Hess
- Mikael Eklund
- Medlem
Varför är uppgifterna om honom och hans flygning hemligstämplade för en lång tid framöver, det var 60(!) år sedan det hände.Mikael Eklund skrev:Här finns hans biografi i litet format.
http://www.historyplace.com/worldwar2/b ... ss-bio.htm
Snälla rara, varför i he**ete skulle han varit ett hot ? En senil gammal gubbe !
Micke
mvh Alex Robsahm
Överraskande mycket material hemligstämplas under vad som kan tyckas överdrivet lång tid. Hess är inte på något sätt unik på det sättet.Moonman skrev: Varför är uppgifterna om honom och hans flygning hemligstämplade för en lång tid framöver, det var 60(!) år sedan det hände.
mvh Alex Robsahm
Henrik
Det är iofs sant.Henke skrev:Överraskande mycket material hemligstämplas under vad som kan tyckas överdrivet lång tid. Hess är inte på något sätt unik på det sättet.Moonman skrev: Varför är uppgifterna om honom och hans flygning hemligstämplade för en lång tid framöver, det var 60(!) år sedan det hände.
mvh Alex Robsahm
Henrik
mvh Alex Robsahm
Om det nu var mord, varför skulle man ha väntat i 41 år med att ta kål på honom? Han var 93 år gammal och hade förmodligen dött av naturliga orsaker inom några år.
Och att han inte skulle ha varit kapabel att hänga sig? Han var uppenbarligen kapabel att ta en promenad i trädgården samma dag, tillsammans med en vakt. Han hade dessutom försökt att ta livet av sig tidigare.
Och framför allt - vad var motivet?
Henrik
Och att han inte skulle ha varit kapabel att hänga sig? Han var uppenbarligen kapabel att ta en promenad i trädgården samma dag, tillsammans med en vakt. Han hade dessutom försökt att ta livet av sig tidigare.
Och framför allt - vad var motivet?
Henrik
Att han var kapabel till att vandra med en vakt visste jag inte. Har enbart läst att hans skötare sa att han inte var kapabel att äta själv och att han inte trodde att han var kapabel att hänga sig själv, rent fysiskt. Motivet och varför de skulle ha väntat så länge skulle vara att man diskuterade hans frisläppning.
mvh Alex Robsahm
mvh Alex Robsahm
Det jag inte kan förstå i så fall är vem som skulle känt sig så hotad av frisläppningen att de drar igång en hemlig operation för att ta kål på Hess?Motivet och varför de skulle ha väntat så länge skulle vara att man diskuterade hans frisläppning.
Vad jag vet var Sovjet emot en frisläppning, medan västmakterna redan tidigare hade drivit på för att släppa honom. Möjligen höll Sovjets linje också på att mjukna något sedan Gorbatjovs makttillträde.
Henrik
Senast redigerad av 1 Henke, redigerad totalt 31 gånger.
- Panzergrenadier
- Medlem
He committed suicide in 1987 at age 92,
jag skulle vilja se denna gamla gubbe kanske klättra upp på en stol & hänga sig själv. han blev mördad för att han var ett hot mot "demokratin" typ.
som någon skrev tidigare. varför skulle den absolut sista fången i ett fängelse, enbart för krigsförbrytarna elr vad man ska kalla dom, hänga sig efter 46 år. dom ville juh bara bli av med han så dom kunde stänga skiten.
Mycket lögner & mystik kring rudolf hess, men ett självmord tror jag inte på
för mkt fakta emot dt
jag skulle vilja se denna gamla gubbe kanske klättra upp på en stol & hänga sig själv. han blev mördad för att han var ett hot mot "demokratin" typ.
som någon skrev tidigare. varför skulle den absolut sista fången i ett fängelse, enbart för krigsförbrytarna elr vad man ska kalla dom, hänga sig efter 46 år. dom ville juh bara bli av med han så dom kunde stänga skiten.
för mkt fakta emot dt
Jag vet inte men jag tror inte man mördar fångar för att få stänga fängelser, låter lite långsökt. Vad hände med Spandau sedan?Panzergrenadier skrev:He committed suicide in 1987 at age 92,
för mkt fakta emot dt
mvh Alex Robsahm
Oavsett om man tycker om det eller ej, så var det faktiskt Tyskland som ville ha fred med England, hela tiden.
Ribbentropp gjorde en invit när han åkte till England (1936?).
Hitler skrev på en överenskommelse om fred med Chamberlain 1938.
Hitler blev jättearg, när England förklarade krig 1939.
Hess flög till Skottland 1941 för att få till stånd fred.
Himmler försökte erbjuda England fred 1944/45.
(Vi får väl vara tacksamma för att England stod upp emot Tyskland. I annat fall hade vi kanske blivit ockuperade av en diktatur)
Ribbentropp gjorde en invit när han åkte till England (1936?).
Hitler skrev på en överenskommelse om fred med Chamberlain 1938.
Hitler blev jättearg, när England förklarade krig 1939.
Hess flög till Skottland 1941 för att få till stånd fred.
Himmler försökte erbjuda England fred 1944/45.
(Vi får väl vara tacksamma för att England stod upp emot Tyskland. I annat fall hade vi kanske blivit ockuperade av en diktatur)