Nu är jag arg!

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
Användarvisningsbild
Tobbger
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Tobbger » 27 augusti 2003, 19:31

Alltså det är konstigt. Det ska ju vara verklighetstroget och lite utmanade. Men ändå så kallas man kampare och fuskare när man är kryskytt. Så dom sóm valde att bli krypskyttar när dom gjorde värnplikten var fuskare. I såna fall så är ju en helt vanlig soldat fuskig. En som släpepr dynamit.

Vad konstigt folk tänker. Om man inte vill spela ett realistiskt spel som Americas Army så kan man ju ta och spela Worms eller Crash Bandicott.. :wink:

Användarvisningsbild
Petter D
Medlem

Inlägg av Petter D » 27 augusti 2003, 19:52

Jag avskyr alla värdelösa nollor som hittar på inofficiella regler för att dom själv suger.
1) Inga krypskyttar.
2) Inget basecamping (hade inte ni varit så värdelösa att vi pressat er tillbaka till er huvudbas hade det inte funnits nåt skäl till att basecampa).
3) Inga bombningar av huvudbasen. Dom får väl skylla sig själv om dom står och plane campar?
4) Dynamit - fegt!
5) Scud - fegt!
6) Skickligt artilleri - fegt!
7) Stinger mot plan - fegt!

Vad finns kvar? Vanliga eldstrider och Quakenördar som springer omkring och använder AT som ett eldstridsvapen (fast det blir ju värst för dom själva...).
Senast redigerad av 1 Petter D, redigerad totalt 28 gånger.

Användarvisningsbild
Erik F
Tidigare medlem

Inlägg av Erik F » 27 augusti 2003, 21:38

Slickepinnen skrev:Om jag skulle mött några jag visste vad dom hette som gjorde så där mot mig på stan hade jag gått till Polisen dirket. Synd att det blir för anonymt när man spelar :cry:
Det här känner jag igen, det är inte helt ovanligt med barn som bara fördriver tiden på en server utan att bry sig det minsta om att spela seriöst, dvs dom kan ägna hela tiden åt att skjuta lagkamrater, gömma sig i motståndarens huvudbas (t ex inuti en hangar med en stridsvagn) osv.

Detta är förbaskat tråkigt om man är ute efter att pröva sina kunskaper mot seriösa spelare, men man kan vända på det till sin fördel, för i Battlefield ska man faktiskt döda sina motspelare.
När jag råkar ut för dessa trista motspelare brukar jaf ge mig fan på att jaga och helt skoningslöst döda dessa spelare om det så är genom att köra över dom med ena hjulet på min Stuka.
Efter ett tag förstår dom att det är tråkigt att dö och "spawna" gång på gång.
Det resulterar i att dom blir hämndlystna och försöker döda dig, vilket tvingar dom att spela seriöst, eller så går dom helt enkelt ur servern.

m v h

/Erik

Användarvisningsbild
Erik F
Tidigare medlem

Inlägg av Erik F » 27 augusti 2003, 21:43

Peiper skrev:Tyvärr har det blivit mer och mer sådant i Bf och DC.
Ännu tråkigare är det att bli anklagad som cheater bara för att det går bra för en
Det är förbaskat trist med människor som inte kan tåla att det finns ruskigt bra spelare, men det är också lika tråkigt med de "lama" spelarna som tex:
- gömmer sig med en stridsvagn i motståndarnas huvudbas och skjuter spelare som precis "spawnat" in, eller som
- i "Flag-tag" samlar hela sin trupp och gömmer sig kring den egna flaggan och minerar hela området och sätter sig vid luftvärnskanonerna osv.

I båda fallen kommer de gå bra för de "lame", men likt förbaskat blir spelet väldigt tråkigt för de andra.

/Erik

Användarvisningsbild
Erik F
Tidigare medlem

Inlägg av Erik F » 27 augusti 2003, 21:48

Centurion skrev:Jag avskyr alla värdelösa nollor som hittar på inofficiella regler för att dom själv suger.
1) Inga krypskyttar.
2) Inget basecamping (hade inte ni varit så värdelösa att vi presssat er tillbaka till eran main hade det inte funnits nåt skäl till att basecampa).
3) Inga bombningar av huvudbasen. Dom får väl skylla sig själv om dom står och plan campar?
4) Dynamit - fegt!
5) Scud - fegt!
6) Skickligt artilleri - fegt!
7) Stinger mot plan - fegt!

