Jag vet inte hur man belägger en lögn, det får du gärna förklara.Henke skrev:Nöjer mig med att konstatera ett par saker:Mr_Y skrev: [En ännu större mängd obelagda påståenden, halvsanningar och snömos än tidigare]
1) att du fortfarande inte belagt eller tagit tillbaka din tidigare lögn, nämligen den att folktyskar i Polen utsattes för inte bara övergrepp, utan även rena massakrer redan innan krigsutbrottet.
2) "Churchillcitatet" om fel gris är ytterligare en ren lögn. Den är populär i revisionistkretsar. Churchill har aldrig sagt detta. Försök gärna motbevisa mig - t ex genom att hitta en mer exakt referens till var och när detta sades och vad han sade i övrigt vid tillfället.
3) att du med dårens envishet fortsätter att länka till bilder på din egen site. Bevisvärdet är som vanligt lika med noll.
4) Att du uppfattar "Polish Acts of Atrocity Against the German Minority in Poland; Compilation founded on Documentary Evidence and published for the German Foreign Office" (1940) som ett "standardverk" talar för sig själv. Sedan kan du säga vad du vill om att du inte är nazist.
Henrik
Förresten varför verkar du så upprörd? Man skulle nästan kunna tro att du hade något personligt emot tyskar.
Jag har flera gånger (två? tre?) hänvisat till en politiskt korrekt (koscher) källa som styrker uppgifterna i det officiella tyska dokumentet. Det finns givetvis fler. Här är länkar till ett par tyska websidor som tar upp krigsförbrytelser mot tyskar, även polska (inkl Brombergmassakern). Där finns också litteraturhänvisningar.
[länk borttagen av moderator]
[länk borttagen av moderator]
Dessutom har David Irving en liten blip om Brombergmassakern i ”Hitler’s War” (1977).
Hitler’s own anti-Polish feelings were comparatively new ; born of his frustrated plan in the fall of 1938 for an alliance with Poland against Stalin, they were now reinforced by events in this campaign. There is no trace of his crueler plans for Poland among the documents predating the outbreak of the war. In Poland, however, Hitler and his generals were confronted by what they saw as still warm evidence that Asia did indeed begin just beyond the old Reich frontier in the east. In the western Polish town of Bydgoszcz (Bromberg) the local Polish commander had ordered the massacre of several thousand German residents on the charge that some of them had taken part in the hostilities. G–ring’s paratroopers were being shot on the spot when captured by the Poles. It was also charged that the Poles had used poisonous blister-gases in manufacturing booby traps. Hitler was particularly angered by a report that a Polish prisoner who had jabbed out the eyes of a wounded German soldier had been routinely sent to the rear through regular army channels. (Hitler said he should have been tried and executed on the spot by a drumhead court-martial.)
(Observera att boken är från 1977, dvs när Irving ännu hade gott anseende.)
Bör kanske inte länka till websidan där jag hittade Polish Atrocities eftersom den inte är riktigt politiskt korrekt (koscher), men gör en googlesökning på +”polish atrocities” +”jr’s rare books and commentary” så lär du hitta den.
Beträffande Churchillcitatet är det något han ska ha yttrat 1946 appropå kommunismens utbredning. Jag har inte letat så noga, men intressant nog förekommer det inte på en lista över citat som felaktigt tillskrivits honom: http://www.winstonchurchill.org/i4a/pag ... pageid=112
Förnekarna – märker jag vid en snabbkoll – hänvisar gärna till följande länk. Får nog säga att det övertygar inte mig i alla fall.
http://www.ballhausplatz.at/johcgi/ball ... _News=1217
Here’s a revisionist lie that is mouthed by the revisionist man on the street, or I should say some men on the street. Churchill is misquoted as saying: “We slaughtered the wrong pig.” That’s revisionist wishful thinking. He could never have said that since there is no such idiom in English. He would have had to say: “We fought the wrong enemy.”
Kanske yttrat av någon hyperrationell person som inte förstår bildspråk… Eller som saknar referenser till grisslakt… Eller både och… Tja…
Här är förresten ytterligare ett citat av sedermera nobelpristagaren i litteratur: ”History will be kind to me for I intend to write it.” http://upl.mine.nu/uplfolders/upload0/9