Victoria
Jag spelar som Storbrittanien och har hamnat i kolonialkrig med Nederländerna (jag började det). Målet var att erövra de holländska provinserna i södra Afrika vilket jag gjorde men inte gick de med på mitt fredsbud vilket var bra faktiskt. Till slut gjorde holländarna motanfall och landsatte trupper i södra Afrika och tog tillbaka några provinser och jag tog tillbaka de osv. Under tiden testade jag med alla slags möjliga fredsbud men de gick inte med på något även trots att jag hade 10+ i war score eller vad det heter. Inte ens en fred utan förluster går de med på.
Detta gjorde mig såklart förbannad och jag försökte starta ett riktigt krig och lära holländarna hur man ska uppföra sig, men inte heller funkar det.
Någon som vet hur jag ska göra?
Detta gjorde mig såklart förbannad och jag försökte starta ett riktigt krig och lära holländarna hur man ska uppföra sig, men inte heller funkar det.
Någon som vet hur jag ska göra?
- SuperPalle
- Medlem
- SuperPalle
- Medlem
- SuperPalle
- Medlem
Provins nivå: Infrastruktur (järnvägar), RGO:s, befolkningens yrke (typ konvertera bönder till labourers eller vlergys till clerks), fortifikationer. Man kan också bygga flottenheter och divisioner på provinsnivå, men jag brukar bygga dom på riksnivå.Marcus Wendel skrev:Hur pass mycket inställningar finns det att peta i på lands respektive provinsnivå och hur många av dessa behöver man bry sig om som nybörjare?
/Marcus
Delstatsnivå: Industrier: Dvs bygga nya, se till att dom har anställda. Det finns flera olika sorters industrier (till skildnad från HoI då man bara expanderar industrial capacity). Man kan också kolla befolkningens politiska åsikter, vilka frågor dom brinner för mest, deras etniska sammansättning osv på delstatsnivå.
Nationellnivå: Bygga arméer, förflytta arméer (så klart), tillsätta officerare för arméerna. Balansera statsbudgeten. Genomföra sociala reformer (pensioner, säkerhetskrav på arbetsplatsen osv), genomföra politiska reformer. Kolonialism (den är mycket mer avancerad än i EU). Diplomati. Handel: säkert mer än 100 resurser som man måste hålla koll på, dessa behövs för att hålla befolkningen glad och utrusta arméer och få industrierna att fungera osv.
Och ett par 1000 saker till.
- Wolfblitzer
- Medlem