Ang Nurnbergrättegången
-
Kaltenbrunner
- Ny medlem
Ang Nurnbergrättegången
Någon som vet om det finns bilder på de avrättade tyska krigsförbrytarna efter Nurnberg rättegångarna, i så fall vart. Har sett någon bild på Göring men det är allt.
Tack på förhand
Henrik
Tack på förhand
Henrik
- L. Josephson
- Medlem
- Kontakt:
- SuperPalle
- Medlem
Göring tog ju gift och dog innan hans avrättning. Att ta fotografier på dom hängdas lik känns lite makabert. Fast man vet ju aldrig.
I filmen "nurenbergrättegångarna" (eller något sådant) som gick på tv nyligen så fanns det visserligen en fotograf (eller flera tror jag till och med att det var) med vid hängningen som fotade precis när dom blev hängda. Jag vet inte om dessa fotografer fanns i verkligheten och om bilderna finns att få tag på.
Eder
- Palle
I filmen "nurenbergrättegångarna" (eller något sådant) som gick på tv nyligen så fanns det visserligen en fotograf (eller flera tror jag till och med att det var) med vid hängningen som fotade precis när dom blev hängda. Jag vet inte om dessa fotografer fanns i verkligheten och om bilderna finns att få tag på.
Eder
- Palle
- SuperPalle
- Medlem
- GrillKrydda
- Medlem
-
Kaltenbrunner
- Ny medlem
Ang Nurnberg
Tack för svaren, tänkte eftersom det finns bilder på "Reichmarshallen" och Keitel o Jodl, så borde det kanske finnas även på Seyss - Inquart, Frank och Kaltenbrunner. Jag vet att det finns en del obduktionsbilder på Hess i slutet av 80-talet när han dog/begådde självmord.
Kanske en dum fråga, men va f*n är man intresserad så är man!
Tack igen
Henrik
Tack igen
Henrik
- GrillKrydda
- Medlem
Re: Ang Nurnberg
Jag såg någonting på TV där det var om att två män hade mördat Hess? Var det så? Någon som vet?Kaltenbrunner skrev:Tack för svaren, tänkte eftersom det finns bilder på "Reichmarshallen" och Keitel o Jodl, så borde det kanske finnas även på Seyss - Inquart, Frank och Kaltenbrunner. Jag vet att det finns en del obduktionsbilder på Hess i slutet av 80-talet när han dog/begådde självmord.
Tack igen
Henrik
-
Von Nilsson
- Medlem
Precis. Jag som slaktat kossor i nästan ett halvår kan intyga detta. Ofta är ögonen öppna på djuren när de hänger i linan. Trots att de då är döda, eller åtminstone hjärndöda (det är inte jag som skjuter dem, men det är jag som hugger huvudet av dem - då är de kliniskt döda).ihaveabike skrev:därför att man inte automatiskt stänger ögonen efter döden har inträffat. du kan inte stänga ögonen på en död utan att hålla kvar locken i en bra stund, dvs det du ser på film är inte korrekt
Re: Ang Nurnbergrättegången
Jovisst! De hysteriska massorna som hojtade paa hämnd krävde naturligtvis att få se bilder av liken. Och världspressen 'tog utmaningen' och oversvammades av bilder av ALLA de hangda, komplett med snaror om halsen i de flesta fall. Idag hade saadana excesser troligen varit otankbara, men i efterkrigsaarens hatklimat, var det bara faa som fann hela cirkusen vämjelig. Var bilderna finns idag - är nog i skamvrån.Kaltenbrunner skrev:Någon som vet om det finns bilder på de avrättade tyska krigsförbrytarna efter Nurnberg rättegångarna, i så fall vart. Har sett någon bild på Göring men det är allt.
Tack på förhand
Henrik
-
nikodemus90
- Ny medlem