Vad finns kvar? Vanliga eldstrider och Quakenördar som springer omkring och använder AT som ett eldstridsvapen (fast det blir ju värst för dom själva...).
Jag ger mig, det är trist när man blir utsatt för base-camping, men man kan inte sätta upp den typen av regler för krig.
Vad ska man göra när de som var utsatta för base-camping, men gavs tillåtelse att organisera om får möjlighet att avancera, ska de då sluta upp med avancemanget och visa på sportslighet som tack för att de fick möjlighet att organisera, eller ska de vara skoningslösa och fortsätta sin attack?

Nej, jag drar tillbaka allt jag har sagt, det ska inte finnas den typen av regler.

/Erik

Småländske-Legionären
Medlem

Inlägg av Småländske-Legionären » 29 augusti 2003, 19:27

Man kan undra vad det är för folk som spelar krigsspel egentligen.. jag spelar spel som Medal of Honor, Enemy territory, Vietcong m.m för att jag är intresserad utav olika krig. Men dom flesta som spelar verkar vara kaxiga småungar som använder "lol" i varenda mening. Det skulle vara kul om man för en gångs skull stötte på en grupp spelare som använde mycket taktik och pratade artigt med varandra. Fast det kanske inte går att hitta om man inte är med i klaner.

Användarvisningsbild
Björn E
Medlem

Inlägg av Björn E » 29 augusti 2003, 20:34

Börja spela krigsspel (ni vet vad jag menar, wargames ;)), bara en sån sak som att man behöver läsa manualen för att lära sig spela skrämmer bort 99% av l337-kidsen :)

Användarvisningsbild
Wolfblitzer
Medlem

Inlägg av Wolfblitzer » 29 augusti 2003, 22:14

Men då är det inte adrenalinframkallande

Användarvisningsbild
Mrkos
Medlem

Inlägg av Mrkos » 31 augusti 2003, 01:37

Jag körde Bf på OMG som jänkare i en P-51 flyger nästan alltid och är ganska bra på det :D hehe, iaf så bombade jag och en anan kille skiten ur deras tanks, då började en kille som tydligen var admin att förolämpa oss, vi sa att man inte skulle bete sig så utan spela som vanligt, ....BAN :roll:

Användarvisningsbild
Marcus Svernvik
Medlem

Inlägg av Marcus Svernvik » 31 augusti 2003, 08:55

När jag spelade ET på min favorit server, kommer det någon som aldrig har varit där innan. Vet ni vad han gör? Han börjar kalla oss fuskare bara för att det går bra. Det är inte över ännu. Sedan går han över till vårat lag och gissa vad han gör där. Han börjar Teamkilling :x :x .Jag blir bara så j*vla arg.

/Marcus

Robban
Medlem

Inlägg av Robban » 8 september 2003, 18:05

måste ställa en enkel fråga bara som inte är värd att få sin egen tråd.
har glömt hur man gör så fallskärmen fälls ut, hur var det nu igen??? :)

Morthaur
Medlem

Inlägg av Morthaur » 8 september 2003, 22:05

Robban skrev:måste ställa en enkel fråga bara som inte är värd att få sin egen tråd.
9 :)

Användarvisningsbild
Gatzu
Medlem

Inlägg av Gatzu » 8 september 2003, 22:10

Robban skrev:måste ställa en enkel fråga bara som inte är värd att få sin egen tråd.
Jag rekommenderar att du binder knappen F för det...

Robban
Medlem

Inlägg av Robban » 10 september 2003, 18:50

nix...9 :|

Användarvisningsbild
Gatzu
Medlem

Inlägg av Gatzu » 10 september 2003, 18:52

Robban skrev:nix...9 :|
Varför tycker du knapp nio? är bra då? F ligger mycket närmare till hands och F = fallskärm!!! 8) i rest my case.

Skriv svar