Battlefield: Vietnam

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
Användarvisningsbild
Thomas Johansson
Medlem

Inlägg av Thomas Johansson » 22 mars 2004, 22:23

Har spelat en hel del sen i Fredags och jag håller med om att kombinationen M60/Law är oslagbar. Speciellt eftersom M60 även lämpar sig bra i prickskytterollen, jag håller dock inte med om att Ak47:an är bättre, men det kanske har att göra med att den passar din spelstil bättre. Jag kör mer röj och flyttar mig runt baserna och skapar panik med kraftig eld följt av omförflyttning. Jag har använt SA-7 en hel del, jag tycker inte att jag lyckats speciellt bra med den och jag har testat en hel del olika taktiker. Så jag vet inte riktigt hur du lyckats, men eftersom den enligt dig är så lyckad kanske du kan dela med dig av lite tips?

Användarvisningsbild
Gatzu
Medlem

Inlägg av Gatzu » 24 mars 2004, 03:56

AK vs M60:
AK47 har rejält mycket mer kraft bakom skotten än m60 så man dödar lätt vilken fiende som helst med 2 skott om man siktar på överkroppen 81 mot huvudet) till skillnad mot m60 då det behövs lite fler skott. Men eftersom ak47 har en ganska rejäl rekyl tar det träning att få till det men när man trännat upp sin träffsäkerhet äger alltid ak47an m60. M60 är lite mer av ett nybörjar vapen, spray and pray :wink:
Fast det är mycket bättre än de andra USA infanteri vapnen som är alldeles för klena, även fast m16 och Car15 är mer pricksäkra på längre håll. Men som sagt, m60 och LAW är ju löjligt effektivt.

SA7:
Nyckeln till att bli bra på SA7an är helt enkelt, timing. När du skjuter mot plan ska du skjuta endast när planet dyker nästan rakt mot dig, du får inte skjuta för tidigt eller för sent. Timar du det bra blir det fullträff. Du kan även skjuta precs när planet passerat över ditt huvud, skjuter du rakt och missilen låser sig på planet kommer du träffa. Såvida inte piloten är ruskigt skicklig (som jag :P )
När du skjuter på helikoptrar är det bara att se till att helin är på ett medium avstånd och helikopternes ska helst inte röra sig starkt i sidled. Sålänge den hovrar eller rör sig mot/ifrån dig så får du en lätt träff.
Men ska du skjuta ner en helikopter eller plan snabbt ska du sätta dig i en flak :wink: den skjuter ner allt på 3-4 sekunder :D

När du flyger phantom (som skjuter sa-7) se alltid till att skjuta missilerna med 1 sekunds intervall och på ett medium avstånd bako planet (det går även bra att skjuta om planet flyger rakt mot dig). Undvik att skjuta när fiendeplanet svänger allt för skarpt eftersom då kommer misillerna missa. Om fienden snurrar runt ditt plan hela tiden så du inte kan få nån bra skottvinkel så ska du stiga rakt upp i himlen (kolla bakom dig så att han inte följer efter.. vilket de inte brukar) sen när du kommit upp ungefär 100m upp så dyker du rakt ner och skjuter missilerna mot det oanade offret som bara fortsätter att snurra runt... Easy kill 8)

När du kör cobra ensam och blir jagad av ett plan eller det är fiende helikoptrar i närheten så snurra cobran rakt mot fienden byt snabbt säte (med nummer knapparna) och skjut iväg båda missilerna (även där samma missiler som SA-7an). Byt sen snabbt tilbacka så du får kontroll igen, cobran är nog den effektivaste plandödaren i spelet. OBS utför inte denna manöver på för låg höjd eftersom när du byter sättet kommer förlora ungefär 30m i höjd.

Användarvisningsbild
Thomas Johansson
Medlem

Inlägg av Thomas Johansson » 24 mars 2004, 18:43

Hmm nybörjarvapen vet jag inte om jag kan hålla med om. Min erfarenhet säger mig ändå att M60:n tar ut fiender på längre avstånd, att du sen har 100 skott i ett magasin är ju också positivt ifall du är indragen i en längre eldstrid till exempel runt en flagga. Blir bara mer och mer förtjust i M60:n ju mer jag spelar 8)

Användarvisningsbild
Gatzu
Medlem

Inlägg av Gatzu » 24 mars 2004, 19:01

Jo visst är den ruskigt bra. Jag väljer alltid den när jag kör USA, men Ak-47an är fortfarande bättre. Fast mycket svårare att hantera, nåja vi får hoppas DICE balanserar spelet lite i nästa patch.

Användarvisningsbild
Thomas Johansson
Medlem

Inlägg av Thomas Johansson » 24 mars 2004, 19:02

Du tycker den är bättre Marcus, inte jag. Smaken är som baken 8)

Användarvisningsbild
Gatzu
Medlem

Inlägg av Gatzu » 25 mars 2004, 12:49

Ak47an är bättre det är ett faktum. möts 2 exakt lika skickliga spelare så vinner alltid den som har ak47an... fakutm.
Ak47an är mer pricksäker och varje skott har dubbelt så hög stoppkraft som m60n har.

Men sen att du är bättre på m60n än ak47 är en annan sak :wink:

Användarvisningsbild
Thomas Johansson
Medlem

Inlägg av Thomas Johansson » 25 mars 2004, 17:26

Är väl inte riktigt överens med dig om det faktumet Marcus men du har garanterat spelat mer med Ak47:an än mig också 8) Så jag får väl testa mer med Ak47:an och eventuellt omvärdera min kärlek för M60/Law kombinationen :wink:
Är det någon mer än mig förresten som har problem med lagg? Har 512 i minne och geforce4 128mb kort, är det i minsta laget rent prestandamässigt?

Användarvisningsbild
Gatzu
Medlem

Inlägg av Gatzu » 25 mars 2004, 17:48

Thomas Johansson skrev:Är väl inte riktigt överens med dig om det faktumet Marcus men du har garanterat spelat mer med Ak47:an än mig också 8) Så jag får väl testa mer med Ak47:an och eventuellt omvärdera min kärlek för M60/Law kombinationen :wink:
Är det någon mer än mig förresten som har problem med lagg? Har 512 i minne och geforce4 128mb kort, är det i minsta laget rent prestandamässigt?
visst är m60/law tillsammans bättre än ak47an men m60 vs ak47 så är den bättre...
Angående lagg så ska du med en sådan dator inte få någon hårdvaru lagg. Lagget du upplever (som jag också fått vid flera tillfällen) är server lagg. Så för att undvika det är det bara att spela på bättre servrar (använd All seeying eye). Formodligen kommer lagget också minskas när den kommande patchen släpps.

Användarvisningsbild
Kapten Haddock
Medlem

Inlägg av Kapten Haddock » 26 mars 2004, 15:53

när släpps patchen till BF: V?

Användarvisningsbild
Gatzu
Medlem

Inlägg av Gatzu » 26 mars 2004, 19:12

Någon gång... inget officielt uttalande har getts.

Användarvisningsbild
Flensburg
Medlem

Inlägg av Flensburg » 26 mars 2004, 21:17

Thomas Johansson skrev:Smaken är som baken 8)
Delad och brun i mitten? 8O

Användarvisningsbild
Thomas Johansson
Medlem

Inlägg av Thomas Johansson » 27 mars 2004, 01:27

Jo precis :lol:

Användarvisningsbild
Bagheera
Medlem

Inlägg av Bagheera » 27 mars 2004, 21:33

Vad är "LAW" ?

Användarvisningsbild
alpha60
Medlem

Inlägg av alpha60 » 30 mars 2004, 00:41

LAW = light anti tank weapon

Nizze
Medlem

Inlägg av Nizze » 31 mars 2004, 15:43

måste bara säga att jag tycker att M60 bara funkar bra på stats banorna och att LAW:n är alldeles för svag, eller behöver man 4 träffar för att oskadligöra en tank i verkloghetetn .

Skriv svar