Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
-
Daniel
- Medlem
- Inlägg: 303
- Blev medlem: 31 mars 2002, 10:05
- Ort: Gbg, Änglarnas stad
Inlägg
av Daniel » 7 augusti 2003, 19:01
Model skrev:Självklart tycker jag Das Boot.
/ Marcus
Håller med!
-
tobbe
- Medlem
- Inlägg: 1821
- Blev medlem: 23 mars 2002, 02:09
- Ort: Göteborg
Inlägg
av tobbe » 7 augusti 2003, 20:19
Heroes In The Snow skrev:Das Boot utan konkurrens. Den är välgjord, realistisk och samtidigt riktigt, riktigt underhållande. Kan ses hur många gånger som helst.
Sen gillar jag Memphis Belle också. Främst på grund av mitt stora intresse för bombplan, men också för att det är en mycket bra film.
Är det bara jag som ogillar att titta på filmer som man har sett förr speciellt när de är runt 3 timmar som Das boot är?
-
Lasse
- Medlem
- Inlägg: 1541
- Blev medlem: 26 mars 2002, 16:03
- Ort: Sthml
Inlägg
av Lasse » 7 augusti 2003, 20:34
Robban skrev:saving private ryan är ingen dålig film, och jag har sett den hur många kommer som helst....
Har sett landstigningen över 25 ggr!! Den rockar så hårt!
-
Tomas Ibsen
- Medlem
- Inlägg: 3626
- Blev medlem: 5 mars 2003, 15:27
- Ort: Gotland.
-
Kontakt:
Inlägg
av Tomas Ibsen » 7 augusti 2003, 20:40
Das Boot rockar så j*vla hårt alltså!! Får aldrig nog av att se på den, har nog sett den ett tiotal gånger nu. 8)
Ska köpa den på DVD snart nu eftersom jag har pengar!

-
NIBBE
- Medlem
- Inlägg: 280
- Blev medlem: 23 juni 2003, 17:14
- Ort: Helsingfors
Inlägg
av NIBBE » 7 augusti 2003, 21:24
Das Boot är bra och likaså rädda menige ryan
-
J-Bq
- Ny medlem
- Inlägg: 9
- Blev medlem: 8 augusti 2003, 12:08
- Ort: Vasa, Finland
Inlägg
av J-Bq » 8 augusti 2003, 12:11
MD650 skrev:Tuntematon sotilas.

Den e hur bra som helst, men det måste vara den äldre versionen.
-
Småländske-Legionären
- Medlem
- Inlägg: 16
- Blev medlem: 14 augusti 2003, 23:06
- Ort: Eksjö
Inlägg
av Småländske-Legionären » 15 augusti 2003, 01:14
Jag blir nästan lite rädd när ingen nämner Bridge on the river kwai eller A bridge too far. Mina två favoriter i alla fall.
Får inte glömma Platoon heller. Underbar!
-
dot
- Medlem
- Inlägg: 100
- Blev medlem: 26 mars 2002, 11:31
Inlägg
av dot » 15 augusti 2003, 02:07
Apocalypse Now (Redux).
-
Protiwa
- Medlem
- Inlägg: 123
- Blev medlem: 3 maj 2003, 13:23
- Ort: Stockholm
Inlägg
av Protiwa » 15 augusti 2003, 03:00
A bridge too far - läs boken bra mycket bättre än filmen.
D-Day - Bygger oxå på en bok av Cornelius Ryan.
Black Hawk Down
Rädda manige Ryan
Das Boot
De krigsfilmer som ligger i topp hos mig.
-
chade
- Medlem
- Inlägg: 15
- Blev medlem: 5 augusti 2003, 10:45
- Ort: Sverige
Inlägg
av chade » 15 augusti 2003, 08:54
Kellys Hjältar

-
Björn E
- Medlem
- Inlägg: 1226
- Blev medlem: 12 februari 2003, 09:04
- Ort: Umeå
Inlägg
av Björn E » 15 augusti 2003, 09:00
Protiwa skrev:
D-Day - Bygger oxå på en bok av Cornelius Ryan.
The longest day heter den. 
Senast redigerad av 1
Björn E, redigerad totalt 15 gånger.
-
Djinghis Khan
- Medlem
- Inlägg: 2688
- Blev medlem: 26 april 2003, 21:11
- Ort: Karlstad
Inlägg
av Djinghis Khan » 15 augusti 2003, 10:40
Utan bestämd ordning:
Saving Private Ryan
Gettysburg
Ärans män (heter den så?)
Four feathers
Zulu
Khartoum
-
Protiwa
- Medlem
- Inlägg: 123
- Blev medlem: 3 maj 2003, 13:23
- Ort: Stockholm
Inlägg
av Protiwa » 15 augusti 2003, 12:19
Björn E skrev:Protiwa skrev:
D-Day - Bygger oxå på en bok av Cornelius Ryan.
The longest day heter den. 
Ja, det stämmer! Har för mig att det står "D-Day - The longest day" i förtextena. Får kolla på min DVD. "The longest day" eller på svenska "Den längsta dagen" heter den faktiskt.
-
CJBackfire
- Medlem
- Inlägg: 995
- Blev medlem: 2 oktober 2002, 13:40
- Ort: sverige
Inlägg
av CJBackfire » 20 augusti 2003, 19:26
A Bridge to Far
The Longest Day
The bridge over river Kwai
The battle of Britian
The Great Escape
Kanonerna på Navarone
Örnnästet
BoB
Memphis Belle
Stalingrad
Das Boot
Tora Tora Tora
Gettysburg
Plutonen
Fully Metal Jacket
ja det är väl en lista på bland dom bästa krigsfilmerna
-
von Holmen
- Medlem
- Inlägg: 34
- Blev medlem: 31 mars 2004, 20:54
- Ort: Svea rike
Inlägg
av von Holmen » 8 april 2004, 23:22
Mel Gibsons Braveheart äger.