Tysk II Vk kuriosa
Tysk II Vk kuriosa
Snackade med min "leverantör" igår, erbjöd mej en zeltbahn ur Svenskt förråd, DOCK, de hade gulmålat hörnen som varit stämplade me örn & svastika !!!
I veckan som gick tömmdes ytterligare ett gammalt Svensk förråd, en låda hjälmar sattes undan för att sekunderna senare backas över av en bandvagn (avsiktligt) pga att den innehöll 8 st obegagnade Tyska hjälmar, SS enligt uppgift.
Vad ska man säga om detta ?
Har Svenska försvaret för mycket pengar ?
Varför inte sälja på anbud, genom auktionsverket eller liknande ?
I veckan som gick tömmdes ytterligare ett gammalt Svensk förråd, en låda hjälmar sattes undan för att sekunderna senare backas över av en bandvagn (avsiktligt) pga att den innehöll 8 st obegagnade Tyska hjälmar, SS enligt uppgift.
Re: Tysk II Vk kuriosa
Jag är skeptisk att det har funnits tyska hjälmar i svenska förråd men förvisso kan det ju funnits i något gammalt förråd.karlmark skrev:Snackade med min "leverantör" igår, erbjöd mej en zeltbahn ur Svenskt förråd, DOCK, de hade gulmålat hörnen som varit stämplade me örn & svastika !!!
Kan ju hålla med om löpsedlarna, men de kan ju gå genomauktionsverket, de gör inte så stort väsen av sej.
Å det skulle förvåna mej mycket om det aldrig funnits Tysk utrustning i Svenska förråd !
Med tanke på alla tusentals ton Tysk mtrl som lagrades i Luleå tex. Även all transitering och internering måste ha avsatt en icke oansenlig mängd utrustning !?
Å det skulle förvåna mej mycket om det aldrig funnits Tysk utrustning i Svenska förråd !
Med tanke på alla tusentals ton Tysk mtrl som lagrades i Luleå tex. Även all transitering och internering måste ha avsatt en icke oansenlig mängd utrustning !?
- Wolfblitzer
- Medlem
Värst är väl ändå fordonsslakten.
Med ny valpar sprillans motorer slogs sönder etc etc.
Vet en kille som ville köpa 10 Husqvarna mc bjöd 100000 (10000 st).
Nej dom skulle skrotas.
Nya uniformspersedlar brändes upp.
Tja några hjälmar från Tyskland det är en Fjärt i rymden i samanhanget.
.
En annan Ankedokt är jag har en vän han är 70 år nu jobbade en sommar med att göra torktrasor riva lakan etc.
Dom fick en conteiner från Tyskland med gamla hakorsfanor som dom rev i bitar med det hände nog 1947. ( han kunde väl sparat 1st)
Med ny valpar sprillans motorer slogs sönder etc etc.
Vet en kille som ville köpa 10 Husqvarna mc bjöd 100000 (10000 st).
Nej dom skulle skrotas.
Nya uniformspersedlar brändes upp.
Tja några hjälmar från Tyskland det är en Fjärt i rymden i samanhanget.
.
En annan Ankedokt är jag har en vän han är 70 år nu jobbade en sommar med att göra torktrasor riva lakan etc.
Dom fick en conteiner från Tyskland med gamla hakorsfanor som dom rev i bitar med det hände nog 1947. ( han kunde väl sparat 1st)
- BMP-trekker2
- Medlem