Tolkienhumor
- Den stegrande kamelen
- Medlem
- Inlägg: 991
- Blev medlem: 23 mars 2002, 21:08
- Ort: Göteborg
- Kontakt:
Tolkienhumor
Kan inte låta bli att lägga in en länk till en tecknad serie jag snubblade över på nätet. Handlar om ett alternativt sätt att komma över ringen...
Någon som har andra exempel på bra Tolkienbaserad humor? Jag har tidigare sett andra "comic strips" av riktigt hög klass på sidan ovan, men jag orkar inte leta rätt på några just nu. Och någon annanstans minns jag att jag läste en kul text om "The One Humvee", som handlade om hur man bygger en härskarring med modern teknik. Klart kul! Men jag vet tyvärr inte var jag hittade den texten någonstans.
Någon som har andra exempel på bra Tolkienbaserad humor? Jag har tidigare sett andra "comic strips" av riktigt hög klass på sidan ovan, men jag orkar inte leta rätt på några just nu. Och någon annanstans minns jag att jag läste en kul text om "The One Humvee", som handlade om hur man bygger en härskarring med modern teknik. Klart kul! Men jag vet tyvärr inte var jag hittade den texten någonstans.
-
Fasans Lord
- Medlem
- Inlägg: 413
- Blev medlem: 23 mars 2002, 18:02
- Ort: Lund
- Kontakt:
..
Tja, om det här är roligt vet jag inte, men nån sorts humor ska det nog föreställa:
http://flyingmoose.org/tolksarc/tolksarc.htm
... eller den här, kanske:
http://www.thefellowship.nl/images/upl/1012435369_2.jpg
http://www.thefellowship.nl/images/upl/1012435369_2.jpg
- Den stegrande kamelen
- Medlem
- Inlägg: 991
- Blev medlem: 23 mars 2002, 21:08
- Ort: Göteborg
- Kontakt:
Jo, "The Tolkien Sarcasm Page" har man ju sett förut. Ytterst varierande kvalitet på grejorna där, tycker jag. Men "The Great Balrog Slippers Debate" är mycket underhållande, liksom den här på forumet ofta nämnda recensionen av Bakshis film. Och filmversionen av LoTR med Humphrey Bogart i huvudrollen är en höjdare! "Begads, Frodo! You are one remarkable hobbit!"
Ännu en strip från TheFellowship.nl: Galadriels spegel. Tycker som sagt att det är överraskande hög klass på den där serien.
Ännu en strip från TheFellowship.nl: Galadriels spegel. Tycker som sagt att det är överraskande hög klass på den där serien.
Jag kontrar med: http://www.thefellowship.nl/images/cart ... 01_big.jpg
- Den stegrande kamelen
- Medlem
- Inlägg: 991
- Blev medlem: 23 mars 2002, 21:08
- Ort: Göteborg
- Kontakt:
Lindir:
(Men jag måste fråga vad "The Horn of Anor" är för något. Heter det inte "The Horn of Gondor"?)
Nu har jag hittat den där texten om "The One Humvee" som jag nämnde. Det är en bruksanvisning för hur man kan tillverka sin egen härskarring. Värt att prova! 8)
Och så förstås ännu en strip som avslut. Gillar den här! (Tyvärr verkar det bara finnas 27 stycken totalt. Det finns ett par riktigt bra kvar, men så värst länge till räcker de inte...)
(Men jag måste fråga vad "The Horn of Anor" är för något. Heter det inte "The Horn of Gondor"?)
Nu har jag hittat den där texten om "The One Humvee" som jag nämnde. Det är en bruksanvisning för hur man kan tillverka sin egen härskarring. Värt att prova! 8)
Och så förstås ännu en strip som avslut. Gillar den här! (Tyvärr verkar det bara finnas 27 stycken totalt. Det finns ett par riktigt bra kvar, men så värst länge till räcker de inte...)
Nämen, nu valde du ju den jag tänkte välja ...
Jag försöker väl med den här i stället. Men nu börjar det bli ont om dem ...
Jag försöker väl med den här i stället. Men nu börjar det bli ont om dem ...
Lindir: Himla härlig, speciellt Boromirs andra replik "Think of all the power you'd have! You could stop the Dark One yourself and watch naked women bathing while invisible"
Se denna
Se denna
- Den stegrande kamelen
- Medlem
- Inlägg: 991
- Blev medlem: 23 mars 2002, 21:08
- Ort: Göteborg
- Kontakt:
Nedrans Gothmog, komma här och knycka den jag hade tänkt ta härnäst...
Men OK, jag tar den här istället: Halvalvernas hemlighet. Klart kul! (Men den kräver att läsaren tittar efter ordentligt...)
Men sedan vete fasen om jag hittar någon mer som håller riktigt samma klass. Några till som är kul finns det, men kanske inte riktigt lika kul...
Men OK, jag tar den här istället: Halvalvernas hemlighet. Klart kul! (Men den kräver att läsaren tittar efter ordentligt...)
Men sedan vete fasen om jag hittar någon mer som håller riktigt samma klass. Några till som är kul finns det, men kanske inte riktigt lika kul...
Jo, den funderade jag just på också - även om det tog ett par sekunder innan jag genomskådade den ...
Hmm, nu börjar det bli knepigt, som sagt, men jag chansar friskt på denna.
Hmm, nu börjar det bli knepigt, som sagt, men jag chansar friskt på denna.
- Den stegrande kamelen
- Medlem
- Inlägg: 991
- Blev medlem: 23 mars 2002, 21:08
- Ort: Göteborg
- Kontakt:
Ett tragiskt nyhetstelegram når oss just från Khazad-dûm:
Terrorist Raid on Moria -- 26 dead, 8 wounded, Balrog feared abducted.
Terrorist Raid on Moria -- 26 dead, 8 wounded, Balrog feared abducted.
Jag har dock varit i kontakt med representanter från flera organisationer, såsom MEFF (Middle Earth Freedom Fighters), FPLP (Free Peoples' Liberation Party) och DDT (Democratic Dwarven Take-over) som enigt hävdar att detta inte rör sig om terrorism, utan helt befogad frihetskamp mot den, enligt dem, diktatoriske, rasistiske och förtryckande Sauron.Den stegrande kamelen skrev:Ett tragiskt nyhetstelegram når oss just från Khazad-dûm:
Terrorist Raid on Moria -- 26 dead, 8 wounded, Balrog feared abducted.
Jag vet inte vad jag ska tro om detta - är det månne någon som har närmare information om denne Sauron? Är han så odemokratisk som dessa motståndsgrupper verkar hävda? Och är motståndskampen befogad? Är kanske båda sidorna lika goda kålsupare, med tanke på det våld som verkar utövas på ömse sidor?