas
/Tomas
- Tomas Ibsen
- Medlem
- Kontakt:
- Tomas Ibsen
- Medlem
- Kontakt:
Såå.... Nytt medlemsutskick, ny värvningskampanj. Har lyckats värva en klasskompis redan, hoppas kunna få med 2 adresser till.
Har lite kval över vilken bok jag ev. kommer ta som premie. Funderar på "Från Hajen till Södermanland", men är fortfarande osäker. "Vietnams unseen war" verkar vara rätt intressant också.
/Tomas (För evigt SMBs slav, ungefär som en Nazgûl.
)
Har lite kval över vilken bok jag ev. kommer ta som premie. Funderar på "Från Hajen till Södermanland", men är fortfarande osäker. "Vietnams unseen war" verkar vara rätt intressant också.
/Tomas (För evigt SMBs slav, ungefär som en Nazgûl.
- Tomas Ibsen
- Medlem
- Kontakt:
Jag visade raggningshäftet och förklarade SMBs syfte för min lärare i handelsämnen, och han bara muttrade något om att det var otroligt låg nivå på bokklubben.
SMB är onda, men man bara MÅSTE ha den där lilla boken, sen slutar man köpa böcker, lovar!
/Tomas
*edit*
Min judiska svenskalärarinna undrade om det var en nazistisk bokklubb...
Nog för att SMB/Sadomaschosism och Bondage är lite... Ja, inte rent mjöl i påsen vissa stunder, men nazistisk, det skulle jag aldrig kalla den.
SMB är onda, men man bara MÅSTE ha den där lilla boken, sen slutar man köpa böcker, lovar!
/Tomas
*edit*
Min judiska svenskalärarinna undrade om det var en nazistisk bokklubb...
Skulle man inte kunna låta dessa pengargå till medlemmarna på nåt sätt (billigare böcker eller nåt sånt)?

- Belisarius
- Medlem
Tja, det handlar ju om lite drygt en tjuga per skalle isåfall, då får de gärna putsa på sin kanon istället.
Thomas: Hehe jo, jag tycker nog att det är på gränsen till en negativ bekräftelse vid köp, alltså att man måste aktivt säga att man inte vill ha månadens bok och som sådant ligger det på gränsen men det kan ses som en prenumeration och då är det OK. Jag antar att bokklubbar redan synats på detta område så...
Thomas: Hehe jo, jag tycker nog att det är på gränsen till en negativ bekräftelse vid köp, alltså att man måste aktivt säga att man inte vill ha månadens bok och som sådant ligger det på gränsen men det kan ses som en prenumeration och då är det OK. Jag antar att bokklubbar redan synats på detta område så...
Det där kanonprojektet är det enda som gör att jag kan köpa deras "ideella syfte utan vinstintresse". Det lär dom ju garanterat inte tjäna något på, utan istället lägga ner en hel del ideelt arbete på samt faktiskt bevara en gammal kanon för eftervärden. Möjligen att dom kan se det som en sorts reklam men isåfall skulle det nog finnas andra bättre sätt.
Men det finns en del andra saker som man blir lite fundersam över. Bla bonussystemet och deras ständiga reklamutskick om böcker som ändå presenteras i Pennan & svärdet. Men framförallt bokklubben Epok som är en historisk bokklubb där allt från grafisk utformning till personal är samma som hos SMB men som inte har något ideelt mål och bara verkar vilja sälja böcker som vanliga bokklubbar, då undrar man ju hur det ligger till med SMB.
Men det finns en del andra saker som man blir lite fundersam över. Bla bonussystemet och deras ständiga reklamutskick om böcker som ändå presenteras i Pennan & svärdet. Men framförallt bokklubben Epok som är en historisk bokklubb där allt från grafisk utformning till personal är samma som hos SMB men som inte har något ideelt mål och bara verkar vilja sälja böcker som vanliga bokklubbar, då undrar man ju hur det ligger till med SMB.