Hearts Of Iron
- Panzerschreck
- Medlem
- Inlägg: 1021
- Blev medlem: 18 augusti 2003, 14:52
- Ort: Stockholm
- L. Josephson
- Medlem
- Inlägg: 1038
- Blev medlem: 23 oktober 2002, 00:06
- Ort: Stockholm
- Kontakt:
Nya eventsBrittSten skrev:ah, tack ska ni ha. hittade just vilken teknologi man avr tvungen att skaffa. =)
en annan fråga. vad är det för ändrigar det blir emd core patchen egentligen?
Nya länder
Nya techs
osv.
http://core.roadtowar.com
- L. Josephson
- Medlem
- Inlägg: 1038
- Blev medlem: 23 oktober 2002, 00:06
- Ort: Stockholm
- Kontakt:
- SuperPalle
- Medlem
- Inlägg: 1532
- Blev medlem: 9 oktober 2002, 17:57
- Ort: I19
- L. Josephson
- Medlem
- Inlägg: 1038
- Blev medlem: 23 oktober 2002, 00:06
- Ort: Stockholm
- Kontakt:
För att komma in på frågan kring arméernas utseende igen,,, själv föredrar jag stora arméer, de är inte lika benägna att retireara p.ga den höga organisationen( typ 12-14 div.) eftersom starka trupper kan kompensera för de svagare. Samtidigt tror jag oerhört starkt på rörlig offensiv krigföring, därav enbart motoriserat infanteri.
Detta är ett exempel på en effektiv armé:
4 Pansar div. Antitank brigader, improved medium
6 Mekaniserade div. Artilleri brigader
1 Motoriserad div. AA brigad
1 Motoriserad div. Ingenjör brigad
3 sådana arméer slår ut en hel nations försvar på nolltid
Detta är ett exempel på en effektiv armé:
4 Pansar div. Antitank brigader, improved medium
6 Mekaniserade div. Artilleri brigader
1 Motoriserad div. AA brigad
1 Motoriserad div. Ingenjör brigad
3 sådana arméer slår ut en hel nations försvar på nolltid
Låter som en bra arme. Tar en himla tida att bygga allt det där 
Jag har en annan fråga:
Jag spelar Sverige just nu och har problem att få mitt kol,olja och rubber att räcka till. Finns det något man kan göra när dom sakerna börjar sjunka väldigt lågt för att få upp dom igen.
Jag kan inte trade mer på marknaden för jag går redan 200 minus i järn och den kommer snart ta slut också. Är det bara att sluta bygga, forska och sedan sitta och vänta upp allt igen eller???
mvh
/Porta
Jag har en annan fråga:
Jag spelar Sverige just nu och har problem att få mitt kol,olja och rubber att räcka till. Finns det något man kan göra när dom sakerna börjar sjunka väldigt lågt för att få upp dom igen.
Jag kan inte trade mer på marknaden för jag går redan 200 minus i järn och den kommer snart ta slut också. Är det bara att sluta bygga, forska och sedan sitta och vänta upp allt igen eller???
mvh
/Porta
Hur kan du gå minus i järn när du får så mycket stål(stål,malm etc ingår i katogerion stål i hoi) från de norrländska gruvorna? Kolla upp hur mycket stål din industri förbrukar och subtrahera de med hur mycket stål du producerar. Då får du hur mycket du kan byta för fast ta det talet minus kanske 30 och handla för så mycket. Om du har mycket kol så skaffa dig en syntetiska industri dvs att industrin omvandlar kol till olja som omvandlas till gummi fast då kan de bli brist på kol.
Hmm jag var nog lite otydlig i min fråga.
Jag har mycket stål, men går minus 110 pga att jag är tvungen att trade för att få kol, gummi och olja.
Nu har jag väldigt lite kol kvar. Typ140 och olja och gummi ligger runt 10. Och alla tre ligger konstant runt dessa värden hela tiden.
Så om jag stänger av all produktion samt forskning kommer det att "hämta" sig då eller är jag tok rökt?
/Porta
Jag har mycket stål, men går minus 110 pga att jag är tvungen att trade för att få kol, gummi och olja.
Nu har jag väldigt lite kol kvar. Typ140 och olja och gummi ligger runt 10. Och alla tre ligger konstant runt dessa värden hela tiden.
Så om jag stänger av all produktion samt forskning kommer det att "hämta" sig då eller är jag tok rökt?
/Porta
- Johan Elisson
- Medlem
- Inlägg: 3530
- Blev medlem: 23 mars 2002, 17:58
- Ort: Rikets värn i väst.
Max tolv divisioner. Annars kommer inte fältmarskalken till sin fulla rätt, han kan kontrollera max tolv divisioner.Mörner skrev:För att komma in på frågan kring arméernas utseende igen,,, själv föredrar jag stora arméer, de är inte lika benägna att retireara p.ga den höga organisationen( typ 12-14 div.)[...]
Om du tror oerhört starkt på rörlig krigsföring ska du lämna alla divisioner i byrålådan utom pansar, och då inte slöa ner dem med artilleri-, pansarvärns- eller luftvärnsbrigader.[...]Samtidigt tror jag oerhört starkt på rörlig offensiv krigföring, därav enbart motoriserat infanteri.
Detta är ett exempel på en effektiv armé:
4 Pansar div. Antitank brigader, improved medium
6 Mekaniserade div. Artilleri brigader
1 Motoriserad div. AA brigad
1 Motoriserad div. Ingenjör brigad
Jag skrev en nybörjarguide för HoI en gång i tiden (» Kan läsas här), som fungerar för 1.05, och som torde vara hyfsat gångbar även för 1.05c. Jag har dock inte spelat HoI på ett ganska långt tag då lumpen och även min HoI-modifikation The Great War (som förhoppningsvis har en betarelease runt nyår) tar ut sin rätt, så jag är lite osäker på om det är mycket som förändrats. Tillbaka till min röda tråd, jo, jag förespråkade i alla fall följande organisation av landstridskrafterna, och som fortfarande borde fungera:
Naturligtvis gäller även devisen "bryt igenom, omringa, förinta, organisera, bryt igenom, omringa, förinta, organisera...".Jag skrev:Organisera dina trupper på bästa möjliga sätt. Detta varierar naturligtvis från tillfälle till tillfälle, men det grundläggande är att alltid utnyttja dina ledares förmåga till fullo. Jag organiserar mina arméer enligt följande (detta som Tyskland):Pansararméerna är dina anfallsformationer. Det är dessa som utför dina genombrott och som slår tillbaka fientliga anfall. Pansardivisionerna ska aldrig, aldrig, förstärkas med någon annan brigad än ingenjörsbrigaden. Detta för att utnyttja snabbheten till fullo. Dessutom ökar ingenjörerna försvarsförmågan samt även snabbheten. De mekaniserade arméerna är understöd i anfall och även reserv i försvar. De mekaniserade divisionerna kan vara utrustade med brigader, främst artilleri eller pansarvärn, vilket även gäller pansardivisionerna i denna formation, då snabbheten inte är lika viktig. Infanterikårerna innefattar alla andra typer av enheter, infanteri, bergsjägare, fallskärmsjägare och marininfanteri. Dessa ska bara agera försvar, och så gott som aldrig användas i anfall om det inte är riktig kris. De ska flyttas frammåt i spåret av de rörliga formationerna för att möjliggöra ytterligare genombrott av pansararméerna. Infanteridivisionerna utrustar jag oftast inte med brigader då dessa är relativt dyra, IC som kan användas till pansar istället. Motoriserat infanteri med artilleribrigader är en lösning som jag testat lite, men jag vet inte om den är till någon större nytta, möjligtvis i terräng där pansarformationerna har nersänkt anfallsstyrka. Se till att alltid ha en fältmarskalk med i varje anfall.
- Pansararméer - tolv pansardivisioner under en fältmarskalk.
- Mekaniserade arméer - nio mekaniserade divisioner och tre pansardivisioner under en fältmarskalk.
- Infanterikårer - tre infanteridivisioner under en generallöjtnant.
/Johan