Varför bara Tolkien?

Diskussioner kring J.R.R. Tolkien och hans verk.
Användarvisningsbild
Abs0
Medlem
Inlägg: 109
Blev medlem: 27 juli 2003, 10:48
Ort: Nykvarn, Sweden

Varför bara Tolkien?

Inlägg av Abs0 » 11 augusti 2003, 19:31

Kanske en dum fråga, men varför finns det bara ett forum om Tolkien? Varför diskuteras inte Fantasy i övrigt? Han kanske var den första med fantasy böcker, men det finns många andra bra författare som Eddings, Pratchet och Williams.

Bara en åsikt :)

Användarvisningsbild
gjabben
Medlem
Inlägg: 369
Blev medlem: 24 juni 2003, 11:12
Ort: lomma

Inlägg av gjabben » 11 augusti 2003, 22:55

håller med, det finns även många andra fantasy-böcker som borde kunna diskuteras, men de kanske finns nått forum för det, har inte kollat så noga :?

Användarvisningsbild
Abs0
Medlem
Inlägg: 109
Blev medlem: 27 juli 2003, 10:48
Ort: Nykvarn, Sweden

Inlägg av Abs0 » 11 augusti 2003, 22:57

gjabben skrev:men de kanske finns nått forum för det, har inte kollat så noga :?
Menar du på Skalman?

Användarvisningsbild
gjabben
Medlem
Inlägg: 369
Blev medlem: 24 juni 2003, 11:12
Ort: lomma

Inlägg av gjabben » 11 augusti 2003, 22:58

ja

Användarvisningsbild
Abs0
Medlem
Inlägg: 109
Blev medlem: 27 juli 2003, 10:48
Ort: Nykvarn, Sweden

Inlägg av Abs0 » 11 augusti 2003, 23:00

Jaha. Nej det tror jag inte.
Men kanske ? :roll:

Användarvisningsbild
gjabben
Medlem
Inlägg: 369
Blev medlem: 24 juni 2003, 11:12
Ort: lomma

Inlägg av gjabben » 11 augusti 2003, 23:02

mm... Vill gärna diskutera "sagan om drakens återkomst"... gillar dom... de är ett verk på 18 böcker 8)

Användarvisningsbild
Abs0
Medlem
Inlägg: 109
Blev medlem: 27 juli 2003, 10:48
Ort: Nykvarn, Sweden

Inlägg av Abs0 » 11 augusti 2003, 23:03

Åhh. så det är nåt att läsa?
Vem har skrivit dom då?
Själv föredrar jag Terry Pratchet, han får in väldigt mycket humor i sinna böcker. Alla är dock inte bra :|

Användarvisningsbild
gjabben
Medlem
Inlägg: 369
Blev medlem: 24 juni 2003, 11:12
Ort: lomma

Inlägg av gjabben » 11 augusti 2003, 23:04

ok... Författaren till "Sagan om drakens återkomst"-böckerna heter nått på Jordan... kommer inte på förnamnet nu..

Användarvisningsbild
Abs0
Medlem
Inlägg: 109
Blev medlem: 27 juli 2003, 10:48
Ort: Nykvarn, Sweden

Inlägg av Abs0 » 11 augusti 2003, 23:06

Har hört det namnet...
Jaja, kanske ska kolla upp det då :)

Användarvisningsbild
gjabben
Medlem
Inlägg: 369
Blev medlem: 24 juni 2003, 11:12
Ort: lomma

Inlägg av gjabben » 11 augusti 2003, 23:07

ja.... jag har iofs bara läst första boken :P men den e bra i alla fall... inget som går upp imot Tolkiens verk men det e värt att testa sig på.

Användarvisningsbild
Abs0
Medlem
Inlägg: 109
Blev medlem: 27 juli 2003, 10:48
Ort: Nykvarn, Sweden

Inlägg av Abs0 » 11 augusti 2003, 23:09

Sant. håller på med Silmarillion, lite små seg i början tycker jag =/

Användarvisningsbild
gjabben
Medlem
Inlägg: 369
Blev medlem: 24 juni 2003, 11:12
Ort: lomma

Inlägg av gjabben » 11 augusti 2003, 23:15

Ja, men den är inte segare än sagan om ringen... Silmarillion är en av de bästa böckerna Tolkien gjort... så fortsätt kämpa :D

Användarvisningsbild
Abs0
Medlem
Inlägg: 109
Blev medlem: 27 juli 2003, 10:48
Ort: Nykvarn, Sweden

Inlägg av Abs0 » 11 augusti 2003, 23:17

Det skall jag göra :) :)

Användarvisningsbild
gjabben
Medlem
Inlägg: 369
Blev medlem: 24 juni 2003, 11:12
Ort: lomma

Inlägg av gjabben » 11 augusti 2003, 23:19

bra... ska nog läsa om den snart.. har glömt lite från den :cry:

Användarvisningsbild
Abs0
Medlem
Inlägg: 109
Blev medlem: 27 juli 2003, 10:48
Ort: Nykvarn, Sweden

Inlägg av Abs0 » 11 augusti 2003, 23:20

Hehe ok. Har du läst Sagor Från Midgård?
Har nämligen den hemma men inte börjat ännu. Något att läsa?

Skriv svar