För att få en lagom storlek på det har jag inledningsvis bara byggt Númenor. jag har vidare bara publicerat det i VRML som är ett mycket knapphändigt VR-verktyg för Webben. Jag ska göra det för Shockwave 3D med tiden som är oändligt mycket bättre.
Det lilla jag gjort hittils finns i slutet av denna länk.
http://w1.316.comhem.se/~u31634993/mearth/index.html
Det är rätt knepigt att manövrera i modellen och vänta er ingen Quake-kvalitet på grafiken.
Jag har dock stora svårigheter med att föreställa mig olika platser och främst byggnader. Hittills har jag bara placerat ut enkla versioner av citadellet i Armenelos och tornet på Sorontil i norr. Jag har letat och letat men hittat bara bilder på citadellet med Saurons tempel då Numenor faller samman. Jag vill bygga upp det under sin glans dagar.
Jag undrar också över städerna Rómenna, Andúnië och Eldalondë samt herrgården (eller vad man ska kalla den) i Emerië.
Jag har alltid sett på Numenor som lite grekiskt i stil/tidsperiod (dvs ca 500 fKr). Jag vill också gärna få tips om passager där det finns beskrivet om de olika platserna. Jag har svårt att hitta dem själv.
Tack!