Storm Across Europe

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
Skriv svar
llcoolstar
Medlem

Storm Across Europe

Inlägg av llcoolstar » 11 juli 2002, 11:19

Är det någon som kommer ihåg det gamla höjdar spelet Storm Across Europe som fanns till Amiga när det begav sig. Saknar fortfarande dessa gamla tider med dessa spel. Även Joan of Arc var ett grymt spel. grafiken kanske inte var den bästa men spelkänslan var suverän!

Användarvisningsbild
hangatyr
Medlem

Inlägg av hangatyr » 11 juli 2002, 11:24

Jag minns ett spel som en polare hade, till vilken konsol vet jag inte, men vi pratar tidigt 80-tal här. Spelet hette B17 bomber och gick ut på att bomba tysak städer. En var pilot / skytt och en var bombfällare. Till saken hrö att kompisens mamma upplevde slutet av kriget (hon är tysk) så han var tvungen att byta bort spelet mot ett annat. Typiskt oxå, spelet var nämligen enormt kul!

Användarvisningsbild
Octavius
Medlem

Inlägg av Octavius » 11 juli 2002, 11:33

Storm Across Europe finns till PC också.
Om det finns intresse så kan jag mer än gärna
lägga ut en länk till det där man får ladda ner det
gratis.

Mvh
//Vakt

Lasse
Medlem

Inlägg av Lasse » 11 juli 2002, 12:03

Intreserade av äldere ww2 spel, gå in på http://www.the-underdogs.org det finns en massa gammla spel som är lagligt gratis.

llcoolstar
Medlem

Inlägg av llcoolstar » 11 juli 2002, 13:44

Har redan laddat ner det och lirar för fullt... nostalgisk

abbe-
Medlem

Inlägg av abbe- » 12 juli 2002, 10:32

hangatyr skrev:Jag minns ett spel som en polare hade, till vilken konsol vet jag inte, men vi pratar tidigt 80-tal här. Spelet hette B17 bomber och gick ut på att bomba tysak städer. En var pilot / skytt och en var bombfällare. Till saken hrö att kompisens mamma upplevde slutet av kriget (hon är tysk) så han var tvungen att byta bort spelet mot ett annat. Typiskt oxå, spelet var nämligen enormt kul!

du snackar B-17 flying fortress jorå det kommer man ju ihåg om jag inte tar fel så finns det en uppföljare!!!!

Skriv svar