Igår tänkte jag se filmen också men det blev bara halva. Det enda någorlunda imponerande där var specialeffekterna.
Fellowship of the ring... recension
Fellowship of the ring... recension
Allvarligt talat så var den bara jobbig och jag kan inte förstå att alla lägger ner så mycket energi och tid på att vara "Sagan om ringen-fantaster" Jag fick kämpa mig igenom denna lååånga boken med enormt mycket namn på personer, platser etc. Så äckligt hyper-romantik att man kan spy.
Igår tänkte jag se filmen också men det blev bara halva. Det enda någorlunda imponerande där var specialeffekterna.
Bortkastad tid.
Hahaha.... smaken är som baken som man säger. Boken är faktiskt väldigt bra och filmen likaså även om den inte gör boken rättvisa! Man måste vara en viss sorts människa för att tycka om Tolkiens verk och jag antar att du innehåller den stora skaran som inte tycker om dem.
Förstår dock inte riktigt varför du ville skriva av din besvikelse!? Om du inte tycker om den sortens litteratur borde du inte vara besviken och om du tycker om den, ja då borde du tycka om boken.
Förstår dock inte riktigt varför du ville skriva av din besvikelse!? Om du inte tycker om den sortens litteratur borde du inte vara besviken och om du tycker om den, ja då borde du tycka om boken.
Jag är ingen fantasygalning, är inte häller någon riktig sagan om ringen galning.30cm skrev:Jag vet att många älskar Sagan om ringen och jag får väl motvilligt respektera det. Jag har inte läst någon fantasybok innan denna så det är mycket möjligt att genren inte passar mig helt enkelt.
Dock var Tolkien ett litterärt geni, och där håller nog många som inte är fantasygalningar med.
Varför motvilligt? Vad är det du stör dig på. Människor tycker om olika saker när det kommer till musik, litteratur, film o.s.v.30cm skrev:Jag vet att många älskar Sagan om ringen och jag får väl motvilligt respektera det. Jag har inte läst någon fantasybok innan denna så det är mycket möjligt att genren inte passar mig helt enkelt.
Kan vara svår (tråkig) i början, men jag tycker den bara blir bättre ju fler ggr man läser den! Det är omöjligt (för mig var det det åtmintstone) att lägga alla namn, platser osv på minnet första gången, så försök bortse från det, håll det lite i bakhuvet och försök igen!
Bero på filmen fattar jag inte hur du kan sluta titta på den... Kan faktiskkt ingen jag känner...
Bero på filmen fattar jag inte hur du kan sluta titta på den... Kan faktiskkt ingen jag känner...
- Usquebaugh
- Medlem