Gevär

Användarvisningsbild
Backis
Medlem
Inlägg: 1291
Blev medlem: 2 september 2003, 20:48
Ort: Sviþjoð

Inlägg av Backis » 25 december 2003, 23:41

Man kan ju påminna om att på den gamla goda tiden när din bössa byggdes, så hade sånt där som massproduktion inte riktigt slagit igenom, så det fanns en väldans massa småtillverkare, som alla tillverkade mestadels likadana, men ändå hemskt olika bössor.

Det kan vara exakt hur svårt som helst att identifiera en sån där ganling. ;)

Dock borde ju en expert kunna identifiera stämplarna på pipan.

Användarvisningsbild
Viktor
Medlem
Inlägg: 68
Blev medlem: 24 juli 2003, 15:56
Ort: Stockholm

Inlägg av Viktor » 28 december 2003, 14:51

Jag har ett lika dant gevär men om du skruvar upp järnet som är bak på kolven så är det stämplar som man kan kolla närmre på..

Mvh, Viktor

little_gerhard
Ny medlem
Inlägg: 9
Blev medlem: 28 november 2003, 13:03
Ort: kungshamn

Inlägg av little_gerhard » 28 december 2003, 21:50

Vågar inte skruva loss den, det har ju några år på nacken :)

Användarvisningsbild
Viktor
Medlem
Inlägg: 68
Blev medlem: 24 juli 2003, 15:56
Ort: Stockholm

Inlägg av Viktor » 30 december 2003, 15:18

little_gerhard skrev:Vågar inte skruva loss den, det har ju några år på nacken :)
Skruva mycket försiktigt för under där finns det ganska många stämplar..

Mvh, Viktor

little_gerhard
Ny medlem
Inlägg: 9
Blev medlem: 28 november 2003, 13:03
Ort: kungshamn

Inlägg av little_gerhard » 30 december 2003, 16:38

Försökte med de sitter som berget. Vad tror du den är värd då? Du som nu har ett du med :)

Användarvisningsbild
Viktor
Medlem
Inlägg: 68
Blev medlem: 24 juli 2003, 15:56
Ort: Stockholm

Inlägg av Viktor » 30 december 2003, 18:47

Nån tusenlapp kanske jag vet inte jag är inte så bra på att värdera gammla vapen jag fick mitt av min farfar..

Mvh, Viktor

Skriv svar