Quiz: Flaggor
- Johan Elisson
- Medlem
- Usquebaugh
- Medlem
Det rätta svaret är karmapas drömflagga
http://www.dharma-haven.org/tibetan/karmapa-flag.gif
Frågan bollas till Usquebach
http://www.dharma-haven.org/tibetan/karmapa-flag.gif
Frågan bollas till Usquebach
- Usquebaugh
- Medlem
- Usquebaugh
- Medlem
- Johan Elisson
- Medlem
- Usquebaugh
- Medlem
- Usquebaugh
- Medlem
- Johan Elisson
- Medlem
Eh, tja, jag får nog förklara hur det har gått till, men som ni kommer att märka har jag faktiskt inte fuskat.Usquebaugh skrev:Ja, det är rätt. Hur sjutton kunde du den? Imponerande...![]()
/A
Min första tanke var att det var en stat i USA, men efter en liten stunds tänkande kom jag fram till att det enbart är ett fåtal av staterna som har "utmärkande" flaggor (Kalifornien, ett par av de sydliga staterna) medan resten har helblå bakgrund. Därför lade jag ner den tanken, men kunde inte släppa USA. Då kom jag på att jag kanske sett flaggan på en kartsida som jag besökte ganska ofta för något år sedan (Matthew White's Homepage), där killen som gjort sidan även pysslar med alternativ historia, och skrivit en kort artikel om ett "balkaniserat" USA, där alla möjliga stater har brutit sig loss. Jag kanske hade sett flaggan där? Jag kom fram till namnet Mederet, som lät bra. Fast efter ännu ett tag i tankarna slog det mig att namnet var Deseret, då Mederet är namnet på en by i Normandie (minns detta från ett datorspel). Så gick det alltså till, och jag besökte naturligtvis inte sidan innan jag verkligen bestämt mig för att svara. När jag skrivit inlägget kontrollerade jag upp mot sidan och blev överraskad över vilket minne man ändå har.
Hur som helst kommer här nästa fråga:
/Johan
- Bilagor
-
- flag.gif (1.58 KiB) Visad 1723 gånger
- Usquebaugh
- Medlem