Tyska hemliga operationer och projekt?
Tyska hemliga operationer och projekt?
Jag undrar om det finns något "spännande" känt projekt...
MVH
Fredrik
MVH
Fredrik
- subskipper
- Medlem
förlåt...
utan att låta barnslig... typ "uppfinningar"..vapen...biologiska vapen...m.m
p
Raketer samt jetplanen är 2 saker dom höll på med.
- Martin Tunström
- Medlem
- Kontakt:
Spännande projekt...
Om inte jag missminner mig helt så hade väl den tyska krigsmakten ett förband vid namn Brandenburg (eller ngt liknande) som kan liknas vid en typ av specialförband alá dagens SAS, med infiltrering som främsta specialitet. Detta är dock inget teknologiskt projekt, snarare ett projekt i militär list. Rent teknologiskt så var de tidiga med jetdrivna grunkoroch raketer, v1, v2 och märkliga flygplan bl a ngn "tjock" Messerschmittmodell...
- CJBackfire
- Medlem
- L. Josephson
- Medlem
- Kontakt:
Himmlers ockultism:
Det sedvanliga. Sovande hjältekonungar, Atlantis, astrologi, seanser och så vidare.
Om han hittade på de ritualer han (och hans anhängare) påståtts pyssla med eller om han tog dem från annan källa vet jag inte. Mer eller mindre rasistiska ockulta sällskap var ingen bristvara i tyskland under 1900-talets första hälft.
Thulesällskaper varandes det mest kända.
Finns inte mycket detaljer i min litteratur eftersom jag mest intresserar mitg för kriget och hur det fördes av de inblandade.
Waffen-SS är intressantare än Zauber-SS enligt mig.
Det sedvanliga. Sovande hjältekonungar, Atlantis, astrologi, seanser och så vidare.
Om han hittade på de ritualer han (och hans anhängare) påståtts pyssla med eller om han tog dem från annan källa vet jag inte. Mer eller mindre rasistiska ockulta sällskap var ingen bristvara i tyskland under 1900-talets första hälft.
Thulesällskaper varandes det mest kända.
Finns inte mycket detaljer i min litteratur eftersom jag mest intresserar mitg för kriget och hur det fördes av de inblandade.
Waffen-SS är intressantare än Zauber-SS enligt mig.