Måste bara tilläga att jag snodde den av min geografilärare som samlade på atlaser (hur fan heter det i plural) och han hade redan i privat ägo fem likadana så det gjorde nog inget att den råkade slinka ner i väskanPirre skrev:Ja - när ni andra har vågat berätta måste även jag erkänna att jag har fått med mig ett atlas från skolan och glömt att lämna tillbaka det...Andreas Wien skrev:jag har en historisk atals, osm beskriver världen och europa från omkring år 0 och framåt. Den är inte så tjock eller snygg, men den är bättre än ingen alls. JAg snodde den från min gymnasieskola en gång i tiden och atlasen är troligtvis skolmateriel, ska kolla titel och förlag när jag kommer hem från jobbet.Välkommen till "Atlasstöldklubben"!ag har en historiskt atlas som jag snodde i högstadiet, den heter "Atlas till historien" utgiven av Almqvist och Wiksell men den innehåller bara politiska kartor.
Jag har också "hittat" en "Atlas till Historien" när jag gick på gymnasiet. En ganska intresant atlas på 56 sidor.
Kolla på diverse boksidor och bokklubbar, typ Pennan och Svärdet, så hittar ni säkert något?
Mvh Andreas Wien
Mvh,
Pirre - medlem i Skalmans AA (anonyma atlastjuvar)
Ps. Och så undrar folk vad alla skattepengar går...![]()
Ps2. Finns det inte antikvariat som är inriktade på atlas? Har för mig att jag sett det någonstans, men jag kan ha fel... Ds.
/Patrik