Bästa författare
-
hans lindquist
- Medlem
Bästa författare
När det gäller romaner med historiska motiv tycker jag att Frans G Bengtssons "Röde Orm" är oslagbar. Verner von Heidenstams Folkungaträdet tillhör också genrens absolut bästa exponenter inom det svenska språkområdet.
- Per Andersson
- Medlem
Mina favvoförfattare är Elisabeth George och Marianne Fredriksson.
Egentligen skriver de inte bättre än alla andra jag läst - det är bara deras sätt att skriva som jag fastnat för. Det är deras språk, deras sätt att måla med ord, hur de beskriver saker, hur deras böcker är upplagda o s v som gjort mig fascinerad av dem.
I synnerhet Marianne Fredrdikssons Blindgång - den är så bra att jag nog måtte ha läst det första kapitlet 25 ggr.
Egentligen skriver de inte bättre än alla andra jag läst - det är bara deras sätt att skriva som jag fastnat för. Det är deras språk, deras sätt att måla med ord, hur de beskriver saker, hur deras böcker är upplagda o s v som gjort mig fascinerad av dem.
I synnerhet Marianne Fredrdikssons Blindgång - den är så bra att jag nog måtte ha läst det första kapitlet 25 ggr.
-
kalle e bra
- Ny medlem
- Kontakt:
- Mustardseed
- Medlem
Jag vill slå ett slag för Marge Piercy! En amerikansk judinna som skriver ofantligt intressanta böcker. Jag har hittills läst tre böcker och håller på med en fjärde av henne. De jag har läst har antingen varit framtidsskildringar eller historiska romaner.
Woman on the Edge of Time och He, She, It (även utgiven med titeln Body of Glass) är framtidsskildringar.
De historiska romanerna heter: Gone to Soldiers, som utspelar sig under andra världskriget och City of Darkness, City of Light, som utspelar sig under franska revolutionen.
Woman on the Edge of Time och He, She, It (även utgiven med titeln Body of Glass) är framtidsskildringar.
De historiska romanerna heter: Gone to Soldiers, som utspelar sig under andra världskriget och City of Darkness, City of Light, som utspelar sig under franska revolutionen.
-
Carolus XII
- Medlem
-
wrathchild
- Medlem
- Kontakt:
- SuperPalle
- Medlem