Return of the King-Trailern *SPOILERS*

Diskussioner kring J.R.R. Tolkien och hans verk.
Användarvisningsbild
Tomas Ibsen
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Tomas Ibsen » 13 oktober 2003, 13:18

Hm, en upponervänd glödlampa, en liten spindel och en liten hob. Hm, jag har inte kommit så långt i tvåan, men jag trodde den skulle vara lite större än så. Men, vad vet jag? :D

Fan, tycker trean ska vara 4 timmer lång i orginalet, sen 5 timmar lång i extended versionen. Det är så mycket som fattas i de andra filmerna. Som Tom Bombadill tex!

Danne
Medlem

Inlägg av Danne » 13 oktober 2003, 13:33

en liten spindel
Om du kallar den spindeln för "liten", undrar jag vad du kallar en vanlig husspindel.... Molekylpytte??
Det är så mycket som fattas i de andra filmerna. Som Tom Bombadill tex!
Ja, tack och lov!!!

Användarvisningsbild
Tomas Ibsen
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Tomas Ibsen » 13 oktober 2003, 16:12

Danne skrev:Om du kallar den spindeln för "liten", undrar jag vad du kallar en vanlig husspindel.... Molekylpytte??
Du vet vad jag menar.... :roll:
Ja, tack och lov!!!

Fan vad alla verkar dissa ner på honom nu då!? Är det bara min fantasi eller hatar alla på Tolikenforumet Tom Bombadill? :roll: 8O :?

Danne
Medlem

Inlägg av Danne » 13 oktober 2003, 16:19

Du vet vad jag menar....
Nja, inte riktigt, om jag ska vara ärlig. Själv tycker jag att vår kära spindelshona ser ut att vara ungefär i den storlek som jag tänkt mig henne... Däremot håller jag med om att glödlampan var ful, men det kanske blir bättre i den färdiga filmen.
Fan vad alla verkar dissa ner på honom nu då!? Är det bara min fantasi eller hatar alla på Tolikenforumet Tom Bombadill?
Ja, alla! :) Nejdå, jag gillar gamle Tom skarpt i boken, och episoden bland Kummelåsarna är oerhört spännande, men jag tycker det var ett klokt beslut att plocka bort detta ur filmerna. Första filmen är lång nog som den är, tycker jag (i sin förlängda version, i alla fall).

Användarvisningsbild
Eowyn
Medlem

Inlägg av Eowyn » 13 oktober 2003, 22:59

Korsriddaren skrev: Fan vad alla verkar dissa ner på honom nu då!? Är det bara min fantasi eller hatar alla på Tolikenforumet Tom Bombadill? :roll: 8O :?
men han är ju så FJOLLIG!!!

Användarvisningsbild
Tomas Ibsen
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Tomas Ibsen » 14 oktober 2003, 12:37

Danne skrev:
Du vet vad jag menar....
Nja, inte riktigt, om jag ska vara ärlig. Själv tycker jag att vår kära spindelshona ser ut att vara ungefär i den storlek som jag tänkt mig henne... Däremot håller jag med om att glödlampan var ful, men det kanske blir bättre i den färdiga filmen.
Fan vad alla verkar dissa ner på honom nu då!? Är det bara min fantasi eller hatar alla på Tolikenforumet Tom Bombadill?
Ja, alla! :) Nejdå, jag gillar gamle Tom skarpt i boken, och episoden bland Kummelåsarna är oerhört spännande, men jag tycker det var ett klokt beslut att plocka bort detta ur filmerna. Första filmen är lång nog som den är, tycker jag (i sin förlängda version, i alla fall).

Ok, det var just den lilla episoden med kummelåsarna som jag syftade på. Det är ju liksom en halvstor grej i boken ju. Lite dumt att bara klippa bort det menar jag. men men.

Har inte kommit till honmonstret än, så jag vet faktiskt inte. Men det lär väl komma. :)

@Eowyn: Hm, typist småpbarnsargument. :P (Min papa är större än din pappa.

Ja det är han, stor som ett hus!

PAAAAAAAAAAPPPPPPPPPPPPPPAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!! :P :P :P )

Morthaur
Medlem

Inlägg av Morthaur » 14 oktober 2003, 14:49

Någon som vet om scenen där Häxmästaren möter Gandalf i Minas Tirith, efter att murbräckan krossat porten, ska vara med i 3:an?

Tycker det är en av de mäktigaste händelserna i hela trilogin.

Danne
Medlem

Inlägg av Danne » 14 oktober 2003, 15:50

Någon som vet om scenen där Häxmästaren möter Gandalf i Minas Tirith, efter att murbräckan krossat porten, ska vara med i 3:an?
Jag skulle tro det.

Användarvisningsbild
Aeglos
Medlem

Inlägg av Aeglos » 14 oktober 2003, 20:58

Jag längtar så himla mycket efter att få se Örnarna segla in över svarta porten..
Gör inte ni det?

Användarvisningsbild
Gothmog
Medlem

Inlägg av Gothmog » 20 oktober 2003, 00:01

Jodå, ska bli väldigt mäktigt att få se örnarnas störta ner mot svarta portarna. Jag har en bild i mitt huvud hur dom störtar ner genom skyn till typ samma musik som när Gandalf och Eomer undsätter Théoden vid Helms Klyfta i tvåan.

kalimak
Medlem

Inlägg av kalimak » 20 oktober 2003, 01:18

Till alla som tycker att Shelob är liten, frukta icke mer! Det vi ser i trailern är tydligen bara huvudet.. Lyckades också efter långvarigt surfande lista ut att Aragorns berömda tal (I see in your eyes the same fear osv) INTE tar plats på Pelennor som jag trodde, utan utanför Morannon. De har klippt trailern så ondskefullt att det ser ut som om han talar till Rohirrim utanför Minas Tirith, men kollar man noga ser man svarta portarna i bild bakom honom. Gillade trailern men tyckte som vanligt att Arwen och framför allt Elrond tog lite för mycket plats än vad som var nödvändigt. Gillar inte och har aldrig gillat Hugo Weaving i rollen, jag tycker att han känns jävligt malplacerad, men nåväl.. Börjar bli förväntansfull nu :)

Användarvisningsbild
Tomas Ibsen
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Tomas Ibsen » 20 oktober 2003, 08:39

Trailern går innan Tredjevågen här i avesta. En f.ö PRISVÄRD film! :D

Användarvisningsbild
gjabben
Medlem

Inlägg av gjabben » 20 oktober 2003, 17:32

E de någon här på forumet som kan tala om för mig vad det där blåa skitet e som skjuts upp från minas morgul?

Användarvisningsbild
Eowyn
Medlem

Inlägg av Eowyn » 20 oktober 2003, 21:13

ja, jag har också undrat var det är--och jag har då inte listat ut det än

kalimak
Medlem

Inlägg av kalimak » 20 oktober 2003, 21:36

Tolkade strålen från Minas Morgul som PJ:s version på "signalen" Frodo och Sam ser innan häxmästaren och hans här kommer ridande ut. Kan inte komma på vad det annars skulle kunna vara.

Skriv svar