Krigsfilmer om Balkan
Underground är en bra film om Balkan den tar upp hela Jugoslavien historia sen andra världskriget tills balkan krigen.
Senast redigerad av 1 Nico, redigerad totalt 5 gånger.
- Robert Sköld
- Medlem
- Kontakt:
Jag vill slå ett slag för Ingenmans land, som många andra har gjort. Inte nog med att man får se exempel på hur komplicrade konflikter det rör/rörde sig om, man får det till och med presenterat för sig i en ibland mycket komisk form. Det är väldigt färgstarka karaktärer i alla läger i filmen!
Det är ytterst sällan man lär sig något av en film, samtidigt som man kan lockas till ett skratt eller två, samtidigt som man får en klump i halsen.
Således, jag ger den 4 "Robert´s" av 5 möjliga!
Robert Sköld
Det är ytterst sällan man lär sig något av en film, samtidigt som man kan lockas till ett skratt eller två, samtidigt som man får en klump i halsen.
Således, jag ger den 4 "Robert´s" av 5 möjliga!
Robert Sköld
- Alabama Man
- Medlem
Jag såg en film för några år sedan om några brittiska FN soldater i Bosnien, kommer inte ihåg namnet. Skulle gärna vilja veta...
Det enda jag kommer ihåg är repliken "Har du kvar din kuk eller bet din morsa av den när ni hade sex?", som en Brittisk soldat frågar en Serbisk gränsvaktare elle nått sånt.
Det enda jag kommer ihåg är repliken "Har du kvar din kuk eller bet din morsa av den när ni hade sex?", som en Brittisk soldat frågar en Serbisk gränsvaktare elle nått sånt.