Filmklubb?
Nu dyker jag in i diskussionen lite i efterhand. Men jag har en idé om att en filmklubb där varje medlem köper ett antal filmer, låt säga 3 stycken. En hemsida ordnas där alla filmer listas samt ett bokningsystem. Sedan kan man låna filmer av de andra medlemarna. Man bokar upp sig för filmen i exempelvis två veckor. Sedan skickar man filmen vidare till nästa man på tur. På så sätt kan man få tillgång till ett stort antal filmer.
En tanke bara...
En tanke bara...
Förslag:
Om man nu skall göra som föregående talare föreslog, så måste man ha vissa regler..
EX.
§1 De som är med måste skicka in en list på vilka "krigsfilmer" de har, och uppdatera denna lista med ev nya.
§2 ett maximum ersättnigs belopp om filmen förloras/går sönder.
§3 ett max antal dagar man får ha filmen
§4 den som "lånar" filmen betalar porto eller liknande
detta var bara ett förslag.
men ni som vill vara med maila mig igen, jag har förlorade i princip alla adresser.
sedan måste vi träffas på ICQ eller liknande för att komma överens om regler och liknande...
/
MArtin
Om man nu skall göra som föregående talare föreslog, så måste man ha vissa regler..
EX.
§1 De som är med måste skicka in en list på vilka "krigsfilmer" de har, och uppdatera denna lista med ev nya.
men ni som vill vara med maila mig igen, jag har förlorade i princip alla adresser.
sedan måste vi träffas på ICQ eller liknande för att komma överens om regler och liknande...
/
MArtin
själv har jag MSN messenger men det vet Patrik redan.DocDoom skrev:Förslag:
EX.
/
MArtin
Hej!
Det fins program som kan ta alla tre... har dock glömt namnet.
men iaf maila mig era adresser igen..
martin.jonsson3@telia.com
Det fins program som kan ta alla tre... har dock glömt namnet.
men iaf maila mig era adresser igen..
martin.jonsson3@telia.com
Självklart!DocDoom skrev:Förslag:
"Medlemskapet" till klubben kan bestå av låt säga 3 filmer. Sedan förnyar man med tre filmer varje år (halvår). Vill man gå ur klubben får man tillbaka sina "satsade" filmer.DocDoom skrev:§1 De som är med måste skicka in en list på vilka "krigsfilmer" de har, och uppdatera denna lista med ev nya.
Ja, det är något att fundera över.DocDoom skrev:§2 ett maximum ersättnigs belopp om filmen förloras/går sönder.
Två veckor är väl ganska bra. Sedan är det bara att ordna ett bokningschema på en hemsida. Det kan inte vara så svårt.DocDoom skrev:§3 ett max antal dagar man får ha filmen
Eller så skickar man med portopengar när man skickar filmen vidare. Det blir enklast och rättvisast.DocDoom skrev:§4 den som "lånar" filmen betalar porto eller liknande
Re: Filmklubb?
Finns ett ställe på nätet... hehe.. om man går till discshop.com så kan man hitta många gamla klassiker och krigsfilmer.. bra sidaDocDoom skrev:Skulle det inte gå att organisera en film klubb för historiska filmer/krigsfilmer.
tex både amerikanska och andra, kanske till och med försöka hitta gammla propaganda filmer?
tänkte att man kanske skulle kunna tjäna på att köpa många på en gång..
/Martin
-
Sturmgeschütz
- Medlem
- Kontakt:
pust
Orkar riktigt intre läsa allt men om det blir något maila på kultingen@websidorna.com
- L. Josephson
- Medlem
- Kontakt: