Möjligen till skillnad från dig så ser jag det inte som en tävling.Det finns säkert en och annan jude som kan karakteriseras som krigsförbrytare, även om det som här dras fram hände efter andra världskriget. Men antalet är i varje fall att räkna i promille, jämfört med de horder av nazister som gjorde sig skyldiga till detta.
Eller hur, Mr_Y ?????
Judar som krigsförbrytare?
Re: Judar som krigsförbrytare?
Rubriken är Judar som krigsförbrytare och om du inte visste det så är det judiska inslaget i Mellanöstern rätt så påfallande.Yay! Revisionist Mr_Y som inte har några nazistiska åsikter är här för att under visa oss i historia!
F.ö, varför drar du upp Israel-Palestina frågan? Är inte den rätt så irrelevant i sammanhanget?
Jag är inte så insatt i detaljer men du verkar sakkunnig.F.ö2, "an eye for an eye" stämmer inte i detta fall, snarare än nagel mot mot en knäckt nacke följd av en kroppskändning.
Intressantare som jag ser det är judar med politiskt inflytande som enligt min uppfattning kvalificerat sig som anstiftare av krigsförbrytelser och brott mot mänskligheten, t ex Henry Morgenthau (jmf Frank) och propagandister som Ilja Ehrenburg och Theodor Kaufman (jmf Göbbles el Streicher).
”Germany Must Perish!” av T Kaufman (1941): http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/de ... ce&s=books
”Germany Must Perish!” av T Kaufman (1941): http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/de ... ce&s=books
Då kanske du skulle se efter vilken avdelning tråden befinner sig i: Andra världskriget. Håll alltså Israel (som inte fanns då) och palestinakonflikten utanför.Mr_Y skrev:Rubriken är Judar som krigsförbrytare och om du inte visste det så är det judiska inslaget i Mellanöstern rätt så påfallande.
- Martin Tunström
- Medlem
- Kontakt:
Krigsbrott att skriva en bok?Mr_Y skrev:Intressantare som jag ser det är judar med politiskt inflytande som enligt min uppfattning kvalificerat sig som anstiftare av krigsförbrytelser och brott mot mänskligheten, t ex Henry Morgenthau (jmf Frank) och propagandister som Ilja Ehrenburg och Theodor Kaufman (jmf Göbbles el Streicher).
/Anno
- Dûrion Annûndil
- Medlem
Exakt på vilket sätt var Morgenthauplanen "anstiftan till brott mot mänskligheten"? Det var ju definitivt inte anstiftan till krigsförbrytelse i och med att den gällde förhållanden efter krigsslutet.Mr_Y skrev:Intressantare som jag ser det är judar med politiskt inflytande som enligt min uppfattning kvalificerat sig som anstiftare av krigsförbrytelser och brott mot mänskligheten, t ex Henry Morgenthau (jmf Frank) och propagandister som Ilja Ehrenburg och Theodor Kaufman (jmf Göbbles el Streicher).
Rubriken ja. Ämnet var en viss Morel. Läs mer än rubriken nästa gång, det brukar hjälpa.Mr_Y skrev:Rubriken är Judar som krigsförbrytare och om du inte visste det så är det judiska inslaget i Mellanöstern rätt så påfallande.
F.ö så handlar detta forum om Andra Världskriget, utifall du missat det...
Vill nog påstå att processen som ledde till bildandet av staten Israel har ett visst samband med världskrigen men du gör som bekant dina högst egna bedömningar.Lindir skrev:Då kanske du skulle se efter vilken avdelning tråden befinner sig i: Andra världskriget. Håll alltså Israel (som inte fanns då) och palestinakonflikten utanför.Mr_Y skrev:Rubriken är Judar som krigsförbrytare och om du inte visste det så är det judiska inslaget i Mellanöstern rätt så påfallande.
Nej, men brott mot mänskligheten. Jmf Streicher.Anno skrev:Krigsbrott att skriva en bok?Mr_Y skrev:Intressantare som jag ser det är judar med politiskt inflytande som enligt min uppfattning kvalificerat sig som anstiftare av krigsförbrytelser och brott mot mänskligheten, t ex Henry Morgenthau (jmf Frank) och propagandister som Ilja Ehrenburg och Theodor Kaufman (jmf Göbbles el Streicher).
/Anno
Jmf Hitlers plan för Polen.Henke skrev:Exakt på vilket sätt var Morgenthauplanen "anstiftan till brott mot mänskligheten"? Det var ju definitivt inte anstiftan till krigsförbrytelse i och med att den gällde förhållanden efter krigsslutet.Mr_Y skrev:Intressantare som jag ser det är judar med politiskt inflytande som enligt min uppfattning kvalificerat sig som anstiftare av krigsförbrytelser och brott mot mänskligheten, t ex Henry Morgenthau (jmf Frank) och propagandister som Ilja Ehrenburg och Theodor Kaufman (jmf Göbbles el Streicher).
Du får nog vara lite mer specifik. Det enda dessa dokument har gemensamt är att de är planer för framtiden för europeiska länder. Exakt vad i Morgenthauplanen utgör anstiftan till exakt vilken typ av brott mot mänskligheten?Mr_Y skrev:Jmf Hitlers plan för Polen.Henke skrev:Exakt på vilket sätt var Morgenthauplanen "anstiftan till brott mot mänskligheten"? Det var ju definitivt inte anstiftan till krigsförbrytelse i och med att den gällde förhållanden efter krigsslutet.
Planerade han at döda och förslava den tyska befolkning och sedan installer amerikanska ubermenchen som kunde härska över dessa? F.ö så är ett förslag inte ett krigsbrott.Mr_Y skrev:Jmf Hitlers plan för Polen.Henke skrev:Exakt på vilket sätt var Morgenthauplanen "anstiftan till brott mot mänskligheten"? Det var ju definitivt inte anstiftan till krigsförbrytelse i och med att den gällde förhållanden efter krigsslutet.Mr_Y skrev:Intressantare som jag ser det är judar med politiskt inflytande som enligt min uppfattning kvalificerat sig som anstiftare av krigsförbrytelser och brott mot mänskligheten, t ex Henry Morgenthau (jmf Frank) och propagandister som Ilja Ehrenburg och Theodor Kaufman (jmf Göbbles el Streicher).
- Martin Tunström
- Medlem
- Kontakt:
För övrigt anser jag att Streicher inte skulle ha dömts för brott mot mänskligheten, utan för hets mot folkgrupp och suttit i finkan, i stället för avrättning. Men det är ju bara min uppfattning. Sedan hetsade Streicher i enormt mycket större proportioner.Mr_Y skrev:Nej, men brott mot mänskligheten. Jmf Streicher.Anno skrev:Krigsbrott att skriva en bok?Mr_Y skrev:Intressantare som jag ser det är judar med politiskt inflytande som enligt min uppfattning kvalificerat sig som anstiftare av krigsförbrytelser och brott mot mänskligheten, t ex Henry Morgenthau (jmf Frank) och propagandister som Ilja Ehrenburg och Theodor Kaufman (jmf Göbbles el Streicher).
/Anno
/Anno
Ja, personangrepp är skoj när man inte har argument.Mr_Y skrev:Är du överhuvudtaget bekant med Morgenthauplanen? http://upl.mine.nu/uplfolders/upload1/google.jp
Jag är mer bekant med Morgenthauplanen än du verkar tro. Jag frågar igen eftersom du inte vill svara. Exakt vilka delar av den utgör anstiftan till exakt vilka "brott mot mänskligheten"